„Zarobki bez skazy” – On Board case study

Jerzy Ciszewski - 23.01.2016
182

Pracuj.pl wraz z agencjami On Board i Think Kong

Tytuł projektu:
Kampania „Zarobki bez tabu”

Autor:
Pracuj.pl wraz z agencjami On Board i Think Kong

unnamed

Analiza sytuacji:

W mediach i mediach społecznościowych toczy się wiele dyskusji o zarobkach, często negatywnie nacechowanych i emocjonalnych. Nie przynoszą one żadnej wartości specjalistom i menedżerom, poszukującym rzetelnych informacji o wynagrodzeniach, a rozmowy o zarobkach są w Polsce tematem tabu.

Cel:

Serwis Zarobki.pracuj.pl umożliwia pracownikom bezpłatne porównanie ich zarobków z innymi osobami na podobnym stanowisku z tej samej branży.. Kampania „Zarobki bez tabu” miała na celu wprowadzenie serwisu na rynek i poinformowanie o jego możliwościach.

Celem kampanii było ponadto wywołanie dyskusji na temat wysokości płac, uwzględniającej zagadnienia atrakcyjne dla specjalistów i menedżerów.

Opis koncepcji / podjęte działania:

Działania realizowane w ramach kampanii miały dotrzeć do grupy docelowej: specjalistów i menadżerów z doświadczeniem zawodowym, z naciskiem na branże: IT, sprzedaż, finanse, marketing i PR.

Kampania miała na celu wygenerowanie publikacji w mediach na temat serwisu zarobki.pracuj.pl oraz poinformowanie o serwisie w mediach społecznościowych. Miała również zaowocować znaczącym wzrostem odwiedzin strony zarobki.pracuj.pl oraz zwiększeniem liczby wypełnień przez jego użytkowników formularza dostępnego na stronie. Do komunikacji miały służyć dane o wynagrodzeniach specjalistów z serwisu zarobki.pracuj.pl oraz dane z badania opinii publicznej na temat postaw Polaków wobec zarobków, które zleciliśmy TNS. W celu zwiększenie efektywności działań w social media nawiązano współpracę z blogerami, vlogerami.

Kampania była prowadzona w sposób zintegrowany – podobne wątki poruszane były w mediach i mediach społecznościowych, wykorzystano również działania ambientowe.

W ramach kampanii powstał raport z badania opinii „Polacy mówią o płacy” prowadzonego przez TNS. Do mediów dystrybuowane były trzy komunikaty prasowe omawiające kluczowe wyniki raportu.

Do wsparcia merytorycznego kampanii zaproszono 2 ekspertów: socjologa prof. dr hab. Małgorzatę Fuszarę oraz seksuologa prof. dr hab. med. Zbigniewa Lwa-Starowicza.  Trzecim ekspertem wypowiadającym się dla mediów był Maciej Bąk, przedstawiciel serwisu zarobki.pracuj.pl.

W ramach kampanii jednego dnia, w 9 największych miastach Polski, odbyła się akcja ambientowa zlokalizowana wokół centrów biznesowych, podczas której przechodnie mieli okazję oszacować płace przedstawicieli najpopularniejszych zawodów.

Podczas kampanii powstał również reportaż przygotowany przy współpracy z DD TVN, w którym zawarto kluczowe wyniki badania i wypowiedzi ekspertów kampanii.

Do udziału w kampanii zaproszono blogerów i vlogerów, w tym autorów vloga Lekko Stronniczy oraz bloga „Jak oszczędzać pieniądze“.  Przy wyborze blogerów uwzględniono kluczowe branże grupy docelowej. Na blogach ukazały się dwie odsłony publikacji odnośnie kampanii. Najpierw teaserowa, zachęcająca do dyskusji na temat zarobków w danej branży; następnie publikacja przedstawiająca poziomy zarobków w tym sektorze (w formie infograficznej) z odniesieniem do promowanego narzędzia.

Działania online poparte były kreatywnym konkursem dla przedstawicieli branż z grupy docelowej, angażującym odbiorców wokół tematyki szacowania wysokości wynagrodzenia osób reprezentujących wybrane branże.

Efekty:

Kampania spotkała się z dużym zainteresowaniem mediów. Eksperci, którzy wsparli ją merytorycznie toczyli dyskusje nt. wynagrodzeń na antenach telewizyjnych: Polsatu, TVNu, a także radiowych: Radia PIN, TOK FM, RDC czy Trójki Polskiego Radia. O wynikach informowały dzienniki Rzeczpospolita oraz Puls Biznesu, a także miesięcznik Sukces. Materiały zostały opublikowane również na największych portalach internetowych, m.in. Natemat.pl, Onet.pl. Łącznie w mediach pojawiło się 130 publikacji na temat kampanii, zawierających informacje o jej inicjatorze w ciągu zaledwie 5 tygodni. W działaniach w kanale social media w ramach kampanii łącznie pozyskano: 47 milionów wyświetleń treści dot. kampanii na Facebooku, 893 odpowiedzi konkursowych,  82 018 odsłon wpisów opublikowanych na blogach, 18,6% konwersji czytelników wpisów na osoby przechodzące do narzędzia .

Podczas trwania kampanii odnotowano na stronie zarobki.pracuj.pl 313 030 unikalnych użytkowników oraz 73 609 wypełnień ankiety. Z samych wpisów na blogach odnotowaliśmy 8 346 bezpośrednich przejść na stronę zarobki.pracuj.pl.

Zarobki bez tabu1

Zarobki bez tabu3

Zarobki bez tabu2

 

 

 

 

Comments

comments

182
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...