„Zaprojektowane po ludzku”

Redakcja PR - 27.11.2018
23

Akcja i konkurs „Gazety Wyborczej”

Jak projektować, by w myśleniu o designie nie zgubić człowieka? – o tworzeniu przyjaznych i potrzebnych ludziom produktów i usług można przeczytać w publikacjach „Gazety Wyborczej” w ramach akcji „Zaprojektowane po ludzku”. Częścią działań realizowanych we współpracy z firmą Amica jest konkurs dla firm projektujących i produkujących wszystko, co tworzy dom. Zgłoszenia do konkursu można nadsyłać do lutego 2019 r., a laureatów specjalnego znaku „Zaprojektowane po ludzku”, wybranych przez kapitułę, poznamy w marcu przyszłego roku.

Akcja „Zaprojektowane po ludzku”, którą jesienią br. rozpoczęła „Gazeta Wyborcza” wraz z firmą Amica, skupia się na produktach i usługach opracowanych z myślą o ludzkich potrzebach i z dbałością o design. W publikacjach na łamach dziennika i na Wyborcza.pl można znaleźć informacje dotyczące projektowania bazującego na wiedzy o człowieku, jego zachowaniach, oczekiwaniach i marzeniach, a jednocześnie – projektowania wykorzystującego badania zwyczajów użytkowników oraz wprowadzającego innowacje oparte o obserwację trendów społecznych i technologicznych.

W ostatnim weekendowym wydaniu „Gazety Wyborczej” znalazł się artykuł poświęcony dobrze zaprojektowanym usługom.
„Uber na wstępie pomyślany był świetnie – doskonale zdefiniował potrzeby odbiorcy. Ale potem rozrósł się i zapomniał o nim” – mówi w rozmowie z Natalią Mazur Anna Wróblewska, partnerka i szefowa Concordia Design Consulting.
Kolejne artykuły związane z akcją „Zaprojektowane po ludzku” będą się ukazywać na Wyborcza.pl i w „Gazecie Wyborczej”, w tym w „Wysokich Obcasach”, do lutego 2019 r. Zbiera je specjalna strona internetowa Wyborcza.pl/zaprojektowanepoludzku

 

Ważną częścią akcji jest konkurs „Zaprojektowane po ludzku”. Jego cel to edukacja, upowszechnianie wiedzy i wyróżnienie twórców produktów i usług, dla których proces projektowy składa się z etapów prowokujących do zadania sobie elementarnych pytań m.in. o odbiorcę, jego potrzeby czy wpływ na codzienność.
„Przedmioty, które wnoszą do naszego życia tylko nadmiar, bardziej puszą się, niż odpowiadają naszym potrzebom, sprawiają, że się gubimy” – powiedział Tomek Rygalik, znany i ceniony projektant.
Dlatego Agora wspólnie z firmą Amica chcą nagrodzić tych, którzy projektują tak, żeby w myśleniu o designie nie zgubić człowieka.

 

Zgłoszenia wszelkich produktów i rozwiązań zaprojektowanych funkcjonalnie, użytecznie, trwale i dobrze można przesyłać do końca lutego 2019 r. Konkurs skierowany jest do firm projektujących i produkujących wszystko, co tworzy dom – w tym meble, sprzęty, usługi i wiele innych rzeczy.

 

Nagrodą w konkursie będzie wyjątkowy znak jakości „Zaprojektowane po ludzku”. O tym, kto go dostanie, zdecyduje specjalnie dobrana kapituła, złożona z ekspertów specjalizujących się w projektowaniu. Są nimi: Marcelina Plichta, Tomek Rygalik, Oskar Zięta, Mateusz Halawa, Maciej Siuda, Radosław Ratajczak, Agnieszka Jacobson, Mirosław Filiciak, Jarosław Szczepanik, Joanna Krzywda, Natalia Pietruszewska – Golba.

 

Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się w marcu 2019 r.

 

Organizatorem akcji i konkursu „Zaprojektowane po ludzku” jest Agora, patron: Amica, partner merytoryczny: School of Form.

Comments

comments

23
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...