Żabka wyśle studentów do Doliny Krzemowej

Informacja Prasowa - 19.07.2019
190

Żabka wyśle studentów do Doliny Krzemowej

15 lipca br. w siedzibie firmy  Żabka Polska odbyło się oficjalne wręczenie nagród zwycięzcom konkursu  „Ogarnij Big Data z Żabką”, w ramach którego studenci ekonometrii, matematyki i informatyki z Poznania i Wrocławia przygotowali innowacyjne projekty wykorzystujące metody Big Data, Artificial Intelligence oraz Machine Learning. Zwycięzcą został trzyosobowy zespół z Politechniki Wrocławskiej, który w nagrodę wyjedzie do Doliny Krzemowej. Wszystkie zespoły, zakwalifikowane do drugiego etapu otrzymały nagrody pieniężne.

 

– W młodych ludziach drzemie olbrzymi potencjał do tworzenia nowych rozwiązań technologicznych, dlatego od wielu lat współpracujemy z uczelniami wyższymi dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, a z drugiej strony oferując studentom możliwość uczestniczenia w bardzo innowacyjnych projektach, realizowanych w naszej firmie. Cieszymy się, że konkurs zyskał tak duże zainteresowanie i zainspirował studentów w zakresie wykorzystania BIG DATA w praktyce. Wierzę, że dla zwycięzców nagroda w postaci wyjazdu do Doliny Krzemowej będzie cennym doświadczeniem i zmotywuje do dalszego doskonalenia swoich umiejętności– mówi Tomasz BlicharskiWiceprezes Zarządu ds. Finansowych i Rozwoju w firmie Żabka Polska.

Konkurs składał się z dwóch etapów. W ramach pierwszego, do końca marca, studenci w 3-osobowych zespołach, opracowali i zgłosili własne koncepcje projektów. W ramach drugiego etapu, zakwalifikowane do niego zespoły zrealizowały zgłoszone przez siebie pomysły na danych ogólnodostępnych lub udostępnionych przez sieć Żabka, pod okiem dedykowanych opiekunów firmy, a następnie zaprezentowały ich wyniki.

Udział w konkursie organizowanym przez Żabkę był dla nas nie tylko możliwością sprawdzenia swoich umiejętności, ale także świetną lekcją, w czasie której poszerzyliśmy swoje horyzonty oraz nauczyliśmy wykorzystywać nowoczesne rozwiązania i technologie. Współpraca z mentorami pozwoliła nam na zrozumienie zaawansowanych procesów analitycznych, które są obecne na każdym etapie funkcjonowania biznesu. Zwieńczenie projektu, w postaci wyjazdu do Doliny Krzemowej, będzie wspaniałą kontynuacją tego przedsięwzięcia oraz pozwoli nam na pogłębienie wiedzy w zakresie innowacji, big data oraz sztucznej inteligencji– powiedział Paweł Kunicki,członek zwycięskiego zespołu student I roku studiów magisterskich Wydziału Informatyki i Zarządzania na Politechnice Wrocławskiej.

Zwycięski projekt o nazwie „Systemu do segmentacji klientów oraz generowania spersonalizowanych promocji na podstawie: bieżących transakcji, istniejącego zaopatrzenia oraz warunków zewnętrznych” został stworzony przez studentów Politechniki Wrocławskiej: Pawła Kunickiego, Adama Dłubaka i Bartłomieja Liska. Zdaniem jury składającego się z przedstawicieli Żabki i świata nauki, okazał sięnajbardziej innowacyjny, rentowny i funkcjonalny. W nagrodę młodzi ludzie udadzą się docentrum amerykańskiego przemysłu nowych technologii, czyli Doliny Krzemowej, gdzie zlokalizowane są uniwersytety, rządowe centra badawcze, a także światowe korporacje z branży technologicznej, takie jak Apple, Google czy Facebook. Oceniając zgłoszone pomysły jury wzięło pod uwagę przede wszystkim kreatywność oraz oryginalność projektów, korzyści dla sieci i społeczeństwa z ich wdrożenia, a także wykorzystane metody informatyczne.

 Żabka innowacyjnie i na rzecz młodych

Żabka od lat wspiera i realizuje wspólnie ze szkołami i uczelniami wyższymi liczne projekty na styku nauki i biznesu. Zaangażowana jest m.in. w AI Schools & Academy, w ramach którego wspólnie z firmą Synerise oraz innymi partnerami finansuje nauczanie sztucznej inteligencji w 1500 przedszkolach i szkołach powszechnych. Firma realizuje również od 2017 r. projekt „Kreatorzy Produktów”, w którym uczestniczą Uniwersytet Ekonomiczny, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu oraz Uniwersytetu Zielonogórskiego: studenci wymyślają innowacyjne produkty, które mają szansę znaleźć się na sklepowych półkach największej w Polsce sieci typu convenience.

Comments

comments

190
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...