Sony na targach IBC 2017: rozwój koncepcji „Beyond Definition” poprzez koncentrację na tworzeniu niezwykłych opowieści i nowych, zaawansowanych działaniach

Informacja Prasowa - 18.09.2017
89

ony na targach IBC 2017: rozwój koncepcji „Beyond Definition” poprzez koncentrację na tworzeniu niezwykłych opowieści i nowych, zaawansowanych działan

Sony powraca na targi IBC, aby pomagać podmiotom z sektora mediów w budowaniu własnej marki i przyciąganiu odbiorców najnowocześniejszymi rozwiązaniami 4K, HDR, chmurowymi i IP

Amsterdam, 15 września 2017 r. — Firma Sony ogłosiła nowe rozwiązania, technologie i metody działań umożliwiające podmiotom z sektora mediów tworzenie niezwykłych opowieści. Sprawiają one, że na pierwszy plan w produkcji medialnej wysuwa się przekaz o dużej sile wyrazu. Goście stanowiska 13.A10 będą mogli zobaczyć, jak rozwija się wizja „Beyond Definition”, poznając ostatnie innowacje w obrazie HDR, w tym VENICE – pierwszą w historii Sony cyfrową kamerę filmową z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu — oraz nowe osiągnięcia w rozwiązaniach chmurowych, IP i archiwizacji.

— Z pełnym zaangażowaniem staramy się zapewnić naszym klientom najlepsze narzędzia do tworzenia obrazów zgodnie z naszą filozofią „Beyond Definition” — mówi Richard Scott, dyrektor działu Media Solutions w Sony Professional Solutions Europe. — Sony to jedyna w swoim rodzaju firma, zdolna do zapewnienia pionierskiej technologii połączonej z szeregiem usług i doświadczeniem, a wszystko to w ramach różnych modeli biznesowych, które pomagają nadać tworzonym opowieściom nowy poziom. Chcemy zapewnić naszym klientom miejsce w czołówce zmian zachodzących w produkcji medialnej, tak aby nie musieli oni nadążać za skokowym postępem technologii.

Firma Sony skupia się na ciągłym rozwoju możliwości HDR w swoich rozwiązaniach do produkcji medialnej, które pomagają twórcom treści w uzyskaniu wyjątkowych obrazów. Sony oferuje rozwiązania, systemy organizacji pracy oraz najbogatszy wybór formatów zapisu, zapewniając niespotykaną dotąd elastyczność podczas każdej produkcji HDR. Najnowszym osiągnięciem z tej dziedziny jest system organizacji pracy „SR Live for HDR”, który pozwala w prosty i efektywny sposób równolegle realizować produkcję w standardach 4K HDR, HD HDR i HD SDR. System ten daje możliwość dostarczenia materiału o wysokiej jakości, ponieważ obraz jest produkowany z użyciem krzywej S-Log3 i przekształcany na formaty służące do dystrybucji bądź emisji, takie jak PQ i HLG, przy użyciu konwertera HDR HDRC-4000.

Rosnące zapotrzebowanie na materiały HDR sprawia, że internetowe platformy z filmami oraz podmioty zajmujące się profesjonalną produkcją materiałów wideo dla firm oraz obsługą wydarzeń zwracają większą uwagę na wartość dodaną, jaką daje HDR. Dla nich liczy się szybkie dostarczenie materiału bez pogorszenia jakości i osłabienia ekspresji obrazu. Firma Sony oferuje system organizacji pracy z materiałami HDR obsługujący zapis w trybie HLG. Pozwala to na łatwe wykorzystanie nagrań w systemach opartych na plikach i uzyskanie obrazu w jakości HDR. Ten prosty system organizacji pracy daje możliwość filmowania, edycji

i oglądania materiału HDR w formacie HLG, bez potrzeby dodatkowego korygowania kolorystyki.
Podczas targów IBC 2017 firma Sony wprowadza kolejne możliwości tworzenia materiałów w jakości HDR.

Podczas tegorocznych targów IBC Sony dodaje tryb „HLG Live”, dzięki któremu system organizacji pracy „SR Live for HDR” będzie umożliwiał rejestrację i produkcję w formacie Hybrid Log-Gamma (HLG). Tryb ten pozwoli na stworzenie pełnego systemu organizacji pracy z materiałami HLG, od filmowania po dostarczanie, przy równoczesnym zachowaniu zalet systemu SR Live, umożliwiającego równoczesną produkcję w standardzie HDR i SDR. Materiał powstający w trybie HLG Live może posłużyć do uzyskania obrazu HDR o wysokiej jakości: takiej samej jak zapewniana przez funkcję AIR (artistic intent rendering) konwertera HDR HDRC-4000. Tryb HLG Live będzie dostępny od września 2017 r.

Kamkorder PXW-Z450 będzie obsługiwał system organizacji pracy „Instant HDR”. Nowe oprogramowanie wewnętrzne w wersji 3.0 umożliwia rejestrację i zapis obrazu o wysokiej jakości
z użyciem krzywej S-Log3, zapewnia obsługę przestrzeni barw ITU-R BT.2020 i zawiera funkcję równoczesnego nagrywania materiału filmowego 4K HDR i HD SDR na jednej karcie S×S. Obsługiwany jest również tryb wyjścia HLG Live. Aktualizacja będzie dostępna od grudnia 2017 r.

Trzy nowe kamkordery: XDCAM PXW-Z90, NXCAM HXR-NX80 i Handycam FDR-AX700
Cechą wspólną modeli XDCAM PXW-Z90, NXCAM HXR-NX80 i Handycam FDR-AX700 jest nowy, zdumiewająco wydajny system automatycznego ustawiania ostrości z 273 polami AF z detekcją fazy oraz zapis w formacie 4K1 HDR. Za rejestrację obrazu odpowiada warstwowy przetwornik Exmor RS typu 1,0″. Nowe kamery umożliwiają optymalny wybór zarówno użytkownikom profesjonalnym, jak i pasjonatom. Wszystkie trzy modele są zgodne z systemem organizacji pracy „Instant HDR”. Jest on przeznaczony do wielu zastosowań i pozwala uzyskać fantastyczne materiały HDR przy minimalnym nakładzie pracy w trakcie postprodukcji.
Trzy nowe kamkordery będą dostępne jeszcze w tym roku.

Kamera VENICE, ogłoszona oficjalnie 6 września, należy do rodziny systemów kamerowych Sony CineAlta. To produkt nowej generacji, zaprojektowany w celu zapewnienia filmowcom jeszcze większej swobody twórczej. Jego przetwornik obrazu ma rozmiar klatki filmu małoobrazkowego
i pozwala utrwalać obraz jak na taśmie filmowej: z naturalnymi odcieniami skóry i pełnymi ekspresji ciemnymi fragmentami. Kamera jest wyposażona w nowo opracowany, pełnoklatkowy przetwornik obrazu o wymiarach 36 x 24 mm. Współpracuje z całym wachlarzem obiektywów: anamorficznymi, Super 35mm i pełnoklatkowymi z mocowaniem PL. Mała głębia ostrości oznacza większe możliwości twórczej ekspresji. Nowy system zarządzania kolorami i szeroki zakres barw dają użytkownikom pełniejszą kontrolę i większą swobodę przy pracy z obrazem na etapie korekcji i postprodukcji. VENICE to pierwsza kamera w branży filmowej wyposażona w zintegrowany, 8-stopniowy system szklanych filtrów ND. Eliminuje on potrzebę wymieniania zewnętrznego filtra ND, a tym samym usprawnia zdjęcia. Kamera VENICE będzie dostępna od lutego 2018 r.

Firma Sony ogłosiła swoją pierwszą kamerę 8K: model UHC-8300 z trzema przetwornikami formatu 1,25 cala o rozdzielczości 8K. Otwiera ona przed użytkownikami świat obrazu 8K i umożliwia wykorzystanie technologii rejestracji obrazu 8K w produkcjach w standardzie 4K. Przetwornik obrazu 8K (7680 x 4320) 120p rejestruje obraz o wysokiej rozdzielczości, dużej głębi ostrości oraz szerokim zakresie dynamicznym i może służyć do nagrywania materiału filmowego HDR w formacie S-Log3

i Hybrid Log Gamma (HLG), z obsługą przestrzeni barw ITU-R BT.2020. Urządzenie współpracuje także z łączami IP. Pozwala w czasie rzeczywistym wykadrować z obrazu 8K fragment o rozdzielczości 4K, a po zastosowaniu adaptera mocowania B4 może współpracować z obiektywami 4K

z mocowaniem B4. Kamera UHC-8300 daje możliwość i swobodę rejestracji materiałów, których rozdzielczość i zakres dynamiczny są dostosowane do specyfiki poszczególnych produkcji. Jej wprowadzenie to znaczący postęp w technologii przetwarzania obrazu. Przyjmowanie zamówień na kamery UHC-8300 rozpocznie się w październiku 2017 r.

Podczas targów IBC firma Sony będzie pokazywać, jak pomaga swoim klientom wefektywniejszym wykorzystywaniu narzędzi do produkcji IP Live, systemów opartych na technologii chmury oraz rozwiązań do archiwizacji. Połączenie tych zaawansowanych działań może pomóc stacjom telewizyjnym w poprawie wydajności, obniżeniu kosztów i zwiększeniu widowni.

Rozwijając swoje zwirtualizowane usługi dla mediów, firma Sony wywołała zasadnicze, pozytywne zmiany w segmencie zaawansowanych działań. Składają się na nie lepsze możliwości łączenia się z systemami informatycznymi, rozwój infrastruktury IP i organizacja pracy oparta na technologii chmury. Aplikacje i usługi firmy Sony znacząco usprawniają pracę mediów. Koncentrując się na automatyzacji i szybkości, Sony obniża koszty działalności swoich klientów i pomaga podmiotom z sektora mediów osiągnąć więcej mniejszym kosztem.

Sony realizuje to zamierzenie na dwa sposoby: kierując przejściem od infrastruktury opartej na sprzęcie SDI do świata IP oraz tworząc aplikacje i platformy produkcyjne, które nie tylko działają w chmurze, ale zostały w niej stworzone.

Sony inwestuje w rozwój wzajemnej współpracy urządzeń, wprowadzając urządzenia zgodne ze standardem SMPTE ST 2110 w rozdzielczości HD. Firma Sony dołączyła do grona głównych członków stowarzyszenia (AMWA) (Advanced Media Workflow Association) i tym samym znalazła się w zarządzie tej organizacji. Wizyta na targach IBC 2017 będzie okazją do zapoznania się z postępem prac nad następującymi produktami:

Nowo opracowywana jednostka sterująca do kamery (CCU) Jednostka CCU będzie obsługiwać standard SMPTE ST 2110 w rozdzielczości HD, w tym transmisję sygnału wideo, audio, powrotu i interkomu przez łącze IP. Zapewniona zostanie jej zgodność z kamerami z serii HDC i HSC. Harmonogram prac zakłada, że jednostka ta będzie dostępna od kwietnia 2018 r.

Standard SMPTE ST 2110 w rozdzielczości HD będą również obsługiwały miksery 4K/IP Ready Sony XVS-8000, XVS-7000 i XVS-6000, stanowiące centralny element systemów produkcyjnych IP Live. Obsługa nowego standardu zostanie udostępniona w kwietniu 2018 r. poprzez aktualizację wewnętrznego oprogramowania do wersji 2.6.

System oparte na technologii chmurowej
Na targach IBC 2017 prezentowane będą następujące platformy i aplikacje do produkcji w chmurze:

  •   Wśród prezentowanych w tym roku rozwiązań znajdzie się przystosowany do pracy w chmurze system produkcji Media Backbone Hive. Ta elastyczna, skalowalna platforma produkcyjna usprawnia pracę z multimediami i pozwala z łatwością dostarczać materiały w różnych formatach na różne platformy. Stymuluje również współpracę na skalę globalną.
  •  XDCAM air to oparta na koncepcji chmury, abonamentowa platforma, która pomaga szybciej wyemitować materiał. Wykorzystuje ona potencjał chmur obliczeniowych i sprzętu XDCAM na wszystkich etapach pracy: od zdjęć po postprodukcję. Platforma XDCAM air zadebiutowała właśnie w Stanach Zjednoczonych, a zimą 2017 r. w Europie wprowadzona zostanie jej wersja 1.5. W planach jest wprowadzenie modularnych interfejsów API, które pozwolą elastycznie spełniać

 

zapotrzebowanie klientów na współpracę z systemami innych producentów. W ramach rozwoju platformy XDCAM air firma Sony zamierza opracowywać nowe funkcje i metody pracy. W przyszłych wersjach planuje się wprowadzenie narzędzi do zarządzania materiałami, dodatkowych możliwości sterowania urządzeniami oraz integracji z systemami do montażu nieliniowego.

Rozwiązania do organizacji pracy z multimediami i archiwizacji
Podczas targów IBC 2017 firma Sony zademonstruje następujące innowacje z dziedziny archiwizacji:

 System Media Backbone NavigatorX ułatwia, przyspiesza oraz usprawnia zarządzanie materiałami i organizacją pracy. Zaprojektowano go do użytku w wielu środowiskach, a jego użytkownicy mają możliwość zarządzania materiałami w różnych formatach i mogą korzystać z szeregu narzędzi do produkcji, archiwizacji i organizacji pracy. Na targach IBC 2017 ogłoszono jego trzy nowe funkcje:

o Scenorys pozwala przycinać zasoby poprzez wyświetlanie plików proxy w niskiej rozdzielczości, umieszczanie ich na prostej linii czasu i zapisywanie jako zasobów z własnymi metadanymi. Zasób ze scenorysu można także eksportować jako listę montażową (EDL) do systemów do montażu nieliniowego.

o Obecnie możliwe jest wyszukiwanie zasobów w wielu systemach Media Backbone NavigatorX. Użytkownik może więc przeszukiwać zasoby zdalnych systemów, a nawet wyświetlać podgląd materiałów wideo.

o Nowe narzędzie do edycji organizacji pracy pozwala tworzyć
zautomatyzowane procedury techniką „przeciągnij i upuść”. Nie jest przy tym wymagana umiejętność programowania lub pisania skryptów ani specjalistyczna wiedza informatyczna. Dzięki temu użytkownik może w kilka godzin stworzyć, przetestować
i wdrożyć nową metodę organizacji pracy.

 System Optical Disc Archive II generacji umożliwia długoterminową, bezpieczną archiwizację na sprawdzonych nośnikach optycznych Sony. Okres przechowywania takich nośników oceniany jest na 100 lat, a pojemność pojedynczej kasety może wynosić nawet 3,3 TB. Rozwiązanie to idealnie sprawdza się w systemach aktywnej archiwizacji i przy odzyskiwaniu źródłowych nagrań po poważnych awariach. Z systemu Sony Optical Disc Archive korzysta obecnie ponad 50 dużych twórców i dostawców rozwiązań, a technologia ta stopniowo przyjmuje się na rynku. Niedawno jako główny system archiwum wprowadziły ją duże stacje telewizyjne z Japonii i Chin.

Inne nowości z targów IBC 2017

Podczas targów IBC firma Sony będzie prezentować szereg dodatkowych rozwiązań, ukazujących rozwój wizji Beyond Definition:

Nowa generacja systemu cyfrowych mikrofonów bezprzewodowych z serii DWX
Nową generację tworzą takie produkty, jak DWT-B03R — mały, lekki nadajnik przyczepiany do paska, który cechuje się wysoką jakością dźwięku, małym opóźnieniem (1,2 ms2) i pracą
w szerokim zakresie częstotliwości (148 MHz3) — oraz DWR-R03: szerokopasmowy, dwukanałowy odbiornik o wysokości 1 U przeznaczony do montażu w szafie typu rack, wyposażony w technologię Dante® do transmisji cyfrowego dźwięku przez łącze IP oraz zapewniający niezawodność dzięki obwodowi radiowemu o dużym zakresie dynamicznym
i czterem antenom. Nowością w tej serii jest ponadto ładowarka BC-DWX1. Służy ona do ładowania akumulatora w nadajniku DWT-B03R i jest wyposażona w technologię PoE (Power over Ethernet) oraz mechanizm sprzęgający, który ułatwia przechowywanie i transport. Nowa seria DWX będzie dostępna wiosną 2018 r.

Aktualizacje wewnętrznego oprogramowania monitorów PVM-X550, PVM-A250/A170 i LMD- A240/A220/A170. Aktualizacje te umożliwią wykorzystanie monitorów w produkcjach 4K i HDR.

 

Comments

comments

89
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...