Polska edycja międzynarodowego programu edukacji Wrong Side of the Road,
Be Communications z przesłaniem „O każdy promil za daleko”
O każdy promil za daleko to polska edycja międzynarodowego programu edukacji Wrong Side of the Road, realizowanego przez Instytut ONZ do spraw Badań i Szkoleń UNITAR (ang. United Nations Institute for Training and Research). Kampania jest skierowana do kierowców, a jej cel to zwrócenie uwagi, że jedna błędna decyzja, jak powrót z imprezy samochodem do domu po alkoholu, może nieodwracalnie wpłynąć na cale życie człowieka.
Kampania O każdy promil za daleko proponuje nowatorskie podejście do edukacji o odpowiedzialnym prowadzeniu samochodu. Zamiast pouczać i karcić, zachęca do zapoznania się z prawdziwymi historiami zwykłych ludzi – ani lepszych, ani gorszych od nas – którzy kiedyś podjęli złą decyzję i prowadzili po alkoholu. Ponieśli tego konsekwencje. Kampania skłania każdego z nas do zastanowienia się: jak taka sytuacja mogłaby wpłynąć na moje życie?
Wszystkie historie, z którymi można się zapoznać na stronie kampanii https://drinkdriving-drinkiq.diageoplatform.com/, w tym nasza lokalna historia Pana Jarka z Warszawy, są autentyczne i mają na celu przestrzec każdego z nas przed podejmowaniem podobnych decyzji. Każda ma formę interaktywnej rozmowy, z możliwością zadawania pytań jej bohaterowi.
Do zadań Be Communications należało m.in. przygotowanie polskiej wersji szkolenia, w tym pozyskanie lokalnego bohatera, który zgodził się stanąć twarzą przed kamerą i opowiedzieć własną historię. W komunikacji programu wykorzystywane są głównie kanały B2B do społeczności firm sektora TSL (Transport Spedycja Logistyka), zainteresowanie udziałem potwierdziły także miejskie przedsiębiorstwa komunikacji w całej Polsce a także korporacje taksówkowe. W dalszym etapie przewidziana jest także współpraca z influencerami.
Projekt jest wspólnym globalnym przedsięwzięciem firmy Diageo i Instytutu ONZ do spraw Badań i Szkoleń UNITAR (ang. United Nations Institute for Training and Research).