Fundusz Google Digital News Initiative wesprze polskie projekty kwotą 1,2 miliona euro

Piotr Rogacki - 07.07.2017
199

Fundusz Google Digital News Initiative wesprze polskie projekty kwotą 1,2 miliona euro

Sześć polskich projektów, które zgłosili polscy wydawcy w trzeciej już odsłonie Google Digital News Initiative (DNI), otrzyma fundusze na wdrożenie zaprojektowanych rozwiązań. Google wesprze Polaków kwotą 1,182 mln euro. Polska Press Grupa, WP, 300 polityka, TVN24 oraz Gremi Media zakwalifikowały się do grupy projektów do 300 tys. euro i 70% kosztów. Stowarzyszenie Gazet Lokalnych będzie mogło dostać do 50 tys. euro do 100% kosztów.

Projekt Google Digital News Initiative ma na celu finansowe wspieranie wydawców, którzy dostarczają treści wysokiej jakości przy wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań. Szefowie funduszu zwracają uwagę na wzrost zainteresowania fact-checkingiem, sztuczną inteligencją, VR-em, czy dziennikarstwem śledczym. 3 z 6 nadesłanych projektów przez polskie media dotyczy walki z fake newsami w Internecie.

Polska Press Grupa: Fake News Debunker – platforma do walki z dezinformacją, weryfikująca wiarygodność publikowanych treści w Internecie.

Wirtualna Polska: News Alert – wykorzystanie big data i AI do weryfikacji  i walki z fake newsami.

TVN24: KONKRET24: platforma weryfikująca fałszywe treści w sieci.

Gremi Media S.A.: otwarta baza deklaracji majątkowych wszystkich osób, które do ich składania są prawnie zobowiązane.

300polityka.pl: TrackTheLobby- platforma monitorująca ruchy lobbystów związanych z polityką, gospodarką i życiem społecznym.
Stowarzyszenie Gazet Lokalnych: People Publish Plaform – wsparcie dziennikarstwa obywatelskiego poprzez specjalną platformę.

google digital news

W poprzedniej, II. rundzie „DNI”  znalazł się projekt „Wysokich Obcasów” Agory, który dotyczył platformy „Women Choose The News”, z którą miały współpracować dziennikarki ze wszystkich krajów Unii Europejskiej. Portal miał zrzeszać kobiety z różnych państw i umożliwiać im podejmowanie ważnych dla nich tematów.

Google docenił wtedy również Grupę RMF FM za projekt  strumienia multimedialnego, który miał uzupełniać transmisje radiowe, Grupę Polska Press za stronę i aplikację „Budżet Alert” dedykowaną budżetom partycypacyjnym oraz Fundację ePaństwo za projekt, którego celem było stworzenie cyfrowego narzędzia dla dziennikarzy, które miało pomóc im sprawdzać dane osób pełniących funkcje publiczne.

Fundusze otrzymało również PMPG Polskie Media za stworzenie systemu, którego misją było wspieranie wysokiej jakości dziennikarstwa i odpowiedniego wynagradzania dziennikarzy.

Wszystkie polskie projekty otrzymały wtedy łącznie 877 662 euro.

Comments

comments

199
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...