„Wyborcza” na wakacje

Informacja Prasowa - 25.06.2021
143

Wyborcza na wakacje"

W piątek, 25 czerwca 2021 r. lokalne redakcje „Gazety Wyborczej” rozpoczęły dwa cykle związane z szeroko pojętą turystyką – nie tylko plenerową, ale też miejską. Z pierwszego – pod hasłem „Miasto na jedną noc” – czytelniczki i czytelnicy dowiedzą się, gdzie i jak warto spędzić weekend w Polsce i nie tylko. Natomiast w cyklu „Wakacje 2021” ukazywać się będą publikacje poświęcone najciekawszym miejscom w naszym kraju – propozycje zobaczenia nieoczywistych zakątków, m.in. dla rodzin i samotnych podróżników. Wszystkie materiały dostępne będą na tradycyjnych łamach „Wyborczej” oraz w 30 serwisach lokalnych Wyborcza.pl. 

Projekt „Miasto na jedną noc” związany jest z podróżami miejskimi – tzw. „city breaki”, czyli kilkudniowe wypady do innych miast, to wielka gałąź współczesnej turystyki. I tak jak inne sektory, tak i ona szybko budzi się po pandemii. Przez 10 wakacyjnych weekendów „Wyborcza” zaprosi czytelniczki i czytelników do odwiedzenia 10 ciekawych miast – dużych i mniejszych, tych popularnych i tych wartych odkrycia. Reporterzy dziennika opowiedzą, dlaczego warto wybrać dane miejsce, jak tam dotrzeć, co zwiedzić, gdzie się zatrzymać i co zjeść. Akcja będzie relacjonowana w każdy weekend na Wyborcza.pl oraz w piątkowych, sobotnich i poniedziałkowych wydaniach papierowych „Wyborczej”.

Cykl rozpocznie się dziś – 25 czerwca br. Dziennikarki trójmiejskiej „Gazety Wyborczej” – Ilona Godlewska i Anna Dobiegała – wybiorą się do Wrocławia. Odwiedzą znane i nieodkryte jeszcze miejsca, spróbują miejscowej kuchni, porozmawiają z mieszkańcami, poszukają idealnej pamiątki. Swoje wrażenia będą relacjonować na wroclaw.wyborcza.pl (klik), a także na Facebooku i Instagramie wrocławskiej redakcji „Gazety Wyborczej”. W kolejne weekendy redakcja odwiedzi: Kazimierz Dolny (2-4 lipca), Chełmno (9-11 lipca), Augustów (16-18 lipca), Szczecin (30 lipca-1 sierpnia), a 23 lipca pojedziemy do Pragi.

W piątek, 25 czerwca ruszył też cykl „Wakacje 2021”, w ramach którego dziennikarze „Wyborczej” będą polecać odbiorcom warte odwiedzenia miejsca w Polsce. To propozycje nieoczywiste, oryginalne, skierowane zarówno do rodzin, jak i do samotnych podróżników. Na łamach dziennika pojawią się m.in. pomysły na podróż szlakiem toruńskich kobiet, wyprawę wzdłuż szczecińskiej Amazonki, opowieść o Muzeum Magicznego Realizmu w Wiśle czy propozycja spaceru pieszą obwodnicą Warszawy. Teksty powstałe w ramach cyklu „Wakacje 2021” będą ukazywać się przez całe lato w piątkowych tygodnikach lokalnych „Gazety Wyborczej”, codziennie na jej stronach krajowych oraz na Wyborcza.pl.

To już kolejna edycja wakacyjnego cyklu „Wyborczej” poświęconego turystyce w Polsce. W ubiegłym roku redakcja w artykułach pod hasłem „Wakacje 2020” informowała m.in., ile naprawdę kosztuje ryba nad Bałtykiem i jak długo trzeba czekać w kolejce, by wspiąć się na Giewont. Przez całe lato czytelniczki i czytelnicy mogli znaleźć na łamach dziennika praktyczne urlopowe podpowiedzi i informacje zarówno o wyjątkowych miejscach do podróżowania po Polsce, ciekawych sposobach spędzania weekendu w mieście, jak i pogodzie czy jakości powietrza w całym kraju. Więcej informacji – tutaj.

Oprócz tego specjalne wakacyjne publikacje przygotowują też najmłodsze redakcje lokalne Wyborcza.pl. Dziennikarze w Wałbrzychu tworzą cykl publikacji o Zamku Książ, który po pandemicznej przerwie znów czeka na turystów, a także o podziemnych trasach turystycznych. Redakcja koszalińska szykuje się na najazd turystów, którzy – przy zmiennej nadbałtyckiej pogodzie – znajdą na koszalin.wyborcza.pl informacje o tym, co można zobaczyć na Pomorzu Środkowym niezależnie od aury, gdzie zjeść i gdzie znaleźć nocleg. Natomiast redakcja w Zakopanem posłuży radą początkującym wspinaczom, grotołazom i biegaczom górskim. Opowie też – w zaplanowanym na całe wakacje cyklu publikacji – o niezwykłej górskiej faunie i florze.

Redakcje Wyborcza.pl w Wałbrzychu, Zakopanem i Koszalinie rozpoczęły działalność w tym roku. Łącznie Wyborcza.pl ma już 30 serwisów lokalnych i przygotowuje się do uruchomienia kolejnych.

Comments

comments

143
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...