Złote Spinacze z rekordem zgłoszeń

Redakcja PR - 14.09.2018
113

W ubiegłym tygodniu minął termin nadsyłania zgłoszeń do Złotych Spinaczy 2018

Do konkursu napłynęły 292 zgłoszenia w łącznie 34 kategoriach: 18 głównych, 13 sektorowych oraz 3 specjalnych. Do kategorii głównych wpłynęły 192 zgłoszenia, do kategorii sektorowych 76 zgłoszeń, a do kategorii specjalnych 24 zgłoszenia. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu. Liczba zgłoszeń wzrosła o 10% w porównaniu do roku ubiegłego.

Spośród kategorii głównych największym powodzeniem cieszyła się Kampania społeczna. Kolejne najczęściej wybierane kategorie główne to: Media Relations i Social Media. Wśród kategorii sektorowych najwięcej zgłoszeń było do kategorii: Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze oraz Motoryzacja i transport. Natomiast najchętniej wybieraną kategorią specjalną była kategoria Research & Insight.

W tegorocznej edycji nie zostanie uruchomiona jedna kategoria główna: PR finansowy i relacje inwestorskie, ze względu na brak zgłoszeń w tej kategorii.

Od 10 września trwa I etap konkursu, podczas którego Jury w składzie liczącym 80 osób ocenia wszystkie zgłoszone do konkursu projekty poprzez platformę do głosowania online. Etap ten zakończy się ogłoszeniem nominacji 3 października br.

Jurorzy będą oceniać projekty w czterech grupach, a nad całością prac będzie czuwał Przewodniczący Jury: Olaf Krynicki, Dyrektor Komunikacji oraz Rzecznik Prasowy w Samsung Polska.

Grupa pierwsza, na czele z Martą Pokutycką – Mądralą, Dyrektorką Komunikacji Korporacyjnej oraz Rzeczniczką Prasową w Nationale-Nederlanden, będzie obradowała nad kategoriami: PR korporacyjny, Business-to-Business PR, Efektywność, Technologia, IT, telekomunikacja, Finanse, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Przemysł i infrastruktura, Sport, Custom Publishing, Medycyna i zdrowie, Uroda, higiena i wellness. Grupa pierwsza oceni łącznie 72 zgłoszenia.

Grupa druga, której przewodniczącym jest Michał Nowosielski, założyciel agencji BIGTHINKSKI, oceni projekty w kategoriach: Kampania społeczna, Event komercyjny, Event społeczny, Sustainabillity & CSR Communications, Kreatywność, Moda i styl życia, Kultura i Media. Grupa druga oceni łącznie 71 zgłoszeń.

Przewodniczącą grupy trzeciej jest Magdalena Brzezińska, Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych w Grupie Żywiec. Grupa będzie obradowała nad kategoriami: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Media Relations, Content Marketing – Branded Content, Research&Insight, Sektor spożywczy. Grupa trzecia oceni łącznie 73 zgłoszenia.

Czwartej grupie przewodniczy Przemysław Mitraszewski, Managing Partner w Lighthouse. Grupa będzie obradowała nad kategoriami: Komunikacja antykryzysowa i/lub kryzysowa, Public Affairs i Lobbying, Komunikacja wewnętrzna, PR miejsca, miasta lub regionu, Employer Branding, Turystyka i rekreacja, Motoryzacja i transport, NGO i sektor publiczny, Social Media. Grupa czwarta oceni łącznie: 76 zgłoszeń.

Projekty w kategoriach głównych i kategoriach sektorowych Jury oceni w pięciu obszarach: WYZWANIE, DIAGNOZA, STRATEGIA, KREACJA, EFEKTYWNOŚĆ. W każdym z nich projekt może otrzymać po 10 punktów, czyli maksymalnie 50 punktów za pięć obszarów. Projekty w kategoriach specjalnych będą oceniane według odmiennych kryteriów, a każdy projekt będzie mógł otrzymać łącznie 10 punktów. Kryteria można zobaczyć na stronie konkursu.

 

 

Comments

comments

113
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...