Włącz czujność – kampania ostrzegawcza innogy

Informacja Prasowa - 23.06.2020
226

Włącz czujność – kampania ostrzegawcza innogy

Włącz czujność – kampania ostrzegawcza innogy

  • innogy prowadzi akcję #wlaczczujnosc skierowaną do osób starszych, która ma na celu ostrzec przed nieuczciwymi praktykami związanymi ze sprzedażą energii
  • Firma innogy oferuje pomoc osobom, które znalazły się w trudnej sytuacji lub zostały wprowadzone w błąd przy podpisywaniu umowy z innym podmiotem
  • Kampania jest przede wszystkim skierowana do seniorów, którzy są najbardziej narażeni na tego typu działania konkurencji

W ostatnim czasie nasiliły się nieuczciwe praktyki sprzedawców energii, którzy często podają się m.in. za pracowników innogy. Na tego typu działania narażone  są szczególnie osoby starsze. Dlatego innogy radzi, jak postępować w przypadku, gdy do naszych drzwi zapuka lub zadzwoni osoba, która podaje się za pracownika innogy.

Pierwszy krok – sprawdź identyfikator

 Każdy przedstawiciel innogy posiada identyfikator. Doradcy firmy energetycznej czasami mogą się z nami kontaktować np. w celu przedstawienia nowej atrakcyjnej oferty. Pierwszym krokiem, kiedy pojawi się jakikolwiek sprzedawca u progu naszych drzwi jest sprawdzenie numeru jego identyfikatora. Jeśli budzi on nasze wątpliwości warto zadzwonić pod numer 22 821 46 46 i podać konsultantowi numer identyfikatora w celu weryfikacji sprzedawcy.  Jeśli będzie to pracownik innogy to zostanie to od razu potwierdzone przez konsultanta, co pozwoli Ci na dalszą rozmowę ze sprzedawcą.

Nie podpisuj umowy od razu

Jeśli sprzedawca zaoferuje obniżenie rachunków za prąd, w pierwszej kolejności należy sprawdzić w umowie nazwę firmy, którą reprezentuje. Sprzedawca może podać się za przedstawiciela dowolnej firmy, jednak w umowie muszą być zawarte prawdziwe dane. Następnie, uważnie przeanalizuj warunki i sprawdź czy firma, którą reprezentuje sprzedawca posiada certyfikat Wiarygodnego Sprzedawcy Energii Towarzystwa Obrotu Energią. Pamiętaj, że nie masz obowiązku podawania sprzedawcy handlowemu żadnych danych osobowych.

Umowa powinna zawierać czytelne dane firmy sprzedającej energię elektryczną, a cena uwzględniać podatek VAT (być ceną brutto). Jeśli sprzedawca przedstawia wyliczenia, poproś by rozpisał je dla Ciebie na kartce, tak byś w spokoju mógł się z nimi zapoznać. Jeżeli masz wątpliwości nie musisz podpisywać niczego od razu. Przemyśl przedstawioną ofertę, zwróć się do bliskich osób i skonsultuj z nimi nowe warunki przedstawione przez sprzedawcę. Sprawdź też dokładnie okres obowiązywania nowej umowy, wysokość stałych opłat i to, czy nie zawiera dodatkowych opłat. Zwróć również uwagę na zapis o karach umownych lub dodatkowych usługach, które mogę podwyższyć rachunki. Jeśli uznasz, że przedstawiona oferta jest dla Ciebie atrakcyjna, zawsze możesz skontaktować się w celu podpisania umowy idąc do salonu obsługi innogy lub kontaktując się z infolinią.

Masz 14 dni na odstąpienie od umowy

Jeśli podpiszesz nową umowę i zorientujesz się, że zostałeś wprowadzony w błąd pamiętaj, że masz 14 dni na odstąpienie od umowy. Możesz wówczas zwrócić się do innogy, dzwoniąc pod numer 22 821 46 46 lub przyjść do wybranego salonu firmy. Doradca pomoże napisać odstąpienie od umowy i zasugeruje, jakie podjąć dalsze kroki. Dokument odstąpienia od umowy dostępny jest również na stronie internetowej innogy.pl/pl/wlacz-czujnosc.

Strefa Silver specjalnie dla starszych

 innogy jako pierwsza firma z branży energetycznej wprowadziła szereg rozwiązań obsługowych dla klientów powyżej 65-go roku życia, pod wspólną nazwą Strefa Silver. Specjalnie przeszkoleni doradcy w salonach oraz na infolinii w zrozumiały i przyjazny sposób wytłumaczą nowe warunki umowy, jak i inne kwestie z którymi zwrócisz się do innogy. Firma oferuje też bezpłatne telefoniczne porady prawne dla osób, które podpisały umowę sprzedaży energii elektrycznej z innym sprzedawcą i obawiają się zapisów w niej zawartych. Jeśli znalazłeś się w takiej sytuacji, zadzwoń pod numer: 22 270 00 44.

Strefa Silver, a co za tym idzie wszystkie udogodnienia wprowadzone przez innogy z myślą o potrzebach osób starszych, zostały nagrodzone certyfikatem OK SENIOR oraz nagrodą Złota Słuchawka w kategorii Doskonała komunikacja z klientami przyznawaną przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.

Szczegółowe informacje na temat Strefy Silver dostępne są na https://www.innogy.pl/pl/strefa-silver.

O kampanii #wlaczczujnosc

innogy w akcji #wlaczczujnosc radzi, jak postępować w przypadku, gdy zapuka lub zadzwoni do nas sprzedawca energii z innej firmy, jak sprawdzić działalność takiego sprzedawcy i na co zwrócić uwagę w przedstawionych warunkach nowej umowy. Firma podpowiada również, jakie dane trzeba wziąć pod uwagę przy rozważaniu zmiany sprzedawcy energii, o co zapytać sprzedawcę, jakie informacje sprawdzić w dokumentacji i co zrobić w przypadku podejrzenia oszustwa.

Kampania edukacyjna prowadzona jest za pośrednictwem kanałów online, jak i offline, aby móc jak najszerzej trafić z przekazem do wszystkich grup wiekowych, a przede wszystkim do seniorów, którzy najczęściej narażeni są na tego typu nieuczciwe praktyki sprzedawców energii elektrycznej.

Comments

comments

226
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...