#ZnajdźCzasNaCzytanie! Nie zostawiaj dziecka przed ekranem. Zadbaj o jego przyszłość.

Informacja Prasowa - 12.11.2020
35

#ZnajdźCzasNaCzytanie! Nie zostawiaj dziecka przed ekranem. Zadbaj o jego przyszłość.

#ZnajdźCzasNaCzytanie! Nie zostawiaj dziecka przed ekranem.
Zadbaj o jego przyszłość.

 #ZnajdźCzasNaCzytanie to kolejna akcja Fundacji Powszechnego Czytania, w której zachęcamy do świadomego ‘odrywania’ dzieci (i siebie samych też!) od ekranów na rzecz książek. Social media nie pomagają dzieciom w rozwoju, a wspólne czytanie książek – zdecydowanie tak! Akcję wspierają organizatorzy BookTarg: Allegro, LubimyCzytać, Legimi.

Gorąco zachęcam, by znaleźć czas na wspólne czytanie i rozmowę z dziećmi, z korzyścią dla dziecka i nas samych – czytanie uspokaja, rozwija, ale co najważniejsze – buduje więź emocjonalną między rodzicem a dzieckiem, tak ogromnie potrzebną w obecnych niepewnych czasach podkreśla profesor Piotr Albrecht, członek zarządu Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego.

Badania Nielsen Polska wskazują, że w czasie wiosennego ataku pandemii Polacy sięgnęli po książki. Nielsen raportuje 20 proc. wzrost sprzedaży książek w czerwcu bieżącego roku w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim.[1]

Jeśli tylko w ślad za zakupem nastąpiło czytanie, to wspaniała wiadomość – bo to właśnie czytanie książek jest udowodnionym, prostym, dostępnym i darmowym (biblioteki!) sposobem na skuteczne niwelowanie stresu. Już 6 minut czytania zmniejsza poziom naszego stresu o 60%! Przy pierwszym zamknięciu szkół uruchomiliśmy akcję #TerazCzasNaCzytanie, to było prawdziwe pospolite ruszenie: Selectivv dodał kampanię proczytelniczą na smartfony, Legimi ofiarowało darmowe ebooki, LoveBrands Relations zapewniło szeroką komunikację, inni działacze i wydawnictwa nawoływały do czytania równolegle do nas. – opowiada Maria Deskur, Prezeska Fundacji Powszechnego Czytania. Mamy wrażenie, że wyniki Nielsen pokazały, że może nasze działania coś dały! Tak więc działamy dalej, wołając tym razem: #ZnajdźCzasNaCzytanie!

Jak wykazały badania Selectivv przeprowadzone w czasie kwarantanny wiosennej, czas spędzany przez polskie dzieci w aplikacjach zauważalnie wzrósł.[2] Z kolei WHO ostrzega, że pandemia jest przeżyciem bezprecedensowym: wzmacniają się stany lękowe, COVID zaczyna wywierać negatywny wpływ na zdrowie psychiczne całych społeczeństw.[3],[4] Akcja #ZnajdźCzasNaCzytanie ma na celu przekonanie zarówno dzieci, jak i ich opiekunów, że warto czytać książki: dla rozwoju intelektualnego, dla spokoju emocjonalnego oraz po prostu – dla przyjemności.

[1] https://biqdata.wyborcza.pl/biqdata/7,159116,26145547,koronawirus-niespiesznie-obudzil-w-nas-czytelnikow.html

[2] https://selectivv.com/jak-zmienila-sie-konsumpcja-internetu-na-mobile-przez-dzieci-i-mlodziez/

[3] https://www.who.int/teams/mental-health-and-substance-use/covid-19

[4] https://www.who.int/news/item/05-10-2020-covid-19-disrupting-mental-health-services-in-most-countries-who-survey

Comments

comments

35
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...