Z fuzji MEC i Maxus powstanie globalny dom mediowy Wavemaker
Nowy dom mediowy, który powstanie z połączenia dotychczasowego MEC i Maxusa, będzie nosił nazwę Wavemaker. Zakończenie fuzji planowane jest na styczeń 2018 roku i ma obejmować łącznie 90 krajów, w których domy mediowe zatrudniają ponad 8,5 tys. pracowników.
Tim Cartee, który dotychczas pełnił funkcję dyrektora generalnego w MEC, obejmie najwyższą funkcję w powstającym Wavemaker. Na WPP, w oficjalnym oświadczeniu prasowym, czytamy wypowiedź Cartee, w której stwierdza, że:
„Naszym celem jest zapewnienie reklamodawcom możliwości przekształcania i rozwijania działalności dzięki naszej optymalizacji w wykorzystywaniu różnych kanałów reklamowych; istotnym jest, żeby dokonać tego poprzez gromadzenie danych na temat kanałów marketingowych i udostępnianie ich na mPlatformie, dostępnej dla odbiorców GroupM. (…)”
Z kolei Kelly Clarke, dyrektor generalna GroupM, dodaje:
„Wavemaker jest nowym globalnym domem mediowym, który ma niezwykle mocną propozycję dla klientów. Tim oraz jego zespół mają pełne wsparcie zespołu GroupM w zakresie opinii oraz zasobów”
Wavemaker, po zakończeniu fuzji, będzie kontynuowała lokalną działalność w nowej, wizualnej tożsamości. Jej głównymi klientami w skali globalnej są L’Oreal, Colgate-Palmolive, Paramount, Vodafone oraz Marriott.