Minecraft zdobył ogromną popularność m.in. dzięki temu, że uwalnia potencjał nielimitowanej, kreatywnej zabawy. Możliwość tworzenia obiektów czy całych stref sprawia, że jest to świetny wybór w przypadku kampanii marketingowych i komunikacyjnych: immersyjne doświadczenie zdecydowanie deklasuje pasywny komunikat. Dodatkowo Minecraft uczy myślenia przestrzennego, współpracy, rozwija umiejętności logicznego myślenia czy nawet programowania
– mówi Karolina Sławecka, Head of Strategy & Sales w agencji Gameset (Grupa Lifetube).
Byłem pod wielkim wrażeniem elektrowni jądrowej, którą Dealereq i Żelazny zbudowali w Minecrafcie. Przede wszystkim, w oczy rzucała się szczegółowość całej konstrukcji. Jednostka imponowała też rozmachem i kreatywnym wykorzystaniem elementów dostępnych w grze. Wszystko to pozwalało odtworzyć pracę prawdziwej elektrowni jądrowej. Widownia YouTuberów mogła dzięki temu szybko i łatwo zrozumieć, na czym polega działanie takiej jednostki
– mówi Jakub Wiech, redaktor naczelny portalu Energetyka24.com (Grupa Defence24).
Zabawa jest jedną z najbardziej skutecznych form nauki. Celem tego projektu było dotrzeć z edukacyjnym przekazem do młodego pokolenia w przyjemny i ciekawy sposób. Dziś czytając komentarza i opinie pod opublikowanymi filmami Dealereqa i Żelaznego możemy śmiało stwierdzić, że cel został osiągnięty. To bardzo udana kampania – mówi Paweł Kupisz, Head of Sales and Business Development w Grupie Defence24.