„Zaangażowanie na nowe czasy” – Gazeta.pl publikuje raport z działań w 2. kwartale 2021 

Informacja Prasowa - 21.07.2021
55

„Zaangażowanie na nowe czasy” - Gazeta.pl publikuje raport z działań w 2. kwartale 2021 

„Zaangażowanie na nowe czasy” – Gazeta.pl publikuje raport z działań w 2. kwartale 2021 

Gazeta.pl to jedyne medium w Polsce, które opublikowało „Deklarację Redakcyjną” opisującą podejście oraz wartości dziennikarzy portalu, którzy nieustannie angażują się w działania na rzecz społeczeństwa i ochrony środowiska. Redakcja zaprezentowała właśnie kwartalny raport zaangażowania podsumowujący dotychczasowe inicjatywy na rzecz spełniania zobowiązań określonych w „Deklaracji Gazeta.pl 2021” – w szczególności dotyczących ochrony praw kobiet, walki z nierównościami społecznymi oraz spraw klimatu i ekologii. 

Gazeta.pl ma ambicję, aby zmieniać świat na lepsze poprzez skupianie się na ważnych kwestiach społecznych, jak i tych dotyczących środowiskowa naturalnego. Jednym z głównych zobowiązań określonych w „Deklaracji Redakcyjnej 2021” jest zaangażowanie redakcji w walkę z katastrofą klimatyczną. W opublikowanym właśnie raporcie podsumowane zostały ostatnie zmiany w tym zakresie, m.in. wyodrębnienie specjalnego działu dedykowanego środowisku, dołączenie do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow) oraz nawiązanie partnerstwa z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza. Dodatkowo, w publikacji opisana została kampania „Chłopi 2050, czyli Agronauci w czasach katastrofy klimatycznej”, której Gazeta.pl jest partnerem. W 2021 r. projekt otrzymał prestiżową, główną nagrodę w międzynarodowym konkursie Webby Awards w kategorii Apps and Software: Education & Reference.

Raport za 2. kwartał 2021 r. podsumowuje również zaangażowanie redakcji w walkę o prawa kobiet oraz osób wykluczanych społecznie. Gazeta.pl jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce stworzyła stanowisko koordynatorki treści ds. różnorodności i inkluzywności, które objęła wieloletnia dziennikarka portalu Wiktoria Beczek, współzałożycielka Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza.  Działania Gazeta.pl na rzecz wspierania społeczności LGBT+ w Polsce przyniosły Gazeta.pl pierwsze miejsce w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR prestiżowego konkursu Global Media Awards organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. W 2. kwartale bieżącego roku Gazeta.pl kontynuowała też działania wokół publikacji „Historia (bez) Polki”, która prezentuje obraz kobiet w podręcznikach do historii używanych w szkołach podstawowych. Celem akcji jest pokazanie niewesołego stanu faktycznego i wywołanie poważnej dyskusji o kształcie polskiej edukacji.

– Gazeta.pl jest portalem na nowe czasy. Widzimy najbardziej palące wyzwania – jak katastrofa klimatyczna czy szokujące w 2021 r., pogłębiające się nierówności społeczne – i jako medium nie boimy się inicjować dyskusji czy szukać realnych rozwiązań, by im zapobiegać. To wspaniałe, że czytelniczki i czytelnicy idą tą ścieżką z nami, za co bardzo im dziękujemy – mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl

Raport „Zaangażowanie na nowe czasy” zawiera wybór najważniejszych projektów na rzecz społeczeństwa i środowiskowa, które Gazeta.pl podjęła w przeciągu ostatnich 3 miesięcy, w ramach zobowiązań wynikających z publikacji „Deklaracji redakcyjnej 2021”. W publikacji tej redakcja, w trwającym roku, zobowiązała się skupić szczególnie na obronie praw kobiet i walce z nierównościami społecznymi oraz działać na rzecz ochrony środowiska.

Treść raportu można przeczytać tutaj.

 Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w czerwcu 2021 roku serwisy grupy Gazeta.pl odwiedziło 17,7 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 579,1 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się

Comments

comments

55
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...