Znane influencerki i edukatorki seksualne razem z przychodnią Dimedic pokazują prawdę o antykoncepcji w Polsce

Informacja Prasowa - 21.10.2021
221

Znane influencerki i edukatorki seksualne razem z przychodnią Dimedic pokazują prawdę o antykoncepcji w Polsce

Znane influencerki i edukatorki seksualne razem z przychodnią Dimedic pokazują prawdę o antykoncepcji w Polsce

Według Contraception Atlas kobiety w Polsce mają praktycznie najgorszy dostęp do antykoncepcji i informacji o niej w Europie, wyłączając Kosowo. Antykoncepcja hormonalna dostępna jest tylko na receptę, którą wciąż trudno zdobyć młodym kobietom, zwłaszcza z mniejszych miast. A przy antykoncepcji każda kobieta powinna mieć wybór: czy i jaką metodę stosować – takie przesłanie płynęło we wrześniu ze stories największych polskich influencerek m.in. Maffashion, Red Lipstick Monster czy Sióstr ADiHD, które wzięły udział w kampanii edukacyjnej Dimedic #JaWybieram.

Poza działaniami edukacyjnymi przeprowadziliśmy też badanie edukacji seksualnej w Polsce, którego wyniki omawiały m.in. Gazeta Wyborcza, Radio ZET, TOK FM czy Ofeminin. Jego wyniki opublikowaliśmy na stronie naszej przychodni.

Wszystko dlatego, że 26 września przypadał Światowy Dzień Antykoncepcji, a przychodnia online Dimedic zorganizowała z tej okazji miesięczną kampanię edukacyjną, która miała pomóc w budowie świadomości o antykoncepcji w Polsce. Do współpracy zaprosiła znane influencerki t.j.  Maffashion, Red Lipstick Monster czy Siostry ADiHD oraz edukatorki seksualne z Fundacji PONTON.

Celem kampanii było dotarcie do jak największej liczby młodych kobiet w Polsce i powiedzenie im głośno i wyraźnie, że MAJĄ WYBÓR. Są miejsca, gdzie można skorzystać z konsultacji bez kolejek, formalności czy wstydu. Każda kobieta może świadomie zdecydować jaką metodę antykoncepcji stosować, a receptę np. na tabletki antykoncepcyjne, może otrzymać online już w 15 minut. Okazało się, że to co jest już normalne na Zachodzie m.in. przedłużenie recepty na antykoncepcję online, w Polsce wciąż jest znane mniejszości.

  • Chcemy mówić o antykoncepcji językiem faktów i empatii. Bez ideologii, owijania w bawełnę czy odwracania wzroku. Żeby pomóc naszym pacjentkom lepiej zrozumieć, czym naprawdę są metody zapobiegania nieplanowanej ciąży, co dają kobietom i mężczyznom oraz jaki jest ich REALNY wpływ na zdrowie – mówi Bartosz Raducha, PR manager przychodni Dimedic.

Dzięki social mediom materiały z kampanii #JaWybieram dotarły do ponad 4 milionów pacjentek. W kampanii, oprócz czołowych polskich influencerek, wzięli udział również lekarze Dimedic oraz edukatorki seksulane z Fundacji PONTON. Owocem tej współpracy jest specjalny ebook – przewodnik po metodach antykoncepcji, który można pobrać za darmo ze strony przychodni dimedic.eu – (tu link do ebooka)

  • We współpracy z edukatorkami seksualnymi z Grupy Ponton i zespołem medycznym Dimedic stworzyliśmy kompleksowy przewodnik po metodach antykoncepcji, w którym bez mitologizowania opisaliśmy dostępne sposoby zapobiegania ciąży. 300+ pobrań w ciągu 24 godzin od publikacji pokazuje, że jest to temat, na który jest realne zapotrzebowanie. A ta liczba stale rośnie! – mówi Bartosz Raducha.

Czy to oznacza, że już w październiku porzucamy w Dimedic temat edukowania w obszarach zdrowia i antykoncepcji? Skądże. Stale rozwijamy naszą bazę wiedzy. Poza wiedzą każdy może znaleźć w naszej przychodni pomoc – w przedłużeniu przyjmowania leków (też antykoncepcji), uzyskaniu e-recepty na antykoncepcję awaryjną czy rozpoczęciu leczenia wielu problemów ze zdrowiem. Online, przez telefon i z zachowaniem najwyższych standardów, 7 dni w tygodniu.

Comments

comments

221
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...