Wystartowała kampania społeczna ,,Włącz sumienie’’

Informacja Prasowa - 24.01.2017
216

Wypadki drogowe z udziałem zwierząt są plagą na polskich drogach. Wystartowała kampania społeczna ,,Włącz sumienie’’

W styczniu br. ruszyła ogólnopolska akcja społeczna ,,Włącz sumienie!’’, poruszająca problem wypadków drogowych z udziałem domowych czworonogów. Celem kampanii jest uwrażliwienie społeczeństwa na ten problem oraz edukacja, związana z właściwymi zachowaniami przy tego typu zdarzeniach.

Szacuje się, że rocznie w Polsce może dochodzić od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy wypadków drogowych z udziałem zwierząt. Wciąż brak jest jednak wiarygodnych danych, obrazujących rzeczywistą skalę tego zjawiska. Częstymi ofiarami zdarzeń komunikacyjnych stają się bowiem nie tylko dzikie stworzenia, ale również nasi domowi pupile, jak psy i koty. Część czworonogów traci życie, lecz znaczna liczba przeżywa to zdarzenie, czekając w cierpieniu na pomoc człowieka, która niestety nie zawsze nadchodzi. Tylko nieliczni kierowcy zgłaszają wypadek właściwym organom. Co więcej, zazwyczaj w momencie uszkodzenia samochodu bądź doznania uszczerbku na zdrowiu.

Jak wskazuje Radosław Marter – Prezes Fundacji Towarzystwo Weterynaryjne:

Nasza fundacja leczy takie zwierzęta, jednak zdarza się, że czworonogi umierają przed otrzymaniem wsparcia weterynaryjnego. Psy i koty trafiają do nas z wieloma obrażeniami m.in. poważnymi urazami głowy i miednicy, krwotokami czy uszkodzeniami kręgosłupa. Staramy się pomagać w każdym przypadku, lecz czasem na tę pomoc jest już za późno. Bardzo wielu z nas stara się nie dostrzegać problemu. Jeśli przydarzy się wypadek drogowy z udziałem zwierzaka, który nie wyrządzi nam jakiejkolwiek szkody, pozostawiamy go na pastwę losu.

W ramach ogólnopolskiej akcji ,,Włącz sumienie!’’ powstała strona internetowa www.wlaczsumienie.org, na której znalazła się Wirtualna Mapa Wypadków Drogowych z udziałem zwierząt. Wystarczy kliknąć w dany punkt i zaznaczyć miejsce w którym doszło do kolizji, aby wraz z Fundacją zbierać wiedzę na temat tego typu zdarzeń w Polsce

Na stronie kampanii można także znaleźć ciekawe porady dotyczące m.in. pierwszej pomocy, jakiej należy udzielić zwierzęciu czy przydatne numery telefonów.

Według Moniki Myziak, lekarza weterynarii Fundacji Towarzystwo Weterynaryjne:

Bardzo często boimy się udzielić pierwszej pomocy bądź nie wiemy co konkretnie należy zrobić, gdy doszło do wypadku z udziałem człowieka. Świadomość właściwych zachowań przy zdarzeniach komunikacyjnych z udziałem zwierząt jest jeszcze niższa, a przecież podobnie jak w przypadku ludzi, pierwsze chwile decydują o życiu czworonoga. Z tego względu obok zmiany postawy społeczeństwa, ważna jest również jego edukacja.

Ogólnopolską akcję ,,Włącz sumienie!’’ wspiera Marek Piekarczyk – znany polski muzyk, lider zespołu TSA, który wystąpił w spocie telewizyjnym i radiowym kampanii. Do grona partnerów dołączyła również Straż Miejska w Warszawie. W czasie projektu przeprowadzi ona w warszawskich szkołach podstawowych pogadanki dla dzieci, na temat właściwego zachowania się na drodze w stosunku do zwierząt. Kampania potrwa do końca kwietnia 2017 roku.

wystartowała kampania

Partnerzy akcji:

Rynek Zoologiczny – Medialny Patron Branżowy, Kocie Sprawy, Radio Dla Ciebie, Wrocław.pl, Straż Miejska Warszawa, TVS, KAKADU, Koleje Mazowieckie, KrakVet, MZA Warszawa, Miasto Gdańsk, UrbanInfo.pl, Pies na Urlopie, blog Pies w Warszawie, blog Zamerdani, Vetos Farma, Balto, Telekarma, TomorrowVision, NewsPoint, 4MatMedia, Elchupacabra, Private Marketing.

Comments

comments

216
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...