Avon Kontra Przemoc i Feminoteka skreślają przemoc wobec kobiet

Informacja Prasowa - 02.12.2019
257

Avon Kontra Przemoc i Feminoteka skreślają przemoc wobec kobiet

Pod hasłem „PrzeMOC wobecKOBIET. Skreśl niepotrzebne” wystartowała ogólnopolska kampania firmy Avon i fundacji Feminoteka. Jej bohaterkami są kobiety, które odnalazły w sobie moc i wydostały się z przemocowej sytuacji. W ramach kampanii została uruchomiona pierwsza w Polsce przeciwprzemocowa aplikacja Avon Alert. Udział w akcji wzięły także Ambasadorki Piękna Avon, które miały styczność z przemocą.

Przemoc wobec kobiet to w Polsce wciąż wstydliwy problem. Osoby doświadczające przemocy i świadkowie często wolą przemilczeć temat, niż narażać się na niezrozumienie otoczenia. Taki też jest punkt wyjścia spotu promującego kampanię, który pokazuje historię trzech kobiet reprezentujących różne pokolenia.

Bohaterki łączy ta sama trauma wynikającą z doświadczonej przemocy. W spocie słyszymy i widzimy sformułowania będące częstą reakcją pokrzywdzonych lub świadków. To zdania, które są wyrazem strachu przed ujawnieniem prawdy otoczeniu, m.in „nie chcę, żeby ktoś się o tym dowiedział” czy „to nie jego wina”. Ostatecznie panie wspólnie znajdują w sobie moc – skreślają partykułę „nie” we wcześniej pojawiających się zdaniach, symbolicznie uwalniając się od doświadczonej krzywdy. Stąd też hasło kampanii, w którym skreślenie tego, co niepotrzebne, eliminuje przemoc i pokazuje moc kobiet. To również nawiązanie do misji firmy Avon.

Nowe technologie sposobem na walkę z przemocą

Aby ułatwić pokrzywdzonym wzywanie pomocy w trudnych sytuacjach, organizatorzy kampanii stworzyli pierwszą w Polsce przeciwprzemocową aplikację. Avon Alert umożliwia szybki kontakt z telefonem wsparcia Feminoteki, który zapewnia bezpłatną, profesjonalną pomoc ofiarom i świadkom wszelkich rodzajów przemocy (tel. 888-88 33-88, czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00). Aplikacja daje również możliwość dyskretnego wezwania pomocy w formie tekstowej. W aplikacji znajduje się także moduł edukacyjny, dzięki któremu można dowiedzieć się, co jest przemocą i jak sobie z nią radzić, oraz specjalny chat-bot, do którego można zwrócić się o pomoc 24 godziny na dobę.

Edukacją w przemoc

Siłą firmy Avon jest ponad 200 tysięcy Polek, które rozwijają się zawodowo jako Ambasadorki Piękna. Wezmą one udział szkoleniach z ekspertkami Feminoteki w zakresie rozpoznawania przemocy i wspierania kobiet dotkniętych przemocą. Dzięki temu, gdy tylko zauważą niepokojące objawy wśród rodziny, znajomych lub klientek, będą potrafiły zareagować i udzielić im natychmiastowej pomocy. Ambasadorki Piękna Avon można zobaczyć również w materiałach promocyjnych kampanii.

Kampanię swoim honorowym patronatem objęli prezydenci miast Warszawy, Wrocławia, Łodzi i Poznania oraz Rzecznik Praw Obywatelskich, a patronat medialny sprawuje Wirtualna Polska.

Spot promujący kampanię można obejrzeć pod adresem www.avonalert.pl/spot. Szczegóły kampanii oraz aplikacja Avon Alert są dostępne na stronach www.avonalert.pl, www.avonkontraprzemoc.ploraz www.feminoteka.pl.

Za koncepcję i kreację kampanii oraz działania PR odpowiedzialna jest agencja Today. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Graffiti Films, a planowanie i zakup mediów zrealizowało Five Media.

Comments

comments

257
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...