Znamy Wyborczą Stolicę Polski! – „Gazeta Wyborcza” podsumowuje swoją profrekwencyjną akcję

Informacja Prasowa - 16.07.2020
284

Znamy Wyborczą Stolicę Polski! - "Gazeta Wyborcza" podsumowuje swoją profrekwencyjną akcję

Znamy Wyborczą Stolicę Polski! – „Gazeta Wyborcza” podsumowuje swoją profrekwencyjną akcję
 
Najwyższa frekwencja w wyborach prezydenckich 2020 została odnotowana w… Sopocie! Tym samym Sopot otrzymał tytuł Wyborczej Stolicy Polski w specjalnej akcji „Gazety Wyborczej”, w której redakcja zachęcała wszystkich do głosowania 28 czerwca i 12 lipca. Nagrodą dla samorządu Sopotu, przygotowaną przez zespół dziennika, jest wakacyjna kampania promocyjna o wartości 100 tys. zł, a dla mieszkańców kurortu – 10 tys. subskrypcji treści Wyborcza.pl. Podsumowanie profrekwencyjnej akcji „Gazety Wyborczej” można przeczytać już dziś – w czwartek, 16 lipca na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika.
Tytuł Wyborczej Stolicy Polski w specjalnej akcji „Gazety Wyborczej” wywalczył Sopot, w którym frekwencja w pierwszej turze wyniosła 74,3 proc., a w drugiej – 77,59 proc. Tym samym nadmorski kurort wyprzedził w frekwencyjnym rankingu prawie 380 innych miejscowości, które są siedzibami powiatów.
– Wysoka frekwencja nie jest u nas zaskoczeniem, to kolejne wybory z dobrym wynikiem. Choć może wcześniej nie był on aż tak wysoki i nie zostaliśmy nigdy Wyborczą Stolicą Polski. Ale na społeczną i obywatelską postawę mieszkańców możemy liczyć właściwie zawsze – podkreśla prezydent Sopotu Jacek Karnowski, z którym wywiad ukazał się dziś na stronach krajowych „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl (Sopot Wyborczą Stolicą Polski. Jacek Karnowski: Wykorzystajmy energię 10 mln ludzi).
Zwycięski samorząd otrzyma od „Gazety Wyborczej” wakacyjną kampanię promocyjną wartą 100 tys. zł. Będzie ją mógł wykorzystać np. do zaprezentowania ciekawych i wartych odwiedzenia atrakcji turystycznych. Natomiast mieszkańcy Sopotu będą mogli skorzystać ze 10 tys. subskrypcji treści Wyborcza.pl – prenumerat Premium na 3 miesiące. O tym, jak Sopocianie mogą odebrać prenumeratę cyfrową „Wyborczej”, można przeczytać na trojmiasto.wyborcza.pl.

Profrekwencyjna akcja „Gazety Wyborczej” trwała od połowy czerwca br.
 
– W „Wyborczej” jeszcze przed I turą zachęcaliśmy czytelników do mobilizacji i głosowania – m.in. ogłosiliśmy wyścig miast o miano Wyborczej Stolicy Polskiej. Takich akcji profrekwencyjnych było w Polsce więcej i okazały się one skuteczne. Mieszkańcy miast, mimo braku dodatkowych zachęt finansowych z publicznych środków, jak np. wozy strażackie, gremialnie poszli do urn. To właśnie w miastach – i tych większych, i tych  mniejszych – frekwencja była najwyższa – mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Wyborczej” i szef redakcji lokalnych. – Cieszy mnie wygrana Sopotu, miasta, które od lat słynie z obywatelskich działań. To miejsce warte odwiedzin i będziemy do tego zachęcać publikując na naszych łamach wakacyjną kampanię reklamową – nagrodę dla zwycięskiego miasta. Liczę, że mieszkańcy skorzystają też z 10 tys. prenumerat cyfrowych, które będą mogli pobrać na naszej stronie.

Comments

comments

284
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...