„Zmień czytanie w pomaganie” – Wyborcza.pl i WWF razem na rzecz zagrożonych gatunków zwierząt

Jerzy Ciszewski - 13.12.2018
262

"Zmień czytanie w pomaganie" - Wyborcza.pl i WWF razem na rzecz zagrożonych gatunków zwierząt

„Zmień czytanie w pomaganie” – Wyborcza.pl i WWF razem na rzecz zagrożonych gatunków zwierząt

Do końca grudnia br. potrwa specjalna akcja „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl oraz WWF pod hasłem „Zmień czytanie w pomaganie”. Dzięki niej czytelnicy, którzy w tym czasie zamówią prenumeratę cyfrową dziennika na stronie Wyborcza.pl/wwf, wspomogą Fundację WWF Polska i wybrany gatunek zwierząt – rysie, wilki, foki, morświny, niedźwiedzie lub sóweczki.

Od 12 grudnia br. internauci, którzy wykupią dostęp do treści „Gazety Wyborczej” na Wyborcza.pl/wwf, jednocześnie pomogą Fundacji WWF Polska, zajmującej się ratowaniem przyrody i zwierząt. Na stronie Wyborcza.pl/wwf każdy może wskazać gatunek zwierząt, którym chce pomóc, a wybierając okres prenumeraty: miesiąc (10 zł), kwartał (30 zł) lub rok (100 zł) – tym samym określić wysokość wsparcia. Zespół Wyborcza.pl przekaże cały przychód z prenumeraty na rzecz programu WWF Polska pomagającego wybranym gatunkom.

– Na co dzień człowiek rzadko zastanawia się nad tym, czy przyszłe pokolenia będą mogły zobaczyć na żywo zwierzęta, które teraz żyją obok nas. Tymczasem sytuacja wielu gatunków jest tragiczna. Bez pomocy człowieka, który najczęściej stanowi jednocześnie główne zagrożenie dla zwierząt, ich los jest przesądzony. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na wspólną, świąteczną akcję z WWF Polska. Chcesz pomóc np. rysiowi? Kup prenumeratę, a my przekażemy wybraną przez Ciebie kwotę WWF Polska. Im dłuższy okres prenumeraty wybierzesz, tym większe wsparcie otrzyma program ochrony rysia – zachęcają do udziału w akcji „Zmień czytanie w pomaganie” jej organizatorzy z „Gazety Wyborczej”.

Akcja, która potrwa do końca grudnia, jest promowana w serwisach internetowych Wyborcza.pl, na profilach dziennika w mediach społecznościowych oraz w wydaniu papierowym „Gazety Wyborczej”.
Jej ważną częścią są działania redakcyjne, w które – oprócz działu Nauka – zaangażowały się redakcje lokalne „Gazety Wyborczej”. Artykuły na temat środowiska i gatunków zwierząt zagrożonych wyginięciem są regularnie publikowane w serwisie Wyborcza.pl/zwierzeta. To np. tekst „Ratujmy ducha leśnych ostępów” poświęcony rysiom czy artykuł o sóweczce – niewielkim, bo ważącym ok. 60 g, ptaku z rodziny puszczykowatych.

„Gazeta Wyborcza” od wielu lat angażuje się w różnorodne inicjatywy społeczne i współpracę z organizacjami pozarządowymi, np. Polską Akcją Humanitarną i UNICEF. W maju 2018 r. w ramach „Prenumeraty solidarnościowej” 150 tys. zł zostało przekazanych na pomoc osobom z niepełnosprawnościami. Natomiast wiosną br., dzięki specjalnej akcji „Gazety Wyborczej”, w której cały przychód z kupionej prenumeraty cyfrowej był przekazywany organizacjom społecznym, aż 37,5 tys. zł trafiło łącznie do Kampanii Przeciw Homofobii, Centrum Praw Kobiet i Stowarzyszenia Interwencji Prawnej.
Wszystkie tego rodzaju akcje za każdym razem potwierdzają wrażliwość społeczną czytelników „Gazety Wyborczej” i zaangażowanie zespołu dziennika. To jednocześnie przykłady marketingu zaangażowanego społecznie, który umożliwia połączenie celów biznesowych i społecznych.

WWF – World Wildlife Fund to międzynarodowa organizacja, która od ponad 55 lat działa na rzecz przyszłości, w której człowiek żyje w harmonii z naturą. WWF ratuje najcenniejsze przyrodniczo miejsca w ponad 100 krajach na sześciu kontynentach, a robi to dzięki wsparciu ponad 5 milionów darczyńców na świecie. WWF istnieje w Polsce od ponad 15 lat i koncentruje się na lokalnych działaniach takich, jak ochrona Puszczy Karpackiej, odbudowa populacji rysia nizinnego na Mazurach, zapobieganie zanieczyszczeniom Bałtyku, proponowanie mądrego i przyjaznego prawa w zakresie gospodarki leśnej i wycinki drzewostanu czy zapobieganie degradacji najpiękniejszych polskich rzek.
Więcej informacji – https://www.wwf.pl/

Szczegóły akcji „Zmień czytanie w pomaganie” można znaleźć na Wyborcza.pl/wwf.

Comments

comments

262
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...