Korzystanie z mediów jest konieczne przy kreowaniu wizerunku firmy i własnej kariery.
Korzystanie z mediów jest konieczne przy kreowaniu wizerunku firmy i własnej kariery. Szkolenie medialne pozwoli Ci zyskać niezbędne kompetencje, wyeksponować atuty, ukryć wady, zyskać przewagę. To nie fanaberia i próżność, to podstawowa umiejętność naszej dekady.
WIARYGODNOŚĆ, WYRAZISTOŚĆ, ROZPOZNAWALNOŚĆ
Wiarygodność, wyrazistość, rozpoznawalność to podstawowe warunki powodzenia w mediach, wymagają wiedzy i obiektywnego spojrzenia na siebie. Często albo siebie niezbyt lubimy, albo kochamy bezwarunkowo. Dlatego warto, żeby ktoś rozsądny pokazał nam czym możemy się chwalić, a czego nie eksponować w wystąpieniach medialnych. Na nasz obraz w mediach składają się setki elementów. Od tych zewnętrznych – wygląd, ubranie, fryzura, zdrowy uśmiech lub jego zdecydowany brak, po te wewnętrzne jak spokój, opanowanie, pasja w głosie i komunikatywność. Są jeszcze czynniki niby niezależne od nas – oświetlenie, otoczenie, jakość dźwięku, obrazu i … jakość naszych interlokutorów (dziennikarzy czy gości programów, w których uczestniczymy lub mamy zamiar uczestniczyć).
Podstawowa wiedza jak zachować się przed kamerą, czy tą telewizyjną czy w smartfonie, jest niezbędna. W każdym przypadku obiektyw ma być naszym przyjacielem, a akurat ten przyjaciel ma bardzo krytyczne spojrzenie. Warto go oczarować.
WIEDZA, WIEDZA, WIEDZA
Po pierwsze, jeżeli w czymś uczestniczysz to warto wiedzieć jak to funkcjonuje. A czy wiesz jak funkcjonują media, kto podejmuje decyzje, na jakiej zasadzie goście trafiają do programów, jak są wyszukiwani i kto za to odpowiada. Obiegowe opinie często są dalekie od prawdy. Czy to przypadek, że tuz przed premiera książki, płyty, filmu ich autorzy gremialnie występują w mediach. Warto wiedzieć jak tam bezproblemowo trafić i zaistnieć.
Po drugie, musisz wiedzieć jak się nie dać zmanipulować, wykorzystać czy zostać ofiarą mediów. Jest mnóstwo prostych zasad, których poznanie zapewni Ci bezpieczeństwo i komfort funkcjonowania w mediach. Jest też parę sprawdzonych sposobów dochodzenia swoich praw, gdyby jednak nadużyły Twego zaufania.
Po trzecie, warto zdać sobie sprawę o ile wzrośnie Twoja wartość gdy stajesz się osobowością medialną. Jako rzecznik kreujesz wizerunek firmy lub rozbrajasz kryzysy, zdejmując przełożonym problem z głowy. Jako lekarz, prawnik, ekonomista jesteś bardziej wiarygodny i kompetentny niż Ci, którzy w mediach nie występują. Jako ekspert jesteś najlepszy, bo to do Ciebie zwracają się po opinię, nawet gdy będzie to tylko jedno zdanie, które usłyszy milion widzów i wszyscy Twoi znajomi oraz potencjalni klienci.
TRENING MEDIALNY
Zdobycie wiedzy to już duży sukces, ale warto też trochę poćwiczyć. Spojrzeć w obiektyw kamery, polubić, oswoić się, ustawić „lepszą stroną”. Warto skorzystać z lustra jakim jest ekran, dostosować stroje, fryzurę, nauczyć się swobodnego bycia przed kamerą, bez bezsensownego wymachiwania rękami. Spróbujcie obejrzeć bez dźwięku wystąpienie jakiegoś polityka czy też internetowego coacha. Zobaczycie jak zabawna jest „wyszkolona choreografia”.
Mnóstwo doświadczeń z mojej pracy w mediach, udostępniłem w dotychczasowych publikacjach na portalu Publicrelations.pl . Wiele mam zamiar jeszcze udostępnić. Natomiast zachęcam do korzystania ze szkoleń medialnych i ćwiczeń z profesjonalistami. Zdobyta pewność własnych umiejętności zaowocuje naturalnością.
W wakacje zachęcam też, do przemyślanego umieszczania w sieci filmików z waszych eskapad czy też biesiad w gronie znajomych.
Zgadzasz się z Darkiem? Zapraszamy do szkoleń podczas których nauczysz się wszystkiego tego o czym wspomniał w artykule. Szczegóły w linku http://startuppr.pl/autorskie-szkolenia-medialne/