Zrozumienie fanów esportu jako klucz do trafionych inwestycji – podsumowanie raportu Nielsen Esports
Informacja Prasowa - 25.10.2017Zrozumienie fanów esportu jako klucz do trafionych inwestycji - podsumowanie raportu Nielsen Esports
W jaki sposób ludzie stają się fanami esportu? Jak często angażują się w kategorię? Jakie media konsumują i jak postrzegają sport tradycyjny? Jakie jest ich nastawienie względem sponsoringu i udziału marek w esporcie?Na te oraz inne pytania odpowiada najnowszy raport Nielsen Esport “The Esports Playbook: maximizing your investment through understanding the fans” mający dostarczyć podmiotom zainteresowanym głęboki insight konsumencki.
Raport weryfikuje obiegowe teorie dotyczące fanów esportu; z całości wyłania się obraz bliższy rzeczywistości i pozwalający lepiej poznać zwyczaje i zachowania entuzjastów elektronicznej rozrywki. Poniżej, przedstawimy najważniejsze teorie postawione przez Nielsena, z którymi rozprawia się bądź, które potwierdza raport.
Teoria: Esport jest dla każdego, kto chce dotrzeć do mężczyzn z pokolenia millenialsów.
Jak żyją fani esportu?
Teoria: Fani esportu nie są zainteresowani sportem
Teoria: Fani esportu wolą oglądać streamy niż TV
Tu niestety objawia się słabość raportu Nielsena, który zdecydował się na formę ankiet, nie zaś na wykorzystanie elektronicznych mierników, które podłączone do urządzeń badanych mogłyby przedstawić bardzo precyzyjnie odpowiednie wyniki.
Teoria: Esport to aktywność globalna, z globalnym profilem fana
Na pytanie jak zachęcić do esportu marki nie związane z nieendemicznie, Levin odpowiada:
Kluczem do przyciągnięcia większej liczby nie endemicznych marek w przestrzeń esportu jest połączenie czasu i edukacji. Mamy unikatową i atrakcyjną grupę fanów, a esport szybko staje się obiektem zainteresowania i eksploracji dla wielu nieendemicznych marek. Rynek dojrzewa, ale najważniejsze jest to, że ci którzy już z nami pracowali dostrzegli wielki sukces i rozwijają swoje działania związane z esportem z roku na rok.
CZĘŚĆ 2: GRY I GATUNKI
Teoria: Fan jednego esportowego tytułu jest fanem całego esportu.
Przekrój zaangażowania fanów w poszczególne tytuły.
CZĘŚĆ 3: MARKI
Teoria: Fani esportu nie lubią korporacyjnego sponsoringu.
Teoria: Fani esportu preferują marki endemiczne
CZĘŚĆ 4: CO DALEJ?
Teoria: Esport powinien stać się sportem olimpijskim.
O tym, że istnieje spora szansa na obecność esportu na Letnich Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu 2024, pisaliśmy jakiś czas temu. Organizatorzy są przychylni grom reprezentującym ducha sportu np. FIFA, natomiast gry brutalne takie jak CS:GO czy LoL nie znalazłyby raczej miejsca na olimpijskich rozgrywkach.Co ciekawe fani esportu prezentują w tej kwestii podejście tradycyjne i jedynie 28% z nich uważa, że esport powinien znaleźć się na Olimpiadzie.
Poniżej zamieszamy metodologię badań zastosowaną przez Nielsena.
Wszystkie dane, zdjęcia, oraz ikonografie zastosowane w tym artykule pochodzą z raportu Nielsen Esports “The Esports Playbook: maximizing your investment through understanding the fans.” Raport jest do pobrania pod tym linkiem.
Teorie obiegowe nie zawsze mają swoje potwierdzenia w rzeczywistości. Przed podjęciem decyzji warto zapoznać się z fachową analizą. Polski rynek esportowy opisuje już raport “Kondycja Polskiej Branży Gier ‘17”.