Zmieniamy logo na nowe …

Jerzy Ciszewski - 07.11.2015
85

Firmy i instytucje decydują się na ten krok z wielu powodów. Czasem jest to symbol zmiany władzy, uaktualnienie lub po prostu zmiana wizerunku.

Oto wybrane 4 przykłady odświeżenia logo firm. Czy wszystkie spotkały się z aprobatą otoczenia? Nie, ale wzbudziły tyle emocji, że na pewno te zmiany nie przeszły bez echa wśród odbiorców.

Po prawie dwóch dekadach, zapadła decyzja o zmianie logo Google, a ściślej rzecz ujmując, wykorzystano czcionkę bezszeryfową. Wszak korporacja, która zajmuje się technologią powinna nadążać za trendami. Nowy znak jest teraz spójny z wizerunkiem Google, prosty funkcjonalny. Nie potrzebowano w tym przypadku wizerunkowej rewolucji, aby dokonać istotnych zmian. Odbiorcy także bez większych protestów zaakceptowali nowy design logo.

Getin Bank postawił również na nowoczesność i prostotę. Logo bowiem ,,jest proste i dość odważne, bo przez swoją dynamikę i wyrazistość wyróżni się na rynku. Zachęca do działania, sprawdzania, porównywania z konkurencją. Nie boimy się porównań – chcemy, żeby każdy do nas przyszedł i nas sprawdził. Wróciliśmy do źródła: znaczenia słów GET IN – wejdź, przekonaj się!”- wyjaśnia Natalia Załęcka, dyrektor marketingu banku. Faktycznie, nowe logo jest bardziej przejrzyste i czytelne, wszystkie zabiegi, mające na celu synchronizację z nowym logo, czyli znak na kartach płatniczych, materiały promocyjne i strona są doskonale ze sobą skorelowane. Zielona strzałka wyraźnie rzuca się w oczy, jest dużo łatwiejsza do zapamiętania i zidentyfikowania przez klientów, podczas gdy stare logo nie wyróżniało się na tle konkurencji, nie było też nowoczesne i czytelne.

Krótka wzmianka, ponieważ dłuższy artykuł na temat nowego logo UMK już powstał. Zaskakująca zmiana, która wywołała falę komentarzy. Uniwersytet postanowił odświeżyć wizerunek i postawić na znak zainspirowany jedną z rycin Mikołaja Kopernika. Jest to niewątpliwie bardzo duża zmiana, biorąc pod uwagę historyczne dziedzictwo uczelni. Projektanci jednak wcale nie mieli łatwego zadania, ponieważ trzeba było ujednolicić nie tylko logo samej uczelni, ale i wszystkich wydziałów. Dlatego postawiono na maksymalną prostotę. Celem było także przedstawienie UMK jako uczelni postępowej i nowoczesnej. Ten zabieg niewątpliwie jest tego dowodem.

Jedno z ostatnich wydarzeń minionych tygodni. Zmiana logo Sejmu wzbudziła niemałe poruszenie, nie tylko ze względu na wysokie koszty tychże zabiegów, ale i sama grafika jest tematem spornym. Stary (całe 4 lata!)  znak trzeba było zmienić, ponieważ brakowało w nim narodowych barw, ale i sam rysunek budynku przypominał niektórym pełzającego ślimaka. Zaangażowano więc w projekt twórcę logo Solidarności, Jerzego Janiszewskiego. W nowej wersji mamy element flagi wkomponowanej w jedną z liter, zarys dachu budynku Sejmu znalazł się nad nazwą. Celem było również, tak jak w poprzednich przypadkach, znaczne uproszczenie logo, a także ożywienie go za pomocą koloru. Czy po kolejnych czterech latach także zostanie zastąpione innym?

Comments

comments

85
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...