Znani w sieci „Lekarze” otworzyli kanał na YouTubie

Informacja Prasowa - 29.09.2021
49

Znani w sieci „Lekarze” otworzyli kanał na YouTubie

Miejsce Twojego zdrowia w internecie. Arskom Sport Brokers i znani w sieci „Lekarze” otworzyli kanał na YouTubie

Agencja Arskom Sport Brokers uruchomiła nowy projekt mediowy pod nazwą „Lekarze”. Filmy przygotowywane w nowoczesnej formie przez znanych w internecie lekarzy – Magdalenę „Instalekarz” Krajewską oraz Michała Domaszewskiego – będą emitowane za pośrednictwem platformy YouTube oraz w formie podcastów.

Niezmiennym elementem każdych życzeń, niezależnie od okazji, jest zdrowie. Mimo pędu, w jakim żyjemy, podchodzimy do dbania o nie coraz bardziej świadomie. Problemem pozostają jednak źródła, z których można czerpać rzetelną wiedzę w tym temacie. Medycyna zawsze uchodziła za kategorię złożoną i skomplikowaną. Potrzeba lat nauki, aby poruszać się w niej swobodnie. Łącząc naukę i nowe media, tłumaczymy zawiłości w prostszy sposób i do szerszej grupy.

– Przed wizytą u lekarza (lub niestety zamiast takich wizyt) spędzamy godziny u „Doktora Google”, uzyskując często mylne, szkodliwe diagnozy. „Lekarze” mają być rzetelną i nowoczesną odpowiedzią na ten problem. Chcemy stworzyć platformę, na której eksperci – faktyczni lekarze – będą mogli wejść w interakcję z widzami i w nowoczesny sposób opowiadać o zdrowiu, obalać mity, zaciekawiać ich – podkreśla Marek Buklarewicz, prezes Arskom Sport Brokers.

Ekspercka wiedza w nowoczesnej formie

Twarzami projektu są Magdalena Krajewska oraz Michał Domaszewski – lekarze medycyny, aktywni zawodowo specjaliści medycyny rodzinnej, ale również eksperci przybliżający tę tematykę widzom telewizji śniadaniowych. Oboje świetnie odnajdują się w luźnym opowiadaniu o medycynie i budowaniu dużych grup odbiorców w mediach społecznościowych. Magdalena Krajewska, występując w sieci jako „Instalekarz”, prowadzi konto na Instagramie z 92 tys. obserwujących oraz największego w Polsce medycznego TikToka (126 tys. obserwujących i ponad 1,4 mln wyświetleń). Michał Domaszewski, czyli „Doktor Michał”, prowadzi kanał na platformie YouTube mający 39 tysięcy subskrybentów, blog medyczny i konto na Instagramie z ciekawostkami z zakresu dbania o zdrowie.

Specjaliści medycyny rodzinnej spotykają się w swojej pracy z wieloma problemami pacjentów: od sezonowych infekcji, przez choroby przewlekłe, aż do zagadnień dotyczących zdrowia psychicznego. Na kanale „Lekarze” opowiedzą o swoich doświadczeniach zawodowych, ale przede wszystkim poruszą najbardziej aktualne tematy związane ze zdrowiem i odpowiedzą na pytania zadawane przez widzów. Pomogą im w tym goście – najlepsi medyczni eksperci w swoich dziedzinach, ale i gwiazdy show-biznesu czy sportu.

– Zawsze chciałam pokazywać, jaki organizm ludzki jest genialny. To właśnie on fascynuje mnie najbardziej. Kanał ma przybliżać pacjentów do „Lekarzy”. Nie tylko do nas, czyli prowadzących. Chcemy tworzyć przyjemniejsze środowisko kontaktu z lekarzem i dbania o dobro pacjenta – zaznacza lek. med. Magdalena Krajewska, znana na Instagramie i TikToku jako „Instalekarz”.

Cztery formaty na start

„Lekarze” startują z czterema cotygodniowymi formatami, takimi jak „Health Talk – Pogadajmy o zdrowiu”; „Fakty i Mity”; „Mamy Dziecko” oraz „Cotygodnik Zdrowego Człowieka”. „Health Talk” ma stanowić oś kanału i bazować na rozmowach dotyczących bieżących tematów, którymi żyje opinia publiczna. Jego podstawą będą udział ekspertów oraz interakcja z widzami, dopuszczanie ich do głosu i odpowiadanie na zadawane przez nich pytania. „Fakty i Mity” to format, który tłumaczy zjawiska medyczne i potwierdza lub obala popularne przekonania w temacie zdrowia i leczenia. „Mamy Dziecko” opowiada o odpowiedzialnym rodzicielstwie: od planowania i prowadzenia ciąży, przez dbanie o zdrowie niemowlaka, po trudne rozmowy z nastolatkami. Ostatnia seria, czyli „Cotygodnik Zdrowego Człowieka” podpowie, jak zadbać o zdrowie przez zmianę nawyków, właściwą dietę czy ćwiczenia.

Stworzyliśmy kanał dlatego, że mamy dość czytania niesprawdzonych, wprowadzających w błąd treści medycznych w internecie. Często niestety sygnowanych nazwiskami celebrytów. Epidemia pokazała, że pacjentom trudno jest dotrzeć do wiarygodnych źródeł dotyczących zdrowia w sieci. Takich, które nie będą napisane skomplikowanym żargonem. Po to właśnie jesteśmy, żeby w przystępny sposób dzielić się wiedzą. Żadne trudne tematy nie będą nam straszne. Będziemy korzystać tylko ze sprawdzonych informacji, z pewnych źródeł i zapraszać prawdziwych ekspertów oraz gości z autentycznymi historiami do opowiedzenia. Ruszamy pełną parązapowiada współtwórca kanału, lek. Michał Domaszewski.

„Lekarze” rozpoczęli swoją działalność 27 września od odcinka serii „Mamy Dziecko”, poświęconego wyprawce, o jaką powinni zadbać rodzice „pierwszaków”, aby przygotować dla nich przyjemne miejsce do nauki w domu. 29 września gościem serii “Health Talk” był wybitny wirusolog Tomasz Dzieciątkowski, który podsuwał aktualną sytuację z koronawirusem i potencjalny dalszy rozwój pandemii. Nowe odcinki poszczególnych serii będą pojawiać się co tydzień w poniedziałek, środę, piątek i niedzielę.

Comments

comments

49
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...