Zakopane.wyborcza.pl – nowy, 29. serwis lokalny „Gazety Wyborczej” 

Informacja Prasowa - 19.05.2021
62

Zakopane.wyborcza.pl – nowy, 29. serwis lokalny „Gazety Wyborczej” 

Zakopane.wyborcza.pl – nowy, 29. serwis lokalny „Gazety Wyborczej” 

W środę, 19 maja 2021 r. o godz. 7:00 ruszył nowy serwis lokalny „Gazety Wyborczej” poświęcony Zakopanemu i Podhalu. Pod adresem Zakopane.wyborcza.pl można znaleźć najświeższe informacje o mieście i regionie – m.in. o bieżących wydarzeniach i problemach, klimacie, nieruchomościach oraz ofercie kulturalnej. Publikacje stworzy trzyosobowy zespół redakcyjny – Bartłomiej Kuraś, Marek Podmokły i Piotr Starmach. Start serwisu Zakopane.wyborcza.pl jest promowany na łamach ogólnopolskiego wydania dziennika, a mieszkańcy Zakopanego otrzymają dziś wyjątkowe papierowe wydanie „Gazety Wyborczej Zakopane”. 

„Gazeta Wyborcza” po 20 latach powraca do Zakopanego – tym razem z serwisem Zakopane.wyborcza.pl, który będzie 29. serwisem lokalnym dziennika.   

 Mimo że biura „Wyborczej” nie ma pod Giewontem od końca lat 90., tak naprawdę nigdy z Zakopanem się nie rozstaliśmy. Tematyka podhalańska jest na naszych łamach nadal obecna i nadal cieszy się olbrzymim zainteresowaniem czytelników. Meldujemy się zatem w Zakopanem ponownie, choć już w innej formie: informacje z regionu będą ukazywać się w internetowym serwisie Zakopane.wyborcza.pl – zapowiada Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, odpowiedzialny m.in. za lokalne wydania i serwisy gazety.  

Zakopiańską redakcję tworzą Bartłomiej Kuraś, Marek Podmokły i Piotr Starmach, którzy od lat pracują jako dziennikarze na Podhalu. Można kontaktować się z nimi pod adresem [email protected]. Redakcja będzie miała także swoją stronę na Facebooku. 

Zakopiański zespół znajdzie się w strukturach redakcji „Gazety Wyborczej” w Krakowie, kierowanej przez Michała Olszewskiego.   

– Zakopane jest drugim po Wałbrzychu miastem średniej wielkości, w którym ponownie otwieramy swój oddział, po nich przyjdą kolejne. Powód? Wierzymy w sens dziennikarstwa lokalnego, które asystuje życiu obywateli nie tylko w Warszawie czy Krakowie, ale również w Zakopanem, Rabce czy Nowym Targu. Bez wiedzy o procesach, które dzieją się poza stolicą i aglomeracjami, mapa współczesnej Polski i zmian w niej zachodzących będzie dziurawa. Wracamy również i dlatego – tłumaczy Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”. – Zmieniło się Podhale, zmieniliśmy się i my: coraz większa część naszej dziennikarskiej aktywności rozgrywa się w sieci, reagujemy szybciej, pracujemy w trybie całodobowym. Żeby przeczytać o najświeższych wydarzeniach, nie trzeba już szukać kiosku z prasą – wystarczy sięgnąć po telefon.    

Inauguracji serwisu Zakopane.wyborcza.pl towarzyszy rozbudowana akcja promocyjna.   

Od 19 do 26 kwietnia potrwa tygodniowy cykl publikacji we wszystkich sekcjach i magazynach dziennika, począwszy od działu krajowego, przez gospodarkę i kulturę, po „Wysokie Obcasy”, „Wolną Sobotę”, „Duży Format” i „Ale Historię”. Pozwoli on poznać miasto i jego mieszkańców. Na łamach „Wyborczej” pojawią się artykuły związane z Zakopanem, m.in. o przyrodzie tatrzańskiej, kobietach na Podhalu, przemocy domowej czy kształcie architektonicznym regionu. Redakcja deklaruje, że chce poruszać również trudne tematy, których pod Giewontem nie brakuje.  

– Chcemy, by nasze internetowe łamy były interesujące zarówno  dla tych, którzy żyją tu na stałe, jak i dla turystów, poszukujących sposobów na najciekawsze spędzenie wolnego czasu. Dlatego obok wątków lokalnych w serwisie będą pojawiać się treści napisane na potrzeby mieszkańców Warszawy czy Gdańska, którzy chcą po raz pierwszy wybrać się w góry, zjeść prawdziwy oscypek czy wyruszyć rowerem na jednodniową wycieczkę za południową granicę. Nie zamierzamy jednak unikać wątków trudnych i kontrowersyjnych: Podhale to nie tylko jedna z najpiękniejszych części kraju. To również region bardzo skomplikowany politycznie, borykający się z szeregiem problemów. Dlatego w serwisie Zakopane.wyborcza.pl będziemy również rozmawiać o przemocy domowej, chaosie przestrzennym, problemach infrastrukturalnych, niebotycznych cenach nieruchomości i ziemi. Dużo miejsca będziemy poświęcać ochronie środowiska, nie tylko w Tatrach: jesteśmy w regionie, gdzie spory o ekologię przybierają nieraz bardzo gwałtowny przebieg – zapowiada Michał Olszewski, redaktor naczelny krakowskiej „Wyborczej”. 

Kampania serwisu Zakopane.wyborcza.pl obejmie reklamy w radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych), a także działania niestandardowe i autopromocję na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika oraz na profilach dziennika m.in. na Facebooku i Instagramie. Działania przygotował dział promocji „Gazety Wyborczej”.

Oprócz tego w środę, 19 maja 2021 r. większość mieszkańców Zakopanego znajdzie w skrzynkach pocztowych specjalne papierowe wydanie „Gazety Wyborczej Zakopane”, w którym redakcja opowie o wejściu do miasta i przedstawi swój skład. Dodatek będzie także dołączony do krakowskiego wydania „Wyborczej”. 

Comments

comments

62
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...