Żabka zamierza ograniczyć zużycie papieru

Informacja Prasowa - 09.03.2020
196

Żabka zamierza ograniczyć zużycie papieru

Żabka pracuje nad wprowadzeniem elektronicznego obiegu dokumentów w procesie dostaw do swoich ponad 6 tysięcy sklepów, który usprawni proces, zoptymalizuje czas i koszt przeprowadzanych działań logistycznych. Dzięki e-podpisowi dostawy staną się dla franczyzobiorców szybsze i bardziej wygodne, przy tym praktycznie całkowicie zredukują do minimum liczbę dokumentów papierowych.

 

Jesteśmy siecią odpowiedzialną społecznie, która rozwija szereg projektów ekologicznych w różnych obszarach funkcjonowania naszego biznesu. Mając na uwadze jak najbardziej zrównoważony rozwój i wyzwania, jakie stawia przed nami logistyka we wciąż rozwijającej się sieci convenience, chcemy stworzyć szybki, jeszcze bardziej nowoczesny i optymalny ekologiczne łańcuch dostaw dla obsługi naszych sklepów, przy zachowaniu najwyższych standardów jakości i w poszanowaniu dla środowiska naturalnego. Wprowadzenie e-podpisu to niewątpliwie ważny krok w kierunku całkowitej redukcji dokumentacji papierowej i budowania jeszcze nowocześniejszej logistyki naszej sieci – podkreśla Adam Manikowski Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych firmy Żabka Polska.

 

Sieć convenience, jaką jest Żabka, stoi na co dzień przed szeregiem wyzwań logistycznych, związanych m.in. z dużą liczbą małych sklepów, z których wiele charakteryzuje się niewielkim zapleczem, lokalizacją placówek w centrach miast czy ograniczeniami tonażowymi małych aut dostawczych. Wynika z nich z kolei potrzeba częstych, ale i jak najkrótszych dostaw do franczyzobiorców tak, aby jednocześnie nie zakłócały funkcjonowania sklepów.

 

Logistyka Żabka Polska to obecnie 5 centrów logistycznych i 21 terminali przeładunkowych, 600 kierowców, którzy rocznie przemierzają około 30 mln km. Wdrożenie e-podpisu przyczyni się znacząco do uproszczenia i skrócenia procesów logistycznych związanych z dostawami – do ponad 6000 placówek sieci – w które zaangażowanych jest wiele stron, w tym franczyzobiorcy, pracownicy administracji magazynów i terminali centrów logistycznych oraz kierowcy samochodów dostawczych. Przyniesie ono również minimalizację ewentualnych błędów w trakcie dostaw oraz przełoży się na ograniczenie procesu archiwizacji dokumentów. Co ważne, wpłynie ono także na stopniowe zmniejszanie do niezbędnego minimum ilości obiegu dokumentów drukowanych w procesach logistyki dostaw do placówek. Digitalizacja dokumentów i przyjęcie towaru za pomocą skanera, z punktu widzenia franczyzobiorców jest znaczącym krokiem z uwagi na to, że proces odbioru towaru będzie następował jeszcze szybciej i sprawniej.

 

W projekt pracy nad wdrożeniem e-podpisu zaangażowanych było wielu pracowników Żabki, przede wszystkim z logistyki, działu prawnego i IT, jak również franczyzobiorcy, którzy wypracowali najlepszą technologię dla sieci. Poza elektronicznym podpisem, Żabka stale doskonali serwis logistyczny i realizuje wiele projektów, mających na celu usprawnienie tego obszaru, dbając przy tym o środowisko naturalne. Wśród nich jest między innymi automatyzacja magazynów (automatyczne ładowanie baterii, monitorowanie chłodnictwa itp.); firma zakończyła też niedawno instalację oświetlenia LED w centrach logistycznych i akumulatorowni dla wózków z systemem zarządzania bateriami. W zeszłym roku, jako pierwsza sieć w Polsce, Żabka testowała w Poznaniu przyjaznego środowisku, elektrycznego e-Craftera od Volkswagen Samochody Użytkowe.

Comments

comments

196
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...