Debiut serialu „Chyłka-Zaginięcie” w TVN

Informacja Prasowa - 08.04.2019
86

Debiut serialu „Chyłka-Zaginięcie” w TVN

Debiut serialu „Chyłka-Zaginięcie” w TVN

W sobotę, 30 marca br., o godz. 20.00 na antenie TVN zadebiutował serial „Chyłka – Zaginięcie”, który wcześniej był dostępny jedynie na platformie Player.pl. Wcześniej, w tym paśmie antenowym TVN emitował formaty rozrywkowe takie jak X Faktor, Mam talent, Mali Giganci czy Hipnoza – przy czym ta ostatnia produkcja mocno rozczarowała swoimi wynikami.
 Może to być jedna z przyczyn postawienia na nowość jakim jest serial. Ciężko jest natomiast pozycji serialowej konkurować pod względem wyników oglądalności z takim hitem jak Mam Talent, który w ostatniej edycji regularnie – co sobotę – gromadził przed telewizorami 3 mln widzów. Programy rozrywkowe są bardziej uniwersalnym formatem i trafiają do szerszej widowni. „Chyłka-Zaginięcie” raczej należałoby porównywać do serialowych pozycji jakie TVN emituje w tygodniu. W takim zestawieniu nowa produkcja stacji wypada już zdecydowanie korzystniej.

Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia

Premierowe odcinki „Drugiej Szansy” i „Diagnozy” osiągały wyniki odpowiednio 2,5 mln i 2 mln – podobnie jak „Chyłka – Zaginięcie”.
Wyniki serialu w grupie komercyjnej – 653 tys. dla „Chyłka-Zaginięcie” vs. 1,2 mln „Drugiej Szansy” i 898 tys. dla „Diagnozy” wyglądają nieco gorzej. Może to być „efekt Player’a”, na którym pierwsze dwa odcinki były dostępne dla otwartej widowni (AVOD). Ich średnia oglądalność sięgnęła prawie 1 mln streamów każdy – wynika z danych podanych przez nadawcę. Po ograniczeniu dostępu tylko do subskrybentów (SVOD) ilość streamów spadła o 60%.
Oceniłbym debiut adaptacji prozy Remigiusza Mroza jako bardzo udany. Z ciekawością będziemy śledzić wyniki kolejnych odcinków. To, co może okazać się największą wartością w przypadku tego projektu, to połączenie emisji TV+VOD, które może pozwolić stacji na lepszą monetyzacji jednego formatu. Z drugiej zaś strony daje reklamodawcom szansę na docieranie do zróżnicowanej grupy widzów. Jedynym mankamentem nadal pozostanie brak możliwości porównania oraz łączenia danych dotyczących oglądalności z obu źródeł

Comments

comments

86
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...