Zero waste w biznesie – moda czy obowiązek
Bycie eko jest to trend, który zaczyna dominować w wielu krajach. Zero waste powoli staje się sposobem na życie oraz na prowadzenie biznesu – ideą, której nie da się zlekceważyć. Pracownicy i klienci zmieniają swoje podejście do zakupów i usług. Coraz częściej zaczynają się domagać proekologicznych rozwiązań, które zmniejszają ilość odpadów. Według badania Unilever jedna trzecia konsumentów wybiera marki na podstawie ich wpływu społecznego i środowiskowego.
Nasza planeta złapała dość sporą zadyszkę. Niestety to my jesteśmy temu winni. Doprowadziliśmy do tego, że na naszych oczach maleje powierzchnia pokrywy lodowej, podnosi się poziom mórz i oceanów, bezpowrotnie giną kolejne gatunki zwierząt… a to dopiero początek. Branża opakowań w obliczu wyzwań środowiskowych powinna inicjować zmiany na rzecz zrównoważonego rozwoju. Firmy muszą zacząć ze sobą współpracować, aby stworzyć innowacyjne rozwiązania, a nie tylko „udawać”, że są eko. Przyszedł czas działań, a nie słów – Maciej Olipra, CEO Global Shopper Marketing.
W związku z tym, że żyjemy na kredyt, pod który zastawiliśmy naszą Ziemię, a dług ekologiczny drastycznie wzrasta powinniśmy również zmienić swoje nawyki i wywierać naciski na producentów opakowań. Zapobieganie zmianom klimatycznym to obowiązek nas wszystkich. A jeśli chodzi o naszą branżę, powinniśmy zacząć działać i uświadamiać wszystkich, że można zaprojektować przyciągające wzrok opakowanie, które nie szkodzi środowisku – dodaje Maciej Olipra, CEO Global Shopper Marketing.