Sally Hogshead: ,,Zafascynuj ich”

Redakcja PR - 16.05.2016
103

Dlaczego warto ją mieć?

Choć nie jestem fanką coachingowej literatury oraz wszelkiego typu poradników, jakiś wewnętrzny głos kazał mi choć zerknąć na tę pozycję. Po zapoznaniu się ze spisem treści, nie miałam wątpliwości, że jest to coś, co zostanie w mojej głowie jeszcze jakiś czas. Warto sięgnąć po ,,Zafascynuj ich” Sally Hogshead? Zawiodłam się?

Pełny tytuł brzmi: ,,Zafascynuj ich. 7 metod na skuteczną perswazję i wzbudzanie zachwytu”, a autorka należy z pewnością do osób, które faktycznie wzbudzają duże emocje. Sally Hogshead jest nie tylko doskonałą mówczynią, ale doradza firmom, by ich przekazy trafiały jak najlepiej do klientów i pracowników. Sama tworzyła również hasła reklamowe, za co była wielokrotnie nagradzana. Związana z takimi gigantami jak Starbucks i Microsoft, ma ogromną wiedzę na temat zachowań klientów i nie tylko.

Jak przystało na doskonałą prelegentkę, Sally czaruje już samymi tytułami rozdziałów i podrozdziałów, które brzmią na przykład tak: ,,Orgazm: ostateczna fascynacja” lub ,,Zjedz obiad lub bądź obiadem”. Świetne, prawda? Przeglądasz w Empiku półkę z poradnikami, a tam takie treści! Nawet, jeśli tym razem nie kupisz tej książki, na pewno ją zapamiętasz. A potem i tak po nią wrócisz.

Choć z tego poradnika nie nauczymy się, jak odpowiednio zachować się na randce lub przyciągnąć odpowiedniego partnera… Zaraz! Przecież okazuje się, że właśnie to na tym polega. Zaskakujące, że mechanizmy pożądania, które uruchamiają się podczas spotkania z potencjalnym partnerem, mogą być przydatne przy sztuce przekonywania drugiej osoby. Nigdzie nie pisano, że to książka dwa w jednym, ale to tylko dowód, że warto zaopatrzyć się w tę lekturę.

Książka jest nie tylko poradnikiem, ale autorka daje szansę na wykorzystanie naszych możliwości za pomocą ćwiczeń. Oto jedno z nich:

Oceń, czy wyzwalasz silne i natychmiastowe reakcje w sferze emocji.

Prawda jest niestety taka, że większość marketerów stara się tworzyć przekazy, które będą urażały jak najmniejszą liczbę osób. Grają tak, aby nie stracić. Jednak – jak mogliśmy się przekonać w przypadku mistrza świata w pokerze, firmy Landmark Education oraz Jaya Gnospeliusa – silne i natychmiastowe reakcje sa kluczowym elementem fascynujących marek. Niektóre reakcje są pozytywne, inne nie, ale na pewno wywołują fascynację.

Jeśli nie wywołujesz u kogoś negatywnej reakcji, prawdopodobnie nikogo też nie fascynujesz. Stwórz listę reakcji zarówno pozytywnych, jak i negatywnych, które wywołujesz u innych ludzi.

Dość kontrowersyjne poglądy, ale znajdą się zwolennicy tego podejścia. Przecież według Sally tak właśnie ma być. Szewc bez butów chodzi? W tym przypadku autorkę całkowicie można utożsamić z jej poradami.

Dlaczego tak łatwo czyta się tę książkę? Jest napisana lekko i prostym językiem. Wiemy przecież, że istnieją książki napisane bardzo prosto, ale czytanie tego to katorga. W przypadku ,,Zafascynuj ich” jest zupełnie inaczej. Intrygujące poglądy, ciekawe treści, trochę psychologii w wydaniu rodem z ,,Charakterów” i gotowe – książka przeczytana. Warto traktować jednak ten poradnik z przymrużeniem oka, wybierając te rzeczy, które faktycznie są warte uwagi. Radziłabym czytać lekturę jak ciekawostkę, inny punkt widzenia. Nadaje się na sobotnie, leniwe popołudnie, którego jednak nie chcemy całkiem stracić na leżenie przed telewizorem, ale miło byłoby odhaczyć coś na liście czynności produktywnych.

Odpowiadając na pytanie z pierwszego akapitu, nie zawiodłam się.

zafascynuj-ich

Comments

comments

103
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...