Z analityką jutro zaczyna się dziś – SAS Forum 2016

Informacja Prasowa - 19.10.2016
8

Podsumowanie 22. edycji konferencji SAS Forum Polska

17 października w Warszawie odbyła się 22. edycja konferencji SAS Forum Polska zorganizowana przez firmę SAS Institute – lidera rynku zaawansowanej analityki i oprogramowania Business Intelligence.

Motywem przewodnim konferencji była rola analityki biznesowej w kreowaniu nowej kultury biznesu otwierającej możliwość tworzenia niespotykanych dotąd usług i produktów. Dzięki powszechnemu stosowaniu analityki przedsiębiorstwa mogą automatyzować procesy podejmowania decyzji, kreować innowacje, optymalnie i sprawnie realizować procesy biznesowe oraz zarządzać strategicznymi transformacjami. Coraz większym wyzwaniem staje się również bezpieczeństwo i przeciwdziałanie cyberzagrożeniom. Konferencja była okazją do zapoznania się z innowacyjnymi technologiami i przykładami ich zastosowań w rożnych branżach i obszarach biznesowych, gdzie analityka daje możliwość oferowania usług jutra.

Wykorzystanie analizy danych do podejmowania decyzji biznesowych od wielu lat było kluczem do sukcesu nowoczesnych przedsiębiorstw. A w cyfrowych czasach jedyną drogą do utrzymania wiodącej pozycji na rynku jest analiza wielkich zbiorów danych w czasie rzeczywistym. Dlatego zaawansowana analityka jest dziś obecna w każdej dziedzinie gospodarki i ma ogromny wpływ na jej innowacyjny rozwój. SAS od 40 lat towarzyszy tym przemianom, dostarczając klientom na całym świecie wyjątkową w swojej klasie technologię wraz z branżową wiedzą ekspercką. Rozwiązania SAS odegrały znaczącą rolę w transformacji firm i instytucji w Polsce i są wykorzystywane na co dzień przez tysiące aktywnych użytkowników w obszarze finansów, zarządzania ryzykiem i wykrywania nadużyć, a także w marketingu, sprzedaży, produktach i operacjach. Przykłady takich nowatorskich projektów znalazły się w agendzie naszej konferencji mówi Alicja Wiecka, Dyrektor Zarządzający SAS Polska.

Sesja plenarna

SAS Forum rozpoczęła sesja plenarna, a po południu uczestnicy mieli do wyboru kilka równoległych sesji tematycznych w bloku biznesowym i technologicznym. Podczas ceremonii otwarcia konferencji PKO Bank Polski został uhonorowany nagrodą SAS Enterprise Award za najbardziej kompleksowe wykorzystanie analityki w Polsce w 2016 roku. Strategiczne wykorzystanie analityki big data do rozwoju i optymalizacji działań w kluczowych obszarach, takich jak bezpieczeństwo, zarządzanie ryzykiem i zarządzanie relacjami z klientem, pozycjonuje PKO Bank Polski w gronie najbardziej innowacyjnych instytucji finansowych w Polsce i na świecie.

W imieniu Banku nagrodę z rąk Jacka Czarnoty, Executive Director w SAS Polska, odebrał Bartosz Baranowski, Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa w PKO Bank Polski.

Jesteśmy nowoczesnym Bankiem, wdrażamy innowacyjne projekty i wspieramy rozwój e-państwa. Najnowsze rozwiązania technologiczne, doświadczenie pracowników oraz kompleksowe wykorzystanie analityki stanowią narzędzia naszego rozwoju. Dzięki nim jesteśmy bliżej naszych klientów, dostrzegamy szanse rynkowe i jesteśmy w stanie zabezpieczyć się przed zagrożeniami. – mówi Bartosz Baranowski.

Nowa kultura biznesu oparta na wykorzystaniu analityki, wymaga nie tylko przygotowania infrastruktury technicznej, ale również zmiany sposobu działania firm i odpowiednich umiejętności użytkowników. Podczas sesji plenarnej różne aspekty technologicznej i organizacyjnej transformacji biznesu prezentowali zaproszeni eksperci: Jerzy Kalinowski Partner w KPMG, Marcin Bednarski, Dyrektor Departamentu Kampanii Bezpośrednich i Kontrolingu Detalicznego – PKO Bank Polski oraz Kimberly Nevala z SAS Best Practices. Odbyła się również dyskusja panelowa poświęcona roli analityki w rozwoju innowacji i budowaniu konkurencyjnych strategii rynkowych w cyfrowych czasach.

Forum Biznesowe

W popołudniowej części biznesowej SAS Forum Klienci SAS reprezentujący wiodące firmy i instytucje z Polski i zagranicy prezentowali praktyczne doświadczenia z wdrożeń rozwiązań analitycznych w kluczowych obszarach zastosowań, takich jak zarządzanie marketingiem i sprzedażą, zarządzanie doświadczeniem klienta, zarządzanie ryzykiem, przeciwdziałanie nadużyciom, zarządzanie łańcuchem dostaw, badania naukowe i ochrona zdrowia.

Podczas sesji Customer Intelligence była mowa o strategicznym znaczeniu obszaru CRM i wyzwaniach, które niesie paradygmat marketingu czasu rzeczywistego, o wykorzystaniu analityki w identyfikacji nowych wzorców zachowań klientów, szybkiej analizie ich potencjału oraz automatyzacji i operacjonalizacji procesów analitycznych w komunikacji z klientami. Sesja Fraud Management była okazją do zapoznania się z najlepszymi praktykami w zakresie wykrywania nadużyć, w tym nadużyć aplikacyjnych, wewnętrznych i transakcyjnych oraz wyłudzeń odszkodowań w ubezpieczeniach. W sesji Risk Management zaprezentowane zostały rozwiązania SAS, które wspierają banki w realizacji kluczowego w dzisiejszych realiach rynkowych wyzwania, którym jest efektywne zarządzanie aktywami i pasywami, zarządzanie ryzykiem płynności oraz zarządzanie kapitałem. Podczas sesji Analytics prezentowane były innowacyjne zastosowania zaawansowanych metod i narzędzi do gromadzenia, przetwarzania i analizy danych – także wielkich zbiorów Big Data i danych niestrukturalnych oraz najlepsze praktyki innowacyjnego wykorzystania analityki w wielu branżach – od ochrony zdrowia po handel i dystrybucję.

Forum Technologiczne

Część technologiczna konferencji dawała możliwość zapoznania się z ofertą produktową SAS oraz sprawdzenia w praktyce szerokiego zakresu funkcjonalności dostępnych narzędzi i rozwiązań. W agendzie znalazły się cztery równoległe sesje tematyczne poświęcone najnowszym trendom i kierunkom rozwoju oprogramowania, w tym nowej otwartej platformie analitycznej SAS Viya.

Uczestnicy sesji warsztatowej mieli okazję poznać funkcjonalności wybranych narzędzi pod okiem specjalistów z Działu Edukacji SAS Polska.

Konferencja SAS Forum Polska 2016 była doskonałą okazją do spotkań w gronie liderów i ekspertów branżowych, dyskusji o przyszłych trendach i wyzwaniach, przed którymi stoi współczesna gospodarka oraz zdobycia praktycznej wiedzy i inspiracji w zakresie wykorzystania najnowszych osiągnięć analityki w różnych obszarach zastosowań.

Patronaty

Konferencja została objęta patronatem Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Patronat medialny sprawowały następujące redakcje: Miesięcznik Bank, CIO Magazyn Dyrektorów IT, Computerworld, Harvard Business Review, ITWiz, Manager, Newseria, Spider’s Web, WPMoney.pl

Szczegółowa agenda wydarzenia znajduje się na stronie: http://www.sas.com/pl_pl/events/2016/sas-forum-2016.html

Comments

comments

8
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...