ZFPR podsumował kolejną edycję Złotych Spinaczy

Redakcja PR - 11.01.2017
184

Związek Firm Public Relations podsumował 14. edycję konkursu Złote Spinacze

Związek Firm Public Relations podsumował 14. edycję konkursu Złote Spinacze. 

Do tegorocznej edycji  konkursu zgłoszono łącznie 231 projektów – to o 25 mniej niż rok temu. Najwięcej zgłoszeń wpłynęło do kategorii głównych – 157. Pięćdziesiąt kampanii zgłoszono do kategorii sektorowych, a dwadzieścia jeden – do specjalnych.

Najbardziej obleganymi kategoriami głównymi były: kampanie społeczne (25 zgłoszeń), social media (16 zgłoszeń) oraz PR produktu (15 zgłoszeń). W kategoriach sektorowych najczęściej zgłaszane były projekty przemysłowe i motoryzacyjne (13 zgłoszeń), NGO i sektora publicznego oraz finansowe (po 7 zgłoszeń). Do kategorii kreatywność zgłoszono 12 projektów. O Złotego Spinacza w kategorii efektywność walczyło 9 kampanii.

Związek Firm Public Relations podał również, jakie agencje i firmy zgłaszały do konkursu swoje kampanie. Agencje zrzeszone w ZFPR zgłosiły najwięcej projektów – 105. Agencje spoza Związku – 86. Dwadzieścia jeden kampanii zgłosiły korporacje, 19 – banki, a 13 urzędy. Najmniej zgłoszeń wpłynęło od fundacji – 12.

Łącznie, w czternastej edycji konkursu przyznano 19 Złotych Spinaczy, 27 Srebrnych i 21 Brązowych. Przypomnijmy – rozróżnienie na trzy kolory nagród wprowadzono do konkursu po raz pierwszy.

W kategoriach głównych spośród 157 zgłoszeń przyznano 41 Spinaczy: 11 Złotych, 17 Srebrnych i 13 Brązowych. W kategoriach sektorowych na 50 zgłoszonych projektów nagrodę otrzymały 24. Sześć kampanii dostało Złotego Spinacza, 10 Srebrnego, a 6 Brązowego. W kategoriach specjalnych przyznawano jedynie Złote Spinacze.

Łącznie, w ośmiu kategoriach nie przyznano Złotego Spinacza. Tylko w jednej kategorii przyznano pojedynczego Spinacza, po dwie nagrody wręczono w siedmiu kategoriach.

Najwięcej nagród otrzymały łącznie agencje zrzeszone w Związku Firm Public Relations – 37. Agencje spoza Związku dostały 17 Spinaczy. Dziesięć nagród dostały korporacje (w tym banki); dwie statuetki trafiły w ręce fundacji lub organizacji pozarządowych, a jedna – do instytucji państwowej.

Przedstawiciele Związku ocenili także, czym powinny cechować się wyróżnione w konkursie projekty. 76% osób oceniło, że nagradzana Spinaczem kampania powinna być innowacyjna, 67% stawia na oryginalność.

złote spinacze

Jakimi cechami powinny cechować się zwycięskie kampanie?  ŹRÓDŁO: ZFPR

Uczestnicy gali stwierdzili, że konkurs pozwala się zapoznać z wieloma ciekawymi kampaniami, które mogą w codziennym biegu umknąć specjalistom branży PR. Dzięki konkursowi można obserwować, jak dynamicznie zmienia się rynek usług PR i w jakim kierunku postępują zmiany. Dużym profitem konkursu jest możliwość wymiany know-how między agencjami – PR-owcy dzięki obserwacji nagradzanych kampanii uczą się planowania kreatywnych i efektywnych kampanii.

Zobacz też:

Złote Spinacze 2016 – komentarze nagrodzonych agencji

Jerzy Ciszewski komentuje Złote Spinacze 2016

Złote Spinacze 2016 – fotorelacja z gali finałowej

Comments

comments

184
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...