Komentarze przedstawicieli nominowanych firm i agencji do Złotych Spinaczy
W poniedziałek ogłoszono listę nominowanych do Złotych Spinaczy – najbardziej prestiżowej nagrody branży PR. Jury konkursu wyróżniło ponad 80 projektów w 16 kategoriach głównych, i 9 sektorowych. O Złotego Spinacza agencje powalczą też w dwóch kategoriach specjalnych – efektywność i kreatywność.
Najwięcej nominacji otrzymała w tym roku agencja MSLGROUP – osiem. Po sześć nominacji zdobyły agencje Havas PR Warsaw oraz Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, pięć – Garden of Words, a cztery – Walk.
Powiązane: Finaliści konkursu Złote Spinacze 2016
Dla portalu publicrelations.pl tegoroczne nominacje komentują: Sebastian Hejnowski (MSLGROUP), Katarzyna Kamińska (Havas PR Warsaw), Iwona Michalczyk (Garden of Words), Adam Kozłowski (Monday PR), Monika Nowakowska (BZ WBK)
Sebastian Hejnowski – CEO MSLGROUP
Bardzo się cieszę z tak dużej liczby nominacji do Złotych Spinaczy- a jeszcze bardziej cieszy mnie tegoroczna zmiana formuły konkursu. Po raz pierwszy przyznane zostaną srebrne i brązowe statuetki. Pamiętam Złote Spinacze sprzed kilku lat – mieliśmy podobną liczbę nominacji, a nie dostawaliśmy żadnej nagrody.
Naturalnie, przy tak dużej liczbie nominacji w tym roku zarówno pracownicy firmy jak i rynek oczekują, że zdobędziemy kilka nagród.
Nasza najczęściej nominowana praca – „Kompleksowa obsługa korporacyjna procesu przejęcia TVN SA przez Scripps Networks Interactive” – ma szansę na zdobycie Złotego Spinacza w 4 kategoriach. To była naprawdę ciężka, wielomiesięczna praca całego zespołu MSLGROUP. Z tego projektu jesteśmy również bardzo zadowoleni wewnętrznie – udało nam się poprowadzić komunikację w taki sposób, w jaki sobie tego życzyliśmy. Do dzisiaj współpraca układa się wzorowo – Scripps Networks Interactive jest świetnym klientem, a my zaś jesteśmy bardzo oddani temu projektowi.
Katarzyna Kamińska – prezes zarządu Havas PR Warsaw
Cieszą nas tegoroczne nominacje z dwóch powodów – po pierwsze, o statuetki Złotych Spinaczy walczyć będą aż cztery nasze kampanie, po drugie mamy szansę wygrać w sześciu różnych kategoriach. Każdy z nominowanych projektów jest dla nas bardzo ważny i wyjątkowy. Kampania „Atopowi Bohaterowie” realizowana dla Sanofi jest przykładem naszego podejścia do zintegrowanej komunikacji i możliwości łączenia kompetencji grupy Havas w Polsce. „Droga do mistrzostwa”, projekt realizowany dla BMW Polska, pozwolił nam po raz kolejny na współpracę ze środowiskiem artystycznym. Dwukrotnie nominowany i nagrodzony srebrem w konkursie KTR projekt „SAMi” dla Samsung Polska jest przykładem innowacyjnego podejścia do komunikacji, które polega na czynieniu z podmiotu komunikacji medium i zyskiwaniu w ten sposób zainteresowania dziennikarzy i influencerów. I na koniec także dwukrotnie nominowany projekt „Starcie Szlifierzy” dla 3M, pokazujący kreatywne podejście do komunikacji produktu w sektorze BtoB. Nominowane kampanie realizowane były przez różne zespoły w agencji, co także jest powodem do dumy. W porównaniu z rokiem poprzednim mamy o jedną nominację mniej, ale jak pokazuje historia konkursu, najważniejsze są finalne nagrody, a w tym rankingu niezmiennie jesteśmy liderem. Dobrze, że w nowej formule Złotych Spinaczy pojawiają się takie kategorie jak content marketing, bo ich promocja, i promocja doświadczenia agencji PR w tym obszarze są bardzo istotne dla naszej branży.
Iwona Michalczyk, dyrektor zarządzająca Garden of Words
Nominacja w aż pięciu kategoriach w konkursie Złote Spinacze to dla nas wielkie wyróżnienie. To także potwierdzenie najwyższego poziomu know-how jakim dysponuje agencja Garden of Words. Szczególnie dumni jesteśmy z docenienia realizowanego przez nas przy współpracy z partnerami projektu Kuchnia Spotkań IKEA. Zaaranżowaliśmy modelową przestrzeń do gotowania w gronie bliskich, w którym każdy może doświadczyć rozwiązań marki. Kuchnia Spotkań IKEA pozwoliła zainicjować debatę na temat wspólnego spędzania czasu w kuchni, przyrządzania posiłków i jedzenia. Miejsce na stałe zagościło na mapie Warszawy i nieustannie przyciąga kolejnych gości. To wyjątkowy projekt i strategia, którą przetwarzamy na wiele kanałów.
Ważnym elementem rozwoju branży są według mnie projekty CSR za których realizację również w Złotych Spinaczach zostaliśmy docenieni nominacją. Projekty w tej kategorii są jednym z najważniejszych filarów naszej działalności.
Sam konkurs w nowej formule w moim odczuciu odpowiada na zmieniającą się sytuację na rynku PR. Dzisiaj zaczynają zacierać się granice między tym co mieści się w kategorii Public Relations a co poza nią wychodzi. Analizując nominacje w tegorocznej edycji zauważyć można więcej niż w przeszłości projektów realizowanych kompleksowo i takich, które mogłyby zostać zakwalifikowane jako kampanie 360. Rozszerzenie formuły Złotych Spinaczy o dodatkowe brązowe i srebrne nagrody pozwoli docenić najlepsze realizacje, ale także te wyróżniające się i rzetelnie prowadzone. To bardzo dobry pomysł. Trzymam kciuki za wszystkich nominowanych!
Adam Kozłowski, Senior Account Manager, Monday PR
Najważniejszym elementem odświeżenia formuły Złotych Spinaczy nie jest fakt, że Jury może w tej edycji przyznawać nominowanym statuetki w trzech kolorach – złotym, srebrnym i brązowym. Z mojej perspektywy najważniejszą nowością są nowe kategorie, a wśród nich ta – moim zdaniem – kluczowa: content marketing. To logiczna odpowiedź na zmiany, które obserwujemy obecnie na rynku. Spadającej efektywności tradycyjnych kampanii display towarzyszy wzrost skuteczności kampanii opartych na wysokiej jakości treściach i formatach natywnych, w tym również współpracy z cyfrowymi influencerami. W dzisiejszej komunikacji kluczową rolę odgrywają emocje, opowiadanie historii i zapraszanie odbiorcy do świata marki. Ale kampania – poza świetną oprawą contentową i graficzną – musi być efektywna. Zwrot z inwestycji, zasięg komunikacji, pozyskiwanie leadów, to terminy, z którymi dziś oswoić się musi każdy, kto chce planować kampanie komunikacyjne. Od agencji oczekuje się zintegrowanego podejścia do komunikacji – umiejętnego łączenia kanałów paid, owned, earned. W tym właśnie tkwi siła kampanii „Sztuka Składania Historii powered by Intel”.
Projekt „Sztuka Składania Historii powered by Intel” to wielokanałowa kampania content marketingowa, efekt współpracy Intela i Krzysztofa Gonciarza. Trzonem kampanii było 9 jakościowych materiałów filmowych pokazujących twórcom treści wideo jak opowiadać historie i jak technologie pomagają przenosić narrację w nowy wymiar – wymiar sztuki i emocji. Kampanię zrealizowano w oparciu o tzw. owned media (blog iQ.intel.pl i kanały własne social media Intel Polska – Facebook, Twitter) i paid media (kanały social media Krzysztofa Gonciarza – YouTube, Facebook, Twitter). Współpraca z jednym z najbardziej rozpoznawalnych twórców internetowych w Polsce, autorytetem w dziedzinie kreacji multimediów, zagwarantowała zasięg komunikacji oraz wiarygodność kluczowym przekazom kampanii. Fakt, że ponad dwukrotnie udało nam się przebić zakładane cele świadczy o tym, że zrobiliśmy dobrą robotę.
Monika Nowakowska, dyrektor departamentu PR w Banku Zachodnim WBK
Konkurs „Złote Spinacze” wskazuje wprost, w których instytucjach generowane są najciekawsze pomysły PRowe i kto najefektywniej je realizuje. Nagroda będzie więc dla nas ogromną radością. Ale czy ją otrzymamy, to nic pewnego, bo konkurencja – i w kategorii B2B, i w kategorii social media – zgłosiła naprawdę bardzo ciekawe projekty.
Jestem bardzo zadowolona, że znaleźliśmy się w gronie finalistów konkursu w obszarze komunikacji zewnętrznej i dodatkowo w obu kluczowych dla nas liniach: za pełną emocji akcję skierowaną do osób indywidualnych wokół Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej i za dostarczanie merytorycznej wiedzy przedsiębiorcom w Programie Rozwoju Eksportu. Ten drugi projekt to bardzo realne wsparcie dla polskich firm, bo wprost przekłada się na rozwój ich biznesu. Na pewno jestem też dumna z bardzo mocnego wyróżnienia Banku Zachodniego WBK w kategorii sektorowej Finanse – dwa z trzech miejsc należą do nas.
W mojej opinii zmianę formuły konkursu będzie można jednak ocenić dopiero po zakończeniu tej edycji.