Zimą zamiast nart chętniej wybralibyśmy spa i słoneczne destynacje

Informacja Prasowa - 06.12.2022
100

Wyszukiwarka tanich lotów Kiwi.com sprawdza świąteczne plany Polaków i podróżnicze trendy

Zimą zamiast nart chętniej wybralibyśmy spa i słoneczne destynacje

Wyszukiwarka tanich lotów Kiwi.com sprawdza świąteczne plany Polaków i podróżnicze trendy

Święta za pasem. Wielu z nas wybierze aktywny wypoczynek w górach, a niektórzy postawią na pełen relaks i ładowanie baterii. Kiwi.com, firma terawoltach i wyszukiwarka tanich lotów i podróży we współpracy z agencją badawczą Stem/Mark spytała mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polaków o to, jak zamierzają spędzić nadchodzące święta. Wyniki badań wskazują, że coraz więcej z nas w ramach zimowych podróży oprócz nart wybrałoby odwiedzanie świątecznych jarmarków w Europejskich miastach, a także błogi wypoczynek w spa. Co ciekawe, ten ostatni trend największą popularnością cieszy się wśród przedstawicieli najmłodszego pokolenia, generacji Z (ponad 32%). Okazuje się również, że co drugi ankietowany z Polski zamiast nart (27%), chętniej udałby się tam, gdzie jest ciepło i świeci słońce. Nie bez powodu Hiszpania i Włochy ponownie królują w zestawieniu najczęściej wybieranych przez Polaków kierunków podróży na święta.

Jeśli nie narty, to co?

Wydawałoby się, że w sezonie świątecznym to właśnie wyjazd na narty będzie cieszył się największym wzięciem. Nic bardziej mylnego. Wyniki badań przeprowadzone przez agencję badawczą Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com wskazują, że wśród konkurentów zimowego szaleństwa na stoku znalazły się m.in. bożonarodzeniowe jarmarki. Tę opcję wybrałoby ponad 36% przedstawicieli pokolenia Z. Europejskie stolice co roku prześcigają się w organizowaniu świątecznych atrakcji dla turystów. Pięknie udekorowane stragany oferujące lokalne przysmaki, pamiątki, przy akompaniamencie świątecznych przebojów, w pobliżu lodowiska czy wesołego miasteczka, z obowiązkowym Diabelskim Młynem to przepis na udany, zimowy city-break i pomysł na spędzenie świątecznego urlopu.

Choć przedstawiciele pokolenia Z (18-29 lat) są najmłodszymi respondentami badania, to właśnie oni najchętniej udaliby się w święta do spa na błogi odpoczynek i relaks – ponad 32%. Ta opcja jest również popularna wśród osób w wieku 30-44 lat – ponad 26%.

Na narty chętniej udaliby się mężczyźni (co trzeci ankietowany) niż kobiety (25%), i jednocześnie mniej chętniej wybraliby słoneczne i ciepłe kraje (ponad 42%) niż płeć przeciwna (ponad 52% kobiet). Jednak to właśnie ta ostatnia opcja, podróż do ciepełka, bije na głowę wszystkie pozostałe – ponad 47% Polaków chętnie skorzystałoby z takiego wariantu.

Dokąd polecimy na święta?

 Wyszukiwarka tanich lotów Kiwi.com, jak co roku i tym razem sprawdziła najczęściej wybierane przez Polaków kierunki na świąteczne voyage. Słoneczna i stosunkowo ciepła o tej porze roku Hiszpania oraz Włochy znalazły się w czołówce, a tuż za nimi Wielka Brytania, Francja i Norwegia.

Z Warszawy w nadchodzące święta najwięcej z nas uda się do Paryża, Rzymu i Barcelony, a z Krakowa do Paryża, Barcelony i Londynu.

Średnio spędzimy na miejscu około 3 dni – optymalny czas na udany city break czy odwiedziny bliskich.

Za bilet na podróż w sezonie świątecznym płaciliśmy średnio 75 EUROmniej niż w 2019 roku, kiedy średnia cena za bilet w tym samym czasie była na poziomie 91 EURO.

Włochy Zimą -> Land in Beauty

Mediolan to jedna z najpopularniejszych wśród polskich turystów destynacji. Od lat cieszy się ogromną popularnością zwłaszcza, jako wymarzony cel na city break. W minionym sezonie wakacyjnym trasa Warszawa-Mediolan znalazła się w top 3 najczęściej wybieranych przez pasażerów z Polski, a same Włochy destynacją numer 1. Region Lombardii, którego stolicą jest Mediolan, ma wiele do zaoferowania nie tylko w szczycie sezonu letniego, ale również jesienią i zimą, co najlepiej pokazuje najnowsza kampania “Land in Beauty”. To inicjatywa realizowana przez SEA Milan Airports wraz z gminą Mediolan, regionem Lombardii, SACBO i ENIT – Narodową Włoską Agencją Turystyki we współpracy z Kiwi.com – firmą travel tech i wyszukiwarką tanich lotów. “Land in Beauty” inspiruje turystów z Czech, Polski, Hiszpanii, Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii do zwiedzania całego regionu Lombardii i odkrywania jego piękna, również poza sezonem. Szczegóły dostępne są tutaj oraz na stronie flytomilano.com.

Comments

comments

100
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...