Zapuść wąsy i przebadaj się – rusza Movember Polska 2019

Informacja Prasowa - 24.09.2019
255

Zapuść wąsy i przebadaj się – rusza Movember Polska 2019

W październiku wystartuje kolejna odsłona kampanii Movember Polska. Już po raz szósty mężczyźni z całej Polski będą mogli skorzystać z bezpłatnych badań profilaktycznych, a tym samym sprawdzić stan swojego zdrowia. Tegoroczną edycję wydarzenia wypromuje niecodzienna sesja zdjęciowa z udziałem aż sześciu ambasadorów.

Co roku na całym świecie wąsy wykorzystywane są jako symbol męskości i narzędzie do prowokowania rozmów o nowotworach jąder i prostaty. W najnowszej edycji ta prowokacja nabiera jednak nowego wymiaru – panowie bardzo różni, ale połączeni wspólnym pomysłem, występują wyłącznie w bokserkach, skarpetkach i klapkach. W ten sposób chcą zwrócić uwagę na siebie i pozytywny przekaz kampanii, który mówi o tym, że nowotwór wcześnie wykryty daje szanse na szybkie wyleczenie. Jak co roku hasłem przewodnim akcji jest „Zrób to dla jaj”.

Szóstą edycję akcji Movember Polska promują YouTuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenterzy telewizyjni Dandris i Mateusz Jędraś, a także brązowy medalista tegorocznych Mistrzostw Świata w Streetliftingu, Juan Zumeta i wreszcie Michał Pałubski, który jest przykładem na to, że z męskim rakiem można wygrać.

Bielizna i akcesoria również nie są przypadkowe. Majtki z instrukcją samobadania oferuje Cupsell.pl, okolicznościowe skarpetki przygotowała Takapara.com, a całość „stroju” dopełniają kultowe klapki Kubota. Zakup tych akcesoriów pozwala wspierać bezpłatne badania, które organizatorzy kampanii przeprowadzą w tym roku aż w 8 miastach.

 – Od samego początku robimy Movember po swojemu, koncentrując się na niecodziennej komunikacji i realizacji badań. Pokazujemy, że raka nie warto się bać. Warto za to się badać, żeby zadbać o swoje zdrowie. Jeśli jakiś mężczyzna ma opory przed rozebraniem się na kilka minut u lekarza, niech spojrzy na naszych ambasadorów. Oni rozebrali się, żeby namówić całą Polskę do zainteresowania się męskim zdrowiem – opowiada Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko.– Wybraliśmy badania, które są bezbolesne, nieinwazyjne i pozwalają uzyskać wynik od razu. Dlatego panów przed 40stką zapraszamy na 50-minutowe badanie USG, panów starszych z kolei, na pobranie krwi z palca i badanie PSA. Nie, nie będzie palca wiadomo gdzie – uśmiecha się organizator.

Kolejny raz dzięki Nationale-Nederlanden i przy wsparciu Bayer oraz Hydrex, mobilny gabinet wyruszy w trasę już w połowie października.

Według danych z raportu Nationale-Nederlanden jedynie 51 proc. Polaków regularnie wykonuje badania profilaktyczne w celu wykrycia choroby. Mimo rosnącej skali zachorowań, mężczyźni rzadziej niż kobiety podejmują aktywne działania prewencyjne.

– Od 2015 roku wspieramy działania Movember Polska. Zależy nam, aby akcja była dla panów pretekstem do zadbania o własne zdrowie. Razem z Fundacją Kapitan Światełko zachęcamy również do prowadzenia zdrowego stylu życia, co pozwoli zminimalizować ryzyko zachorowania. Mamy nadzieję, że i w tym roku wielu mężczyzn potwierdzi swoje zdrowie, ale też poważnie pomyśli o zabezpieczeniu się na wypadek niespodziewanych zdarzeń – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

 

Badania będzie można wykonać aż do połowy grudnia, według harmonogramu:

12 X – Gdańsk, Galeria Metropolia
19 X – Wrocław, Arkady Wrocławskie
26 – 27 X – Kraków, Galeria Bronowice
9 XI – Gliwice, CH Forum
15 – 16 XI – Poznań, Międzynarodowe Targi Poznańskie*
23 XI – Warszawa, Plac Unii Lubelskiej
24 XI – Katowice, Galeria Katowicka
30 XI – Lublin, Vivo!
14 – 15 XII – Warszawa, Mustache Yard Sale

Badania nie wymagają żadnego wcześniejszego przygotowania.

 – Tegoroczną akcję wspierają Nationale-Nederlanden, Bayer i Fluor S.A. Badania USG umożliwia Profimedical, testy PSA dostarcza Hydrex z marką Domowe Laboratorium. Skarpetki, majtki i klapki można nabyć odpowiednio w sklepach Cupsell.pl, Takapara.com oraz Kubota. Sesję zdjęciową promującą akcję przygotował Adam Mikołajczyk z Pracowni Męskich Portretów, dzięki wsparciu Cupsell.pl i 4 Fun TV. Sesję i całą kampanię wsparł również Novotel Warszawa Airport.

*W Poznaniu nie będą realizowane badania PSA.

 

***

O akcji:

Ruch Movember Polska

W 2014 roku dzięki Fundacji Kapitan Światełko po raz pierwszy zorganizowano edukacyjne spotkania w Polsce, a w 2015 roku Movember Polska był już serią spotkań i prelekcji. Oczywiście był to także sezon zapuszczania wąsów dla blisko miliona osób w całym kraju, które angażowały się w kampanię w największych miastach w Polsce oraz na portalach społecznościowych.

W 2016 roku zostały, po raz pierwszy w historii Movember na świecie, zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. Udało się wówczas przebadać blisko 1300 mężczyzn, wykrywając 16 przypadków nowotworów jąder i niemalże 30 innych schorzeń. Dzięki zaangażowaniu Kliniki Nova ambasadorami akcji zostali siatkarze Mistrza Polski, drużyna ZAKSA Kędzierzyn-Koźle.

W kolejnych latach dzięki współpracy z Nationale-Nederlanden kampania rozrosła się i umożliwiła w roku 2018 wykrycie aż 33 przypadków zmian nowotworowych. W tegorocznej edycji miasta, które mają największą frekwencję doczekały się podwójnych terminów badań.

Movember na świecie

Movember narodził się w 2003 roku, kiedy w Australii grupa znajomych założyła się o to, któremu uda się wyhodować największy wąs w ciągu 30 dni listopada. Okazało się wówczas, że wąs ma ogromną siłę do prowokowania dyskusji – na temat męskiego zdrowia. Od 15 lat na całym świecie mężczyźni w różnym wieku zapuszczają w listopadzie wąsy, by zachęcać innych do rozmów na ważne, lecz rzadko poruszane tematy. Najważniejszymi z nich są zawsze nowotwory jąder i prostaty, na temat których wiedza nadal pozostaje niewielka.

 

Comments

comments

255
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...