WP najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce
WP najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce
Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów, w sierpniu 2021 roku, Wirtualna Polska była najchętniej cytowanym medium w Polsce. Inne redakcje powoływały się na materiały WP aż 4768 razy. WP wyprzedziła w rankingu m.in Onet, Rzeczpospolitą i TVN24.
Szeroko cytowaną publikacją WP był reportaż „Pamiętaj, że jesteś zerem” Dariusza Farona,
o trenerze, którego kilkanaście koszykarek oskarżało o znęcanie się, poniżanie i molestowanie. Głośnym echem odbiły się także kolejne teksty autorstwa Szymona Jadczaka i Patryka Słowika
o majątkach polskich polityków.
– W rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów wspinaliśmy się systematycznie już od kilku miesięcy. To konsekwencja świadomych decyzji i transferów, które wzmocniły nasze redakcje. Wirtualna Polska może pochwalić się teraz najbardziej różnorodnym i dociekliwym zespołem redakcyjnym, nie tylko w mediach online. I co najważniejsze – ten zespół wciąż jest głodny sukcesów – mówi Piotr Mieśnik, redaktor naczelny Wirtualnej Polski.
Od początku 2021 roku inne media cytowały materiały WP w sumie aż 26017 razy.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz
e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w sierpniu 2021 roku z produktów internetowych GWP korzystało 21 mln Polaków.