-
Tylko co piąta osoba jest zadowolona z systemu, w którym żyje
-
Nadal nie ufamy rządzącym (48 proc.) i mediom (47 proc.)
-
Coraz więcej oczekujemy od pracodawców – to oni mają inicjować zmiany i angażować się w ważne kwestie społeczne
„Mój pracodawca” godny zaufania bardziej niż rząd czy media
58 proc. pracowników deklaruje, że wymaga od swojego pracodawcy, by był wiarygodnym źródłem informacji w kluczowych kwestiach społecznych. Ponadto 71 proc. respondentów uważa, że szefowie firm powinni reagować i zabierać głos w przypadku ważnych wydarzeń branżowych, kryzysów, problemów z pracownikami, ale także w kwestiach politycznych. Pracownicy oczekują, że ich pracodawca aktywnie przyłączy się do nich w promowaniu kwestii społecznych (67 proc.). Ponad trzy czwarte (76 proc., wzrost o 11 pkt) ankietowanych zgadza się, że szefowie firm powinni przejąć inicjatywę w działaniach, zamiast czekać, co narzuci im rząd.
78 proc. ankietowanych uważa, że sposób, w jaki firma traktuje swoich pracowników rzutuje na to, czy ta firma jest godna zaufania. 67 proc. respondentów deklaruje, że dobra reputacja danej firmy może spowodować, że kupią lub wypróbują jej produkt czy usługę.
Wszyscy chcemy zmian
Zaczynamy częściej sięgać po informacje
„W ostatnich latach mamy do czynienia z kryzysem przywództwa i globalnym kryzysem zaufania do instytucji. I choć, jak wynika z tegorocznych badań Edelman Trust Barometer, ludzie nadal pesymistycznie patrzą w przyszłość i kontestują system, w którym żyją, paradoksalnie szukają stabilizacji. Tę znajdują w relacjach, nad którymi mogą mieć kontrolę, czyli z własnymi pracodawcami – mówi Przemysław Mitraszewski, Managing Partner w firmie Lighthouse, która jest wyłącznym przedstawicielem sieci Edelman w Polsce – Ludzie oczekują, że w tych trudnych i niepewnych zarówno politycznie, jak i gospodarczo czasach, biznes, a w szczególności pracodawcy, wezmą po prostu sprawy w swoje ręce. Firmy mają robić więcej niż wynika to wyłącznie z potrzeb biznesowych. Mają inicjować zmiany, angażować i uaktywniać pracowników, działać w środowiskach lokalnych. Szefowie firm powinni zabierać głos w kluczowych kwestiach społecznych i politycznych, palących, bieżących sprawach, chociażby w takich jak ostatnia akcja przeciwstawiania się mowie nienawiści. Prezesi i właściciele muszą dziś konsekwentnie budować zaufanie wewnętrzne w firmie, pamiętać, że to pracownik i relacje z nim determinują przyszłość ich biznesu. To oznacza, że znaczenie employer brandingu i corporate citizenship’u będzie w kolejnych latach konsekwentnie rosło.”
Przemysław Mitraszewski, Managing Partner w Lighthouse
*O badaniu Edelman Trust Barometer
Edelman Trust Barometer to międzynarodowe badanie zaufania i wiarygodności realizowane od 19 lat przez firmę Edelman – największą na świecie sieciową firmę specjalizującą się w komunikacji marketingowej i public relations. Tegoroczny sondaż został przeprowadzony na grupie 33 000 respondentów w 27 krajach w okresie od 19 października do 16 listopada 2018 roku.