Youtuber promuje polskie zabytki ze świata w grze Minecraft

Informacja Prasowa - 11.12.2023
37

Zabytkowe budynki stworzone przez Polaków w różnych częściach świata są odtwarzane na serwerze w Minecrafcie przez Instytut Polonika.

W ramach jego promocji zorganizowano m.in. konkurs, w którym do wygrania jest wspólna rozgrywka z influencerem gamingowym – Mikołajem „Żelaznym” Cieślakiem. Rozwijany jest także serwer na Discordzie, gdzie są organizowane dodatkowe aktywności. Działania promocyjne są realizowane wraz z agencją gaming marketingu Gameset (Grupa Lifetube).

Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą Polonika rozwija serwer w grze Minecraft, gdzie odtwarza zabytkowe budynki z różnych części świata, które zostały stworzone przez polskich architektów lub są związane ze słynnymi Polakami. Można tam znaleźć m.in. budynek Rady Miejskiej w Baku zaprojektowany przez Józefa Gosławskiego (naczelny architekt miasta na przełomie XIX i XX wieku), most Beniamina Franklina w Filadelfii zbudowany przez Rudolfa Modrzejewskiego (inżynier i pionier w budowie mostów wiszących) czy Dom Aukcyjny Bukowskis w Sztokholmie założony przez Henryka Bukowskiego (polski antykwariusz w Szwecji). Odwiedzając wirtualne miejsca, użytkownicy mogą lepiej poznać ich historię oraz związane z nimi postacie.
W promocję serwera zaangażowany został Mikołaj „Żelazny” Cieślak, twórca gamingowy związany z Minecraftem. W filmie na YouTubie pokazał on, jak wyglądają wirtualne zabytki i związane z nimi zadania, które można tam wykonywać. Zorganizowano także konkurs, w którym do wygrania jest m.in. wspólna rozgrywka z Żelaznym. Polega on na zdobyciu jak największej liczby punktów za znalezienie ukrytych przedmiotów czy wykonanie wyzwań. Wyniki zostaną ogłoszone 16 grudnia o godzinie 9:30 podczas wirtualnego wydarzenia na żywo z udziałem wspomnianego twórcy. Szczegóły są dostępne na stronie internetowej Intytutu Polonika.
Polska jako pierwszy kraj na świecie włączyła grę (This War of Mine) do oficjalnego programu dydaktycznego, a rodzima branża gier od wielu lat znajduje się w światowej czołówce. Gry są dla nas powodem do dumy, dlatego tym bardziej cieszy, że w tej kampanii udało się właśnie w grze znaleźć kolejny pretekst do budowania tożsamości narodowej. Ponadto dzięki kampanii młodzi nie tylko uczą się przez zabawę, ale także rozwiązują wyzwania, współpracują czy nawiązują nowe znajomości na serwerze Discord

– mówi Karolina Sławecka, Head of Strategy & Sales w agencji Gameset (Grupa Lifetube).

W ramach aktywacji odbywają się również dodatkowe aktywności na serwerze na Discordzie, w tym m.in. cykliczne rozmowy i wspólne granie z Żelaznym. Można wziąć w nich udział w każdy wtorek i sobotę do 16 grudnia. Pomysłodawcą konkursu i dodatkowych aktywności na serwerze jest agencja gaming marketingu Gameset, która odpowiada też za współpracę z influencerem zrzeszonym w Grupie Lifetube.

Comments

comments

37
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...