Jak przez ostatni rok zmieniły się potrzeby kompetencyjne w sektorze komunikacji marketingowej?

Informacja Prasowa - 19.04.2021
69

Jak przez ostatni rok zmieniły się potrzeby kompetencyjne w sektorze komunikacji marketingowej?

Jak przez ostatni rok zmieniły się potrzeby kompetencyjne w sektorze komunikacji marketingowej?

19 kwietnia ruszyła II edycja badania Rady Sektorowej

Na to pytanie odpowie Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej na podstawie wyników II edycji badania, którego celem jest poznanie zapotrzebowania na rozwój kompetencji w sektorze. Ankieta będzie aktywna do 4 maja br.: https://bit.ly/3a4Kf5R

Rok temu odbyła się I edycja badania, która ujawniła braki kompetencyjne i potrzebę ich uzupełnienia w obszarach szczególnie ważnych z punktu widzenia stabilności biznesowej (strategiczne myślenie i umiejętność podejmowania właściwych decyzji, a także kreatywność, innowacyjność, zwinność i elastyczność w działaniu oraz rozwój technologii i digitalizacja procesów) oraz efektywnego radzenia sobie ze skutkami kryzysu teraz i w przyszłości, zarówno od strony pracodawcy, jak i pracownika na rynku pracy.

Wyniki z drugiego cyklu badania naświetlą aktualne potrzeby kompetencyjne w sektorze,
a porównanie ich z wynikami z poprzedniej edycji pozwoli stwierdzić, czy predykcje ekspertów co do roli szkoleń i dokształcania zespołów, poczynione na początku kryzysu, sprawdziły się oraz czy pojawiły się nowe potrzeby?

Podobnie jak w pierwszym badaniu, także i teraz grupą docelową badania są pracodawcy oraz pracownicy. Natomiast dodana została nowa grupa respondentów – kandydaci do pracy
w sektorze komunikacji marketingowej.

Efekty badania posłużą m.in. do opracowania koncepcji modelowych programów szkoleń oraz programów studiów na potrzeby sektora.

Sektor komunikacji marketingowej definiowany jest w oparciu o Polską Klasyfikację Działalności Gospodarczej z uwzględnieniem następujących kodów:

  • PKD J58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza,
    z wyłączeniem w zakresie oprogramowania,
  • PKD J59 – Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych,
  • PKD J60 –  Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych,
  • PKD M.73.1 –

Raport z badania będzie dostępny jeszcze w II kwartale br. na stronie internetowej Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej: https://radasektorowa-komunikacja.pl/

Badanie realizowane jest przez Sektorową Radę ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej we współpracy z Ogólnopolskim Panelem Badawczym Ariadna, a dane zebrane w trakcie badania są anonimowe, mają charakter poufny i będą prezentowane jedynie
w postaci zbiorczych opracowań statystycznych.

***

O Sektorowej Radzie ds. Kompetencji Sektora Komunikacja Marketingowa

To inicjatywa wspierająca edukację branży. Rada reprezentuje sektor gospodarki w rozmowach z pozostałymi uczestnikami rynku. Wyznacza standardy kompetencji, a przede wszystkim dąży do tego, by kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby rynku pracy. Członkowie Rady pracują nad tym, aby lepiej dopasować system edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej. W tym celu podejmują szereg działań, m.in.:

  • definiują rzeczywiste wymagania zawodowe w branży marketingowej,
  • identyfikują potrzeby opracowania ram i standardów kwalifikacji,
  • opracowują programy edukacyjne,
  • rekomendują rozwiązania prawne i organizacyjne,
  • wyznaczają kierunki zmian systemu edukacji,
  • dążą do zawierania porozumień pomiędzy biznesem a instytucjami kształcenia.

Organizacja powstała z inicjatywy Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. To jeden z kilkunastu projektów realizowanych dla różnych sektorów gospodarki w ramach „Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020”, współfinansowanego
z Europejskiego Funduszu Społecznego, wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Więcej na: https://radasektorowa-komunikacja.pl

Comments

comments

69
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...