Wyniki oglądalności stacji telewizyjnych – duży spadek Jedynki i Dwójki

Redakcja PR - 04.09.2017
263

Wyniki oglądalności stacji telewizyjnych – duży spadek Jedynki i Dwójki

W sierpniowym zestawieniu widać, że cztery największe stacje telewizyjne, które dotychczas dominowały na rynku, tracą na popularności. Sumując, mają już mniej niż 35 % udziałów w rynku, a w sierpniu br. każda ze stacji zanotowała spadek.

Choć niezmiennym liderem na rynku telewizyjnym jest Polsat, również on stracił w zestawieniu – stacja zanotowała spadek o 1,9 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i zakończyła sierpień z wynikiem 10,41 proc. udziału w rynku. Na drugie miejsce w zestawieniu wskoczyła stacja TVN z wynikiem 8,96 proc. udziału w rynku.

I choć każda z czołowych stacji zanotowała spadek, to najszybciej w dół poszybowały kanały TVP. Jedynka z wynikiem 8,44 proc. spadła na trzecie miejsce, notując spadek o prawie jedną piątą w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jeszcze gorzej sytuacja wygląda dla kanału TVP2, który zanotował spadek o ponad jedną czwartą, zakończając sierpień z procentowym udziałem na poziomie zaledwie 6,63.

Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w obszarze kanałów informacyjnych. TVP Info zwiększyło wynik o 28,8 proc., zyskując ogólny wynik na  poziomie 4,38 proc. udziału w rynku. Choć TVN24 nadal osiąga lepszy wynik na poziomie 4,72 proc., to rośnie zdecydowanie wolniej. Wśród pierwszej dziesiątki tylko trzy stacje zanotowały wzrost udziału w rynku – TV4, TVN7 oraz TTV.

Udział w rynku TV 8.2017

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Jak podaje Business Insider Polska, Polsat również w grupie komercyjnej (16-49 lat) utrzymał pierwszą pozycję, choć zanotował 6,9 proc. spadek. Na drugim miejscu znalazła się stacja TVN, a TVP1 oraz TVP2 również w tym obszarze zanotowały olbrzymie spadki – kolejno 30,5 proc oraz 26,9 proc.

Comments

comments

263
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...