Zalando dołącza do sieci Fundacji Ellen MacArthur

Informacja Prasowa - 28.01.2021
132

Zalando dołącza do sieci Fundacji Ellen MacArthur

Zalando dołącza do sieci Fundacji Ellen MacArthur aby przyspieszyć przejście do gospodarki o obiegu zamkniętym w modzie

BERLIN, 26 stycznia 2021 r.//  Zalando dołącza do światowego lidera wśród sieci gospodarki o obiegu zamkniętym, podpisując członkostwo w Fundacji Ellen MacArthur (EMF). Nowa współpraca jest zgodna z zobowiązaniem firmy do stosowania zasad obiegu zamkniętego i przedłużenia żywotności co najmniej 50 milionów produktów modowych do 2023 roku. Celem EMF jest przyspieszenie globalnego przejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym, która opiera się na trzech zasadach: gospodarowaniu odpadami i zanieczyszczeniami, utrzymywaniu produktów i materiałów w użyciu oraz regeneracji systemów naturalnych. Od swojego powstania w 2010 roku, brytyjska fundacja stała się światowym liderem myśli, wprowadzając gospodarkę o obiegu zamkniętym do rozmów decydentów w świecie biznesu, polityki, nauki i instytucji, aby stworzyć globalne rozwiązania na dużą skalę.

Dyrektor Zalando ds. Obiegu Zamkniętego, Laura Coppen, mówi: „Wizja Zalando polega na zbudowaniu zrównoważonej platformy modowej, która będzie miała pozytywny wpływ na ludzi i naszą planetę. Jako wiodąca europejska platforma sprzedaży produktów związanych z modą i stylem życia, współpracujemy z naszą branżą, aby wprowadzać zmiany i kształtować bardziej zrównoważoną gospodarkę o obiegu zamkniętym. Dołączając do sieci Fundacji Ellen MacArthur, możemy ściślej współpracować z ekspertami w tej dziedzinie i organizacjami z różnych branż, które również są jej częścią. Nasz wkład to umiejętność skalowania pomysłów, nasza wiedza techniczna i dostęp do ponad 3000 marek oraz ponad 35 milionów Klientów. Wierzymy, że razem możemy zmienić świat na lepsze”.

Joe Murphy, specjalista do pozyskiwania nowych członków w Ellen MacArthur Foundation, dodaje: „Cieszymy się, że możemy powitać Zalando w naszej sieci. Aby przyspieszyć przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym w modzie, Zalando zobowiązało się do stosowania zasad i praktyk gospodarki o obiegu zamkniętym oraz do przedłużenia żywotności co najmniej 50 mln artykułów do 2023 r.. Mamy nadzieję, że uda nam się przyspieszyć ten proces pomagając platformie wykorzystać naszą sieć potencjalnych współpracowników”.

Członkostwo jest nową inicjatywą realizowaną w ramach strategii zrównoważonego rozwoju Zalando do.MORE, wdrożonej w październiku 2019 r. Od tego czasu Zalando wdrożyło już kilka praktyk biznesowych zgodnych z zasadami zamkniętego obiegu. W 2019 r. Zalando przedłużyło żywotność 1 miliona artykułów modowych dzięki Zalando Zircle, cyfrowej aplikacji do sprzedaży i kupowania używanych ubrań. Aby skalować udaną ofertę, Zalando uruchomiło w 2020 r. nową kategorię „Pre-owned” w swoich sklepach internetowych, wspierając asortyment używanych artykułów i umożliwiając Klientom wymianę swoich ubrań „jak nowych” bezpośrednio na platformie. Bardzo dobre przyjęcie kategorii „Pre-owned” w sklepie internetowym Zalando sprawia, że kupowanie i wymienianie używanych rzeczy jest tak samo łatwe i przyjemne, jak kupowanie nowych ubrań.

Oprócz skalowania wewnętrznych rozwiązań, Zalando nadal wspiera start-upy pracujące nad innowacyjnymi podejściami dla bardziej zrównoważonej i zamkniętej branży modowej. Na przykład, kontynuując nasze członkostwo w Fashion for Good wspieramy technologie i modele biznesowe, które mają potencjał do przekształcenia branży dzięki platformie innowacji. W ramach tego programu Zalando nawiązało współpracę z berlińskim startupem circular.fashion, aby opracować kolekcję „capsule”„redeZIGN for Circularity”, zgodną z zasadami obiegu zamkniętego. Ponadto Zalando współpracuje z Global Fashion Agenda (GFA) i Sustainable Apparel Coalition w celu rozwijania współpracy w branży i wprowadzania w niej zmian.

Kolejnym ważnym obszarem w strategii zrównoważonego rozwoju Zalando są ekologiczne opakowania. Do 2023 r. Zalando chce przyczynić się do powstania obiegu zamkniętego, projektując swoje opakowania w sposób minimalizujący ilość odpadów, utrzymujący materiały w użyciu i eliminujący tworzywa sztuczne jednorazowego użytku. Opakowania Zalando są wykonane w 100% z kartonu pochodzącego z recyklingu, a „kosmetyczki” składają się w 100% z papieru pochodzącego z recyklingu.

Comments

comments

132
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...