Zmierzch influencerów. Po raz pierwszy w badaniach tracą na wartości
Informacja Prasowa - 18.11.2019Zmierzch influencerów. Po raz pierwszy w badaniach tracą na wartości - focus.pl
Wygląda na to, że kolejna internetowa bańka pęka. Popularni użytkownicy portali społecznościowych, którzy doradzają innym w co się ubierać, gdzie jadać, gdzie wypoczywać oraz z jakich kosmetyków korzystać tracą na wartości.
Na początku 2019 roku Instagram zapowiedział, że przetestuje funkcję ukrywania liczby polubień. Tłumaczy to tym by twórcy treści skupili się na ich jakości, a nie tylko w celu nabijania coraz większych statystyk. Dodajmy, że właśnie te liczby „lajków” są dla wpływowych osób w mediach społecznościowych wyznacznikiem statusu i rynkowej wartości. Pozwalają przekonać potencjalnych sponsorów i firmy partnerskie do współpracy, ułatwiają monetyzację profilu.
Według ekspertów z firmy InfluencerDB, której raport cytuje Mobile Marketer, komunikaty influencerów spotykają się z coraz mniejszą ilością odpowiedzi i reakcji internautów. Właściwie nigdy wcześniej nie było tak niskich wyników. Reakcje na posty, nazywane zaangażowaniem (czytanie, klikanie „lubię to”, udostępnianie innym), spadają we wszystkich branżach: od kosmetyków i mody, przez rekomendacje kulinarne czy życiowe porady. Jest jeszcze jeden interesujący wniosek z badania InfluencerDB: właściciele profili z 1000-5000 śledzących notowali wyższe wskaźniki ich zaangażowania niż ci, których licznik „followersów” przebijał 5 tysięcy.
Kilka danych z raportu:
- wskaźnik zaangażowania fanów na profilach z ilością 1-5 tysięcy obserwujących – 8,8%
- wskaźnik zaangażowania fanów na profilach z ilością 5-10 tysięcy obserwujących – 6,3%
- wskaźnik zaangażowania fanów na profilach z ilością 10 tysięcy obserwujących – 3,6%
- wskaźnik zaangażowania w sponsorowanych postach w 1. kwartale 2019 – 2,4%
- wskaźnik zaangażowania w sponsorowanych postach w 1. kwartale 2016 – 4%
- wskaźnik zaangażowania w niesponsorowanych postach w 1. kwartale 2019 – 1,9%
- wskaźnik zaangażowania w niesponsorowanych postach w 1. kwartale 2016 – 4,5%