Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy rozpoczął akcję  – „Reaguj! Masz wpływ na reklamę.”  

Informacja Prasowa - 07.05.2020
236

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy rozpoczął akcję  - „Reaguj! Masz wpływ na reklamę.”  

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy rozpoczął akcję  – „Reaguj! Masz wpływ na reklamę.”

Od marca 2020 stoimy w obliczu bezprecedensowego kryzysu międzynarodowego, spowodowanego rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19.  Epidemia uderzyła również w polską gospodarkę, a konsumenci i firmy z wielu branż odczuwają wiele negatywnych skutków epidemii.

Firmy, agencje i media działają kreatywnie, wspierając administrację rządową i ludzi w tych trudnych czasach  publikując ogłoszenia służb publicznych, dostarczając informacji, bezpłatnych zasobów, produktów i usług, a także udzielając wsparcia finansowego. Rada Reklamy szanuje i docenia wszystkie te wysiłki.

Jednak pojawiają się również działania, które wzbudzają obawy ludzi lub wprowadzają w błąd opinie publiczną wykorzystując okres pandemii w sposób nieetyczny. Wśród nich reklamy, które podważają zaufanie do informacji  i branży reklamowej oraz podważają zasady uczciwej konkurencji, a w niektórych przypadkach zagrażają nawet zdrowiu publicznemu. Rada Reklamy potępia takie praktyki i będzie podejmować działania mające na celu budowanie świadomości, na czym polega etyczne działanie reklamowe i marketingowe.

Jednym z takich działań jest akcja skierowana do szerokiej rzeszy odbiorców reklam, a przede wszystkim do konsumentów. Głównym celem akcji jest zwrócenie uwagi na przestrzeganie standardów etycznych reklam w sytuacji niepewności i zagrożenia.

 „Przygotowaliśmy kampanię mającą na celu zwrócenie uwagi na nieetyczne przekazy reklamowe w okresie pandemii, ale nie tylko. Chcielibyśmy, żeby konsumenci mogli na bieżąco reagować na przekazy reklamowe, które ich zdaniem naruszają standardy etyczne. Rada Reklamy jest od tego, aby wszystkich takich głosów słuchać, umożliwiając jednocześnie zgłoszenie skargi na wszelkie budzące wątpliwości przekazy reklamowe. Chcemy również poprzez tę akcję zwiększyć świadomość konsumentów i zwrócić ich uwagę na znaczenie rzetelnej i etycznej reklamy.” – powiedział Piotr Kwiecień, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.

Akcja informacyjno-reklamowa składa się z kilkunastu banerów i animacji dostępnych na https://radareklamy.pl/nie-czekaj-reaguj-masz-wplyw-na-reklame/. Emitowane reklamy są podlinkowane pod formularz do zgłaszania skarg online. Akcja prowadzona jest w mediach społecznościowych Rady Reklamy oraz jej organizacji członkowskich. W akcję dotychczas włączyły się takie organizacje jak Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Rada Reklamy zachęca wszystkie organizacje i firmy, którym zależy na promocji wysokich standardów przekazów reklamowych, do promowania naszej akcji w swoich kanałach komunikacyjnych.

Reaguj! Masz wpływ na reklamę.

***

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy

Misją Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy jest eliminowanie nieetycznego i nieuczciwego przekazu reklamowego oraz promowanie najwyższych standardów komunikacji poprzez upowszechnianie Kodeksu Etyki Reklamy oraz nadzór nad przestrzeganiem jego zapisów. Rada Reklamy od 2006 roku działa na rzecz samoregulacji, regularnie uzupełniając Kodeks Etyki Reklamy o nowe zobowiązania samoregulacyjne branży reklamowej w Polsce, wierząc głęboko, że jest to właściwa i skuteczna forma kreowania właściwych standardów na rynku.

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy liczy obecnie 27 członków: dziesięciu członków zwyczajnych (stowarzyszenia lub inne organizacje mające osobowość prawną) i siedemnastu członków wspierających (osoby prawne mające cele zarobkowe działające w jednej z grup uczestników rynku reklamowego: reklamodawcy, promujący, w tym agencje reklamowe i domy mediowe działające na rzecz reklamodawców oraz środki przekazu).  https://radareklamy.pl/czlonkowie/

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest członkiem European Advertising Standards Alliance,  międzynarodowej organizacji zrzeszającej organizacje samoregulacyjne z 26 krajów.

Kontakt:

Piotr Kwiecień, Dyrektor Generalny Związku Stowarzyszeń Rada ReklamyTel: +48 503 842 515;  e-mail: p.kwiecien@radareklamy.pl

Comments

comments

236
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...