#WSPIERAJMYSIĘ I DAJMY DZIECIOM SIŁĘ

Informacja Prasowa - 11.05.2020
237

#WSPIERAJMYSIĘ I DAJMY DZIECIOM SIŁĘ

#WSPIERAJMYSIĘ I DAJMY DZIECIOM SIŁĘ

Ingka Centres, IKEA Retail oraz Ikano Bank Oddział w Polsce wspierają Fundację Dajemy Dzieciom Siłę

Wsparcie funkcjonowania linii pomocowej oraz Centrów Pomocy Dzieciom o wartości 175 000 zł, koncerty online oraz publiczna zbiórka środków finansowych na rzecz Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 to pomoc, jaką dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, w ramach szeroko zakrojonych działań pomocowych pod hasłem #PomagamyRazem organizują Ingka Centres, IKEA Retail Polska oraz Ikano Bank Oddział w Polsce.

Epidemia koronawirusa dotyka wszystkich, lecz grupą szczególnie narażoną na długofalowe efekty pandemii są dzieci – zwłaszcza te, znajdujące się w trudnej sytuacji rodzinnej. Każdego dnia konsultanci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę odbierają około 300 telefonów. Część z nich to rozmowy ratujące życie. Podczas kwarantanny przemoc domowa eskaluje. Niepewność, brak poczucia kontroli i przymusowa izolacja mogą wywołać agresję, którą najłatwiej wyładować na najbardziej bezbronnych – dzieciach. Ofiary tej przemocy nie zawsze mają dokąd uciec, a telefon zaufania to dla nich często ostatnia deska ratunku.

Stan epidemii wprowadził w życie dzieci i młodzieży nagłą i drastyczną zmianę.  Z dnia na dzień przestały chodzić do przedszkola czy szkoły, nie widują kolegów  i praktycznie nie wychodzą na zewnątrz. Niemal cały czas spędzają w swoich domach, które nie dla wszystkich są bezpieczną i ciepłą przystanią. Ten czas jest szczególnie trudny dla dzieci doświadczających przemocy i złego traktowania. W okresie izolacji podejmujemy rekordową liczbę interwencji w dramatycznych sytuacjach, w których zagrożone jest zdrowie lub życie młodych ludzi – mówi Monika Sajkowska, prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zapewnia pomoc telefoniczną najmłodszym i nastolatkom w trudnych sytuacjach życiowych, a także dorosłym – rodzicom  i profesjonalistom pracującym z dziećmi. Przez ponad 11 lat działania Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 konsultanci Fundacji odebrali ponad  1 240 000 telefonów. Każdego dnia podejmują interwencje ratujące zdrowie lub życie dzwoniących. Fundacja prowadzi także Centra Pomocy Dzieciom, które zapewniają najmłodszym kompleksowe wsparcie. Oferta pomocowa jest całkowicie bezpłatna.

Grupa Ingka (obejmująca m.in. Ingka Centres oraz IKEA Retail Polska) w ramach wsparcia Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, zorganizuje dwa wyjątkowe wydarzenia. Do niedawna koncerty były zwyczajnym elementem naszej codzienności, obecnie mamy okazję, aby odkrywać je na nowo. Dlatego Ingka Centres w ramach działań pod hasłem #WSPIERAJMYSIĘ zaprasza na koncerty online na żywo, podczas których wystąpią Roksana Węgiel oraz zespół Blue Café. Oba koncerty transmitowane będą na profilach Facebook centrów handlowych: warszawskiego Wola Parku, wrocławskiej Alei Bielany, Portu Łódź, Parku Handlowego Matarnia w Gdańsku oraz SKENDE Shopping w Lublinie. W czwartek, 14 maja o godzinie 19.00, rozpocznie się koncert zespołu Blue Café. Dzień później, w piątek, 15 maja o tej samej godzinie, wystąpi Roksana Węgiel. Patronat medialny nad koncertami objęła Wirtualna Polska.

Koncert online to świetna okazja, by chociaż na chwilę zapomnieć o rzeczywistości. Ale jednocześnie powinniśmy pamiętać o dzieciach, które mają trudną sytuację rodzinną. Cieszę się, że mogę moim występem wspierać młode osoby i zachęcam wszystkich do wspólnego pomagania. Wierzę, że razem mamy ogromną moc – mówi Roksana Węgiel, artystka, która zaangażowała się w działania Ingka Centres.

Dominika Gawęda i Paweł Rurak-Sokal, zespół Blue Café, dodają: Zapraszamy wszystkich do wysłuchania naszego koncertu. Będzie to wyjątkowe wydarzenie, ponieważ proponujemy słuchaczom spotkanie z naszą muzyką w przestrzeni wirtualnej. Spędźmy ten czas wspólnie i pomóżmy potrzebującym dzieciom!

W trakcie koncertów trwać będzie zbiórka środków finansowych na wsparcie telefonu zaufania Fundacji. Widzowie będą zachęcani do dokonywania wpłat na konto organizacji. Każda zebrana złotówka pozwoli na zapewnienie ciągłego funkcjonowania linii pomocowej. Celem jest uzbieranie kwoty 100 000 złotych, która pozwoli odebrać 10 000 połączeń od dzieci w Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.

Od wielu lat misją firm z Grupy Ingka jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. W dobie kryzysu związanego z epidemią koronawirusa czynnie włączamy się w pomoc najbardziej potrzebującym. Wśród nich grupą szczególnie narażoną na efekty pandemii są dzieci znajdujące się w trudnej sytuacji rodzinnej. Dlatego, jako Grupa Ingka w Polsce, chcemy podejmować długofalowe działania, zmierzające do poprawy kondycji psychicznej i emocjonalnej dzieci w czasie epidemii, a także po jej oficjalnym zakończeniu. Skutki obecnej sytuacji na pewno odczuwane będą przez wiele miesięcy – mówi Dagmara Pozowska, Deputy Operations Manager z Ingka Centres Poland.

Koncert online to tylko jeden z filarów kompleksowej pomocy, jakiej Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę udzielą Ingka Centres, IKEA Retail Polska oraz Ikano Bank Oddział w Polsce. W sumie wsparcie na rzecz funkcjonowania Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży oraz Centrów Pomocy Dzieciom prowadzonym przez Fundację osiągną wartość 175 000 zł.

Aby wziąć udział w wyjątkowym koncercie Roksany Węgiel i Blue Café, należy 14 maja i 15 maja o godzinie 19:00

odwiedzić wydarzenie:

Blue Café – https://www.facebook.com/events/271548550683261/

Roksana Węgiel – https://www.facebook.com/events/545845959467188/

lub wejść na profil wybranego centrum handlowego:

Wola Park https://www.facebook.com/WolaPark/

Aleja Bielany https://www.facebook.com/AlejaBielany/

Port Łódź https://www.facebook.com/portlodz/

Matarnia Park Handlowy https://www.facebook.com/matarnia.parkhandlowy/

SKENDE Shopping https://www.facebook.com/skendeshopping/

 

O Ingka Centres:

Ingka Centres należy do Grupy Ingka i od ponad 40 lat buduje i zarządza rentownymi centrami handlowymi. Obecnie posiada 45 obiektów w 15 krajach, które co roku odwiedza 480 milionów osób. Do 2025 roku spółka planuje, że w jej portfolio będzie łącznie 70 lokalizacji, które będą w stanie przyjąć 1 miliard odwiedzających. Ingka Centres stawia na stały wzrost i podnoszenie jakości usług. Wraz z firmą rozwijają się także jej najemcy i partnerzy biznesowi, a wśród nich 1 600 marek prowadzących 7 000 sklepów.

W Polsce Ingka Centres zarządza pięcioma obiektami handlowymi znajdującymi się w Lublinie, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu oraz Warszawie.

„Niezwykle otwarci” to hasło, pod którym odbywa się ponowne otwarcie centrów handlowych należących do Ingka Centres w Polsce: warszawskiego Wola Parku, wrocławskiej Alei Bielany, Portu Łódź, Parku Handlowego Matarnia w Gdańsku oraz SKENDE Shopping w Lublinie. W wyniku pandemii koronawirusa przez siedem tygodni działalność centrów handlowych była ograniczona. Dzięki hasłu „Niezwykle otwarci” szwedzki zarządca Ingka Centres zwraca uwagę klientów i najemców na fakt, że łagodny i bezpieczny proces powrotu do normalności jest doskonałą okazją do refleksji nad aktualną rzeczywistością i szansą docenienia wszystkiego, co dotychczas wydawało nam się być danym na zawsze. Celem Ingka Centres jest nie tylko umożliwienie skorzystania z oferty handlowej, ale także zapewnienie bezpieczeństwa klientom, pracownikom i partnerom biznesowym oraz dostęp do wydarzeń w nowej, ciekawej formie.

#PomagamyRazem to szereg szeroko zakrojonych działań IKEA mających na celu ochronę zdrowia oraz zapewnienia środków niezbędnych do życia osobom dotkniętym pandemią koronawirusa. IKEA w Polsce zdecydowała się udzielić pomocy doraźnej w formie darowizn o łącznej wartości 4 500 000 złotych. Wsparciem w pierwszej kolejności zostały objęte osoby z grup wysokiego ryzyka oraz osoby, które niosą pomoc w walce z epidemią. Działania koncentrują się na dostarczaniu najpotrzebniejszych rzeczy, takich jak: łóżka, pościel, jedzenie oraz artykuły do przechowywania żywności czy ułatwiające dezynfekcję do szpitali, ośrodków medycznych i schronisk.

Comments

comments

237
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...