Wystartowała społeczno-edukacyjna kampania „W kobiecym interesie”

Informacja Prasowa - 06.05.2019
217

Wystartowała społeczno-edukacyjna kampania „W kobiecym interesie”

Edukowanie Polek w zakresie badań ginekologicznych jest celem ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „W kobiecym interesie”. Kampania ta ma zachęcić kobiety do regularnych wizyt u lekarza ginekologa. To inicjatywa powstała w odpowiedzi na potrzeby zdrowotne Polek w oparciu o wyniki najnowszego badania segmentacyjnego dot. opieki ginekologicznej. Kampanię w maju br. zainauguruje pilotaż bezpłatnych konsultacji i badań ginekologicznych (cytologia i USG) pod hasłem „(Z)Badaj się w kobiecym interesie”, który odbędzie się w wybranych miastach województwa mazowieckiego.

 Inicjatorem kampanii jest Gedeon Richter, firma specjalizująca się w ochronie zdrowia kobiet, która w założeniach i planowaniu akcji wykorzystała wyniki najnowszego badania[1]segmentacyjnego przeprowadzonego na zlecenie firmy w marcu 2019 r. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.

Celem naszej kampanii „W kobiecym interesie” jest zachęcenie wszystkich Polek do regularnych wizyt u ginekologa i edukacja nt. korzystania z prawa do równego dostępu do podstawowych świadczeń zdrowotnych, w tym ginekologiczno-położniczych, bez względu na wiek, status majątkowy czy miejsce zamieszkania. Zarówno raport NIK, jak i wyniki badań, które zleciliśmy potwierdzają bariery terytorialne, ale również świadomościowe kobiet. Jako firma wspierająca kobiety i ich zdrowie czujemy potrzebę realnego zaangażowania się w pokonanie tych barier.  – mówi Aneta Grzegorzewska, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska.

Podczas kampanii specjalny mobilny gabinet ginekologiczny odwiedzi 8 miejscowości w północnej i wschodniej części województwa mazowieckiego, gdzie w majowe i czerwcowe weekendy przeprowadzane będą bezpłatne konsultacje lekarzy ginekologów oraz badania cytologiczne i USG. Do odwiedzenia gabinetu będą zachęcały plakaty i ulotki dostępne w urzędach miast, które są lokalnym partnerem kampanii „W kobiecym interesie”.

Na potrzeby edukacji Polek w ramach pilotażu „(Z)Badaj się w kobiecym interesie” został też specjalnie opracowany we współpracy z Polskim Towarzystwem Ginekologii Onkologicznej „Kalendarz badań ginekologicznych każdej Polki”, który pokazuje, że kobiety powinny wykonywać regularnie wiele rodzajów badań od cytologii po USG dopochwowe, czy USG piersi, ale przede wszystkim umawiać się na regularne wizyty ginekologiczne przynajmniej raz w roku.

Kampania „W kobiecym interesie” została objęta honorowym patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego i Najwyższej Izby Kontroli, patronatem merytorycznym Polskiego Towarzystwa Ginekologii Onkologicznej i patronatami dwóch organizacji pacjenckich: Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości i Stowarzyszenia Kobiet z Problemami Ginekologiczno-Onkologicznymi Magnolia.

Mapa miejsc, które odwiedzi mobilny gabinet ginekologiczny podczas akcji „(Z)Badaj się w kobiecym interesie” oraz kalendarium badań jest dostępne pod linkiem:

www.gedeonrichter.pl/wkobiecyminteresie.

Za prowadzenie działań komunikacyjnych kampanii jest odpowiedzialna agencja First Aid Communication.

[1]Badanie na zlecenie Gedeon Richter wykonał instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w marcu 2019 r. na reprezentatywnej próbie N=1022 kobiet w wieku 16-65 lat.

 

Comments

comments

217
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...