Youtuberzy zbudowali działającą elektrownię jądrową w Minecrafcie

Informacja Prasowa - 08.12.2023
182

Minecraft to jedna z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, która umożliwia odwzorowanie rzeczywistości, w tym prawdziwych budowli

W ramach promocji programu Polski Atom dwóch popularnych twórców gamingowych – Karol „Dealereq” Kutermankiewicz i Mikołaj „Żelazny” Cieślak stworzyło działającą elektrownię jądrową w grze Minecraft. Projekt został zrealizowany przez agencję gaming marketingu Gameset (Grupa Lifetube) oraz Grupę Defence24 dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

Minecraft to jedna z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, która umożliwia odwzorowanie rzeczywistości, w tym prawdziwych budowli. Fakt ten postanowiono wykorzystać w ramach promocji programu Polski Atom realizowanego przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska. W wirtualnym świecie stworzono działającą elektrownię jądrową, a do akcji zaangażowano popularnych twórców gamingowych związanych z tym tytułem oraz eksperta od energetyki.

Minecraft zdobył ogromną popularność m.in. dzięki temu, że uwalnia potencjał nielimitowanej, kreatywnej zabawy. Możliwość tworzenia obiektów czy całych stref sprawia, że jest to świetny wybór w przypadku kampanii marketingowych i komunikacyjnych: immersyjne doświadczenie zdecydowanie deklasuje pasywny komunikat. Dodatkowo Minecraft uczy myślenia przestrzennego, współpracy, rozwija umiejętności logicznego myślenia czy nawet programowania

– mówi Karolina Sławecka, Head of Strategy & Sales w agencji Gameset (Grupa Lifetube).

W ramach kampanii Karol „Dealereq” Kutermankiewicz i Mikołaj „Żelazny” Cieślak opublikowali cztery filmy na platformie YouTube. Dzięki temu widzowie mogli dowiedzieć się między innymi, jak długo buduje się elektrownię jądrową w prawdziwym świecie, jak działają reaktory jądrowe i jak pozyskuje się energię z atomu. Zagadnienia techniczne w prosty i przystępny sposób wyjaśnił im Jakub Wiech, analityk i ekspert od energetyki, będący redaktorem naczelnym portalu Energetyka24. Wiedza ta pomogła im stworzyć i uruchomić elektrownię jądrową w Minecrafcie.

Byłem pod wielkim wrażeniem elektrowni jądrowej, którą Dealereq i Żelazny zbudowali w Minecrafcie. Przede wszystkim, w oczy rzucała się szczegółowość całej konstrukcji. Jednostka imponowała też rozmachem i kreatywnym wykorzystaniem elementów dostępnych w grze. Wszystko to pozwalało odtworzyć pracę prawdziwej elektrowni jądrowej. Widownia YouTuberów mogła dzięki temu szybko i łatwo zrozumieć, na czym polega działanie takiej jednostki

– mówi Jakub Wiech, redaktor naczelny portalu Energetyka24.com (Grupa Defence24).

Wspomniane działania na platformie YouTube są skierowane do młodych odbiorców i mają charakter edukacyjny. Celem aktywacji jest pokazanie tej grupie, że energia pozyskiwana z atomu jest bezpieczna i potrzebna. W ramach kampanii nagrany został również specjalny odcinek podcastu, w którym Jakub Wiech porozmawiał ze wspomnianymi twórcami gamingowymi.

Zabawa jest jedną z najbardziej skutecznych form nauki. Celem tego projektu było dotrzeć z edukacyjnym przekazem do młodego pokolenia w przyjemny i ciekawy sposób. Dziś czytając komentarza i opinie pod opublikowanymi filmami Dealereqa i Żelaznego możemy śmiało stwierdzić, że cel został osiągnięty. To bardzo udana kampania – mówi Paweł Kupisz, Head of Sales and Business Development w Grupie Defence24.

Za pomysł i realizację kampanii odpowiadają agencja gaming marketingu Gameset będąca częścią Grupy Lifetube oraz Grupa Defence24. Pierwszy z podmiotów jest również odpowiedzialny za działania z influencerami, natomiast drugi za koordynację współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska.

Comments

comments

182
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...