Złote Spinacze z rekordem zgłoszeń

Redakcja PR - 14.09.2018
175

W ubiegłym tygodniu minął termin nadsyłania zgłoszeń do Złotych Spinaczy 2018

Do konkursu napłynęły 292 zgłoszenia w łącznie 34 kategoriach: 18 głównych, 13 sektorowych oraz 3 specjalnych. Do kategorii głównych wpłynęły 192 zgłoszenia, do kategorii sektorowych 76 zgłoszeń, a do kategorii specjalnych 24 zgłoszenia. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu. Liczba zgłoszeń wzrosła o 10% w porównaniu do roku ubiegłego.

Spośród kategorii głównych największym powodzeniem cieszyła się Kampania społeczna. Kolejne najczęściej wybierane kategorie główne to: Media Relations i Social Media. Wśród kategorii sektorowych najwięcej zgłoszeń było do kategorii: Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze oraz Motoryzacja i transport. Natomiast najchętniej wybieraną kategorią specjalną była kategoria Research & Insight.

W tegorocznej edycji nie zostanie uruchomiona jedna kategoria główna: PR finansowy i relacje inwestorskie, ze względu na brak zgłoszeń w tej kategorii.

Od 10 września trwa I etap konkursu, podczas którego Jury w składzie liczącym 80 osób ocenia wszystkie zgłoszone do konkursu projekty poprzez platformę do głosowania online. Etap ten zakończy się ogłoszeniem nominacji 3 października br.

Jurorzy będą oceniać projekty w czterech grupach, a nad całością prac będzie czuwał Przewodniczący Jury: Olaf Krynicki, Dyrektor Komunikacji oraz Rzecznik Prasowy w Samsung Polska.

Grupa pierwsza, na czele z Martą Pokutycką – Mądralą, Dyrektorką Komunikacji Korporacyjnej oraz Rzeczniczką Prasową w Nationale-Nederlanden, będzie obradowała nad kategoriami: PR korporacyjny, Business-to-Business PR, Efektywność, Technologia, IT, telekomunikacja, Finanse, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Przemysł i infrastruktura, Sport, Custom Publishing, Medycyna i zdrowie, Uroda, higiena i wellness. Grupa pierwsza oceni łącznie 72 zgłoszenia.

Grupa druga, której przewodniczącym jest Michał Nowosielski, założyciel agencji BIGTHINKSKI, oceni projekty w kategoriach: Kampania społeczna, Event komercyjny, Event społeczny, Sustainabillity & CSR Communications, Kreatywność, Moda i styl życia, Kultura i Media. Grupa druga oceni łącznie 71 zgłoszeń.

Przewodniczącą grupy trzeciej jest Magdalena Brzezińska, Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych w Grupie Żywiec. Grupa będzie obradowała nad kategoriami: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Media Relations, Content Marketing – Branded Content, Research&Insight, Sektor spożywczy. Grupa trzecia oceni łącznie 73 zgłoszenia.

Czwartej grupie przewodniczy Przemysław Mitraszewski, Managing Partner w Lighthouse. Grupa będzie obradowała nad kategoriami: Komunikacja antykryzysowa i/lub kryzysowa, Public Affairs i Lobbying, Komunikacja wewnętrzna, PR miejsca, miasta lub regionu, Employer Branding, Turystyka i rekreacja, Motoryzacja i transport, NGO i sektor publiczny, Social Media. Grupa czwarta oceni łącznie: 76 zgłoszeń.

Projekty w kategoriach głównych i kategoriach sektorowych Jury oceni w pięciu obszarach: WYZWANIE, DIAGNOZA, STRATEGIA, KREACJA, EFEKTYWNOŚĆ. W każdym z nich projekt może otrzymać po 10 punktów, czyli maksymalnie 50 punktów za pięć obszarów. Projekty w kategoriach specjalnych będą oceniane według odmiennych kryteriów, a każdy projekt będzie mógł otrzymać łącznie 10 punktów. Kryteria można zobaczyć na stronie konkursu.

 

 

Comments

comments

175
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...