X edycja konkursu o tytuł "Firma Dobrze Widziana"
8 maja w Pałacu Lubomirskich, warszawskiej siedzibie BCC, odbył się na uroczysty finał X edycji konkursu o tytuł „Firma Dobrze Widziana”. Podczas uroczystości 69 laureatom zostały wręczone specjalne dyplomy. W uroczystości, obok zwycięzców konkursu, uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, członkowie kapituły, kanclerze BCC z regionu nagrodzonego przedsiębiorstwa oraz osoby wiązane z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu.
Celem konkursu „Firma Dobrze Widziana” jest promowanie firm, które prowadzą biznes społecznie odpowiedzialny oraz szerzenie wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu i skutecznych metod komunikowania o prowadzonej przez firmę działalności społecznej.
Konkurs jest kontynuacją idei realizowanego w latach 2009-2011 projektu „CSR – jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa” i „Firma Dobrze Widziana”.
Tytuł „Firma Dobrze Widziana” może otrzymać każdy członek Business Centre Club – przedsiębiorstwo prywatne, państwowe lub jego oddział. Może być to mała, średnia lub duża firma. Konkurs ma zasięg ogólnopolski. Laureaci konkursu „Firma Dobrze Widziana”, którzy w kolejnych latach kontynuują działania oparte na zasadach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, mogą ubiegać się o tytuł w następnych edycjach konkursu.
Oceny dokonuje się na podstawie Ankiety Konkursowej, która zawiera podstawowe informacje o działalności każdej z firm w kontekście spełniania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu. Istotnym elementem podlegającym ocenie jest:
- opracowana i wdrożona strategia działań w obszarze CSR,
- skuteczność oraz metody komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy na ten temat
- polityka firmy wobec pracowników, w tym przestrzeganie zasad równouprawnienia,
- oraz przestrzeganie reguł społecznej odpowiedzialności biznesu w dziedzinie ekologii, rynku i działań charytatywnych.
Comments
