WP Holding rozwija segment turystyczny. Historyczna inwestycja i dobre wyniki w I kwartale

Jerzy Ciszewski - 27.05.2025
53

Wirtualna Polska rozszerza swoją ofertę reklamową i wchodzi w obszar Retail Media

W pierwszym kwartale 2025 roku przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. osiągnęły blisko 372 mln zł.  To oznacza wzrost o ponad 22 mln zł, czyli o ponad 6% rok do roku. Kluczowym motorem wzrostu był segment turystyczny, w którym spółka sfinalizowała też rekordową inwestycję, czyli przejęcie Invia Group.

Skorygowana EBITDA wyniosła 85,8 mln zł i utrzymała się na poziomie nieco wyższym niż w 2024 roku. Zysk netto w I kwartale wyniósł 12,4 mln zł. Segment turystyczny wygenerował przychody na poziomie 147,8 mln zł – o prawie 22 mln zł więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Dwucyfrowy wzrost przychodów odnotował również segment finansów konsumenckich.

– Wyniki za pierwszy kwartał potwierdzają, że turystyka to dla nas obszar o największym potencjale wzrostu. Przejęcie Invia Group zamknęliśmy miesiąc temu, na jego pełny wpływ poczekamy około 12 miesięcy. Pracujemy nad integracją zespołów, technologii i modeli działania. Cel jest niezmienny: budowa europejskiej grupy turystycznej, która będzie skutecznie konkurować z globalnymi platformami. Już teraz działamy na 9 europejskich rynkach i obsługujemy rocznie prawie 6 mln podróżnych. W segmencie reklamy i subskrypcji ogłaszamy wejście w obszar “retail media”, poprzez rozszerzenie odnoszącej sukcesy sieci WPartner mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Wirtualna Polska rozszerza swoją ofertę reklamową i wchodzi w obszar Retail Media.

WPartner for Retailers jest odpowiedzią na rosnące potrzeby reklamodawców, którzy chcą docierać z przekazem marketingowym do użytkowników w miejscu podejmowania decyzjach zakupowych. Te nowe, jakościowe miejsca reklamowe będą umieszczone w sklepach online, platformach zakupowych (tzw. marketplace’ach) oraz aplikacjach mobilnych. Jednocześnie sprzedawcy, dołączając do WPartner for Retailers, rozbudują swój model biznesowy o przychody ze sprzedaży reklam.

Retail Media to dziś jeden z najszybciej rozwijających się segmentów reklamy cyfrowej. Dzięki bliskiemu połączeniu z aktywnością konsumencką, rynek ten ma według prognoz rosnąć w Polsce między 20 a 30% rocznie. Wirtualna Polska, posiadająca własną platformę reklamy Programmatic, dane o zachowaniach użytkowników i blisko 30-letnie doświadczenie w monetyzacji powierzchni reklamowej, naturalnie rozszerza swoją działalność o ten segment.

– WPartner for Retailers to rozwinięcie sprawdzonej już sieci brokerskiej dla wydawców – WPartner. Budujemy nowe źródło przychodów dla sklepów internetowych, tak jak z sukcesem dostarczamy od trzech lat popyt reklamowy do publisherów w Polsce i za granicą. Dołączenie powierzchni sklepów obok powierzchni wydawców pozwoli markom skutecznie docierać do potencjalnych konsumentów
w środowiskach zakupowych, a platformom i sklepom online zarabiać na reklamie dzięki technologii
i popytowi reklamowemu z WP
mówi Beata Tłuczkiewicz, Inventory Efficiency&Growth Director.

Nowa oferta będzie zintegrowana z istniejącym panelem reklamowym WP Ads (self-serve) oraz wspierana przez autorskie komponenty technologiczne WP. Sieć WPartner to ponad 6 tys. serwisów i aplikacji mobilnych w całej Europie, a technologia WP pozwala przetwarzać ponad 400 miliardów zapytań reklamowych kwartalnie.

Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego

(w tys. zł) Trzy miesiące zakończone
31 marca 2025
Trzy miesiące zakończone
31 marca 2024
 Zmiana  Zmiana %
Segment Reklama i Subskrypcje
Przychody ze sprzedaży 158 715 166 374  (7 659) (4,6%)
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 154 963 161 332  (6 369) (3,9%)
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 53 308 54 405  (1 097) (2,0%)
Segment Turystyka
Przychody ze sprzedaży 147 758 125 952 21 806 17,3%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 147 755 125 952 21 803 17,3%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 23 393 22 783 610 2,7%
Segment Finanse konsumenckie
Przychody ze sprzedaży 56 202 47 541 8 661 18,2%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 56 171 47 541 8 630 18,2%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 8 364 6 362 2 002 31,5%
Segment Pozostałe
Przychody ze sprzedaży 12 139 11 520 619 5,4%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 12 126 11 520 606 5,3%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 767 647 120 18,5%
Segmenty łącznie
Przychody ze sprzedaży 371 953 349 782 22 171 6,3%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 368 154 344 740 23 414 6,8%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 85 832 84 299 1 533 1,8%
EBITDA (wg. MSSF 16) 79 313 81 123  (1 810) (2,2%)
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych  (44 575)  (38 340)  (6 235) 16,3%
Zysk na działalności operacyjnej 34 738 42 783  (8 045) (18,8%)
Wynik na działalności finansowej  (11 537)  (15 523) 3 986 (25,7%)
Zysk przed opodatkowaniem 23 201 27 260  (4 059) (14,9%)
Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej 10 010 16 671  (6 661) (40,0%)
Zysk netto 12 417 19 027  (6 610) (34,7%)

 

Grupa WP to holding technologiczny działający w obszarze mediów, reklamy oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu internetowego WP, prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne, m.in. za pośrednictwem Audioteka Group. W sektorze e-commerce WP jest obecna głównie w turystyce (m.in. Invia Group z takimi markami jak wakacje.pl, travelplanet.pl, nocowanie.pl) oraz finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl).

Comments

comments

53
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...