YouTuberzy promują Mazury i żeglarstwo

Redakcja PR - 03.08.2016
133

W akcji promocyjnej Mazur wzięli udział: Jacek Gadzinowski, Cyber Marian, Rojo i Izak

O tym, że Polska słynie z Krainy Wielkich Jezior Mazurskich, wie chyba każdy z nas. Jednak co zrobić, aby jeszcze bardziej zwiększyć zainteresowanie tym regionem, a także samym żeglarstwem, szczególnie wśród osób młodych? Odpowiedź jest prosta, wystarczy dobry pomysł, skuteczne narzędzie oraz odpowiedni trendsetterzy i wszystko to osadzone w świecie YouTuba.

Najważniejsza jest idea

Z „Raportu o polskim rynku żeglarskim” opublikowanym przez serwis sailing.org.pl wynika, że aż 70% Polaków miało styczność z żeglarstwem, a tych regularnie pływających, a tym samym odwiedzających Mazury jest ponad 6 milionów. Jednak wśród nich zaledwie 10% to osoby w wieku 18-24 lat. Obecnie, w dobie smartfonizacji i społeczności internetowej, zainteresowanie tej grupy wiekowej aktywnym wypoczynkiem jest nie lada wyzwaniem. Do tego wśród osób młodych występuje niewielka świadomość na temat żeglarstwa i choćby dlatego wciąż istnieje przekonanie, że jest to sport elitarny, a zarazem bardzo kosztowny. Powoli jednak udaje się ten trend odmieniać, a co ważniejsze zarażać kolejnych do pierwszych „kroków” na wodzie. Jak się okazuje, niepotrzebne były do tego ani produkcje spotów reklamowych ani wielomilionowe kampanie telewizyjne, które w tym przypadku najprawdopodobniej nie zdałyby egzaminu. Wystarczył dobry pomysł, skuteczne narzędzie oraz odpowiedni trendsetterzy.

Cyber Marian, Sławomir i Viren

Cyber Marian, Sławomir i Viren

Skuteczność i efektywność w komunikacji

Każda grupa docelowa charakteryzuje się tym, że należy docierać do niej z komunikatem we właściwy sposób. Naturalnym środowiskiem osób młodych jest więc Internet, w którym ważną rolę odgrywają influencerzy. Tym tropem poszła właśnie agencja zintegrowana LocoLoop, która wspólniez największą w Polsce szkołą żeglarską Różą Wiatrów zorganizowała, druga już edycję Żeglarskich Mistrzostw Polski YouTuberów.

Obecnie twórcy YouTube odgrywają ogromną rolę jako Ci, którzy mogą inspirować swoich fanów. Stąd nasz pomysł, aby zorganizować prawdziwe, profesjonalne regaty dla YouTuberów. Byliśmy pewni, że jeśli ich uda nam się przekonać do żeglarstwa, to wówczas oni sami będą chcieli podzielić się wrażeniami ze swoimi fanami, pokazać im jak wygląda życie żeglarza, a tym samym zachęcą do przyjazdu na Mazury. Jak się okazało, nie pomyliliśmy się! – mówi Bartek Milewski, założyciel szkoły żeglarskiej Róża Wiatrów.

Magic of Y, Sadam, Rudy Człowiek

Magic of Y, Sadam, Rudy Człowiek

W zasięgu siła!

Tylko w pierwszej edycji regat udział wzięło aż 26 twórców, w tym roku stawka uczestników urosła i do Węgorzewa przyjechało już 35 YouTuberów. Wśród nich nie zabrakło autorów kanału ŚmiechawaTV, Roja, Gimpera, IsAmU, Sadama, Cyber Mariana, dziewczyn z kanału BEKSY, Magic of Y, czy Madeline Gavi. W jednym miejscu znaleźli się więc autorzy kanałów, których łączny zasięg na poziomie ponad kilkunastu milionów, spokojnie może konkurować z oglądalnością popularnych stacji telewizyjnych.

Dla twórców uczestnictwo w zawodach poza samą sportową rywalizacją, to także nowe doświadczenie związane z żeglarstwem, okazja do oderwania się od codzienności i możliwość doładowania akumulatorów, a wszystko wpisane w niepowtarzalny klimat Mazur. Myślę, że to właśnie dlatego wielu YouTuberów startujących w zeszłorocznych regatach, ponownie zawitało do Węgorzewa podczas drugiej edycji – podsumował Krzysztof Dobrowolski CEO Loco Loop.

Jacek Gadzinowski, Śmiechawa TV

Jacek Gadzinowski, Śmiechawa TV

Promowanie idei żeglarstwa i Mazur w wersji 2.0

Głównym założeniem regat YouTuberów było pokazanie młodym osobom, że żeglarstwo jest nie tylko przystępne dla każdego, ale jest to też ciekawa przygoda, która z łatwością może przerodzić się w pasję.

Zdaniem Łukasza Stępniaka – koordynatora projektu z LocoLoop:

Ten cel udało nam się w pełni zrealizować. Twórcy szybko złapali bakcyla, przez co chętnie zamieszczali na swoich kanałach wideorelacje z regat. Dzięki temu osiągnęliśmy w sumie blisko 7 000 000 wyświetleń na YouTube,
a nie możemy zapominać jeszcze o relacjach na Facebooku, Instagramie i Snapchacie. W tym roku udało nam się zwiększyć dodatkowo dotarcie dzięki patronatom medialnym i ścisłej współpracy m.in. z 4FUN, radiową Czwórką, Tube News, APY News czy YT360. Staraliśmy się więc być wszędzie tam
, gdzie ludzie młodzi, aby zaszczepić im w głowie pomysł odwiedzenia Mazur i posmakowania żeglarstwa.

Czas na autografy dla fanów!

Czas na autografy dla fanów!

Comments

comments

133
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...