Wydawnictwo Agora w czołówce najsilniejszych brandów w Polsce – Top Marka 2020  

Informacja Prasowa - 06.11.2020
293

Wydawnictwo Agora w czołówce najsilniejszych brandów w Polsce - Top Marka 2020  

Wydawnictwo Agora w czołówce najsilniejszych brandów w Polsce – Top Marka 2020 

Wydawnictwo Agora znalazło się w rankingu Top Marka 2020, obejmującym aż 500 najsilniejszych medialnie marek w Polsce z 50 branż i zajęło 3. miejsce wśród najbardziej rozpoznawalnych brandów w kategorii wydawnictw książkowych oraz 267. w ogólnym rankingu. Badanie przygotowały magazyn „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, analizując ponad 97 mln informacji pojawiających się w mediach od lipca 2019 r. do czerwca 2020 r.

Top Marka 2020 to największe badanie marek w polskich mediach. Na potrzeby XIII edycji raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. – łącznie ponad 97 mln publikacji. Dzięki tym danym powstał ranking 500 marek z 50 branż – najsilniejszym medialnie brandom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2020.

Wśród nich znalazło się Wydawnictwo Agora, które w rankingu TOP 5 Wydawnictw książkowych jako 3. stanęło na podium wraz z Wydawnictwem Literackim oraz Wydawnictwem PWN, prześcigając tym samym Wydawnictwo Znak oraz Zysk i S-KA. Natomiast w ogólnym rankingu 500 marek Wydawnictwo Agora uplasowało się na 267. pozycji.

– Wszystkim nam szczególnie teraz jest potrzebna motywacja i mobilizacja, a to wyróżnienie sprawia, że czujemy jeszcze większą odpowiedzialność za jakość naszych książek. To nagroda dla całego zespołu naszego Wydawnictwa, naszych autorów, tłumaczy i wszystkich osób, które przyczyniły się do tego sukcesu. To zastrzyk energii dla ludzi, bo każdą markę tworzą ludzie – komentuje wyniki badania Top Marka 2020 Małgorzata Skowrońska, dyrektor zarządzająca Wydawnictwa Agora.

O sukcesie Wydawnictwa Agora zdecydowała wydana w grudniu 2019 r. książka Donalda Tuska, byłego przewodniczącego Rady Europejskiej pt. „Szczerze” – to właśnie jej poświęconych zostało najwięcej publikacji medialnych, odnoszących się do Wydawnictwa. Oprócz tego, analizą objęte były materiały prezentujące inne propozycje Wydawnictwa Agora: reportaż „Płuczki. Poszukiwacze żydowskiego złota” Pawła Piotra Reszki, „Prezes i spółki” Iwony Kondzińskiej i Iwony Szpali, „To jest wojna!” Klementyny Suchanow czy „Żony nazistów” Jamesa Wylie oraz książki o tematyce górskiej: „Wielicki. Piekło mnie nie chciało” Dariusza Kortko i Marcina Pietraszewskiego czy „Przeżyć” Élisabeth Revol, . Ponadto media i czytelnicy odnotowali ogłoszenie konkursu literackiego na najlepszą powieść sensacyjną, którego rozstrzygniecie miało miejsce w maju br. Najwięcej wzmianek o Wydawnictwie Agora pojawiło się w mediach społecznościowych – 74,1%, następnie w internecie 23,2% oraz w prasie 2,7%. Łącznie w analizowanym okresie (lipiec 2019 – czerwiec 2020 r.) ukazało się ponad 23 tys. publikacji.

W tegorocznym badaniu Top Marka znalazły się również inne brandy z Grupy Agora. Liderem całego rankingu ponownie została„Gazeta Wyborcza”, jednocześnie zwyciężając w kategorii Prasa. Kolejnymi były: Gazeta.pl, która zajęła 4. miejsce w zestawieniu najbardziej medialnych portali internetowych, a w ogólnym rankingu 500 najbardziej medialnych marek uplasowała się na 90. Pozycji, oraz Radio TOK FM – 4. wśród stacji radiowych i 139. ogółem.

Badanie Top Marka jest wspólnym przedsięwzięciem pomysłodawcy projektu – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, realizowanym od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. Więcej informacji – w papierowym wydaniu magazynu „Press” (listopad-grudzień 2020 r.), na Press.pl oraz na stronie Topmarka.eu.

Comments

comments

293
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...