Wkrótce zapłacisz za czytanie newsów na Facebooku

Redakcja PR - 20.07.2017
22

Wkrótce zapłacisz za czytanie newsów na Facebooku

Campbell Brown, który gra pierwsze skrzypce w biznesie partnerskim sieci społecznościowych ogłosił we wtorek na szczycie Digital Publishing Innovation Summit, że projekt paywalla jest wciąż w fazie rozwoju i może ulec zmianie, a testy rozpoczną się już w październiku.

„Jesteśmy na poziomie początkowych rozmów z kilkoma nowymi wydawcami o tym, w jaki sposób lepiej wspierać modele subskrypcji Facebooka. W ramach Facebook Journalism Project, poświęcamy dużo czasu na to, aby ściśle współpracować z naszymi partnerami oraz by zrozumieć ich potrzeby”, powiedział Brown w wywiadzie dla TechCrunch za pośrednictwem.

Plan zakłada współpracę z kilkoma wydawcami w celu wprowadzenia systemu, który ograniczałby możliwość czytania do 10 artykułów miesięcznie, pomimo faktu, iż wydawca działający w systemie płatniczym pozwala na różne liczby bezpłatnych artykułów.

Po wykorzystaniu nałożonego z góry sztywnego limitu, który będzie obowiązywać wszystkich partnerów Facebooka, użytkownik zostanie poinformowany o możliwości rejestracji bądź zalogowania się przy danej subskrypcji. Facebook podkreślił jednak, iż pozwoli biorącym udział w projekcie partnerom medialnym na utrzymanie pełnej kontroli nad blokowaniem poszczególnych artykułów oraz nad danymi abonentów. Pomimo tego, nadal nie jest jasne, jaki miałby to być dostęp do danych i historii. Podobnie jest w przypadku zapłaty dokonanej przez subskrybenta. Facebook nie podaje informacji, w jaki sposób zapłata ma się odbyć przy rejestracji za pośrednictwem paywalla. Digiday informuje, że sieć społecznościowa rozważa ominięcie Google Play i App Store, co pozwoli uniknąć 30-procentowej prowizji, jaką pobiera operatorzy z płatności cyfrowych.

„Pomysł na paywalla od kilku lat jest w fazie tworzenia i ma na celu uspołecznienie organizacji, które nie są zadowolone z kontroli nad swoimi artykułami na Facebooku”, powiedział Brown na konferencji.

Plan nie wydaje się różnić od podejścia wielu amerykańskich gazet w odniesieniu do ich treści cyfrowych, tj. The New York Times, Washington Post, czy Los Angeles Times, które ustanowiły płatności w sposób taki, by czytelnicy mieli dostęp do ograniczonych bezpłatnych artykułów zanim zostaną zaproszeni do subskrybowania.

Pomimo tego, iż Facebook nie podaje szczegółowych informacji, ma już plany na przyszły rok – rozszerzenie funkcjonalności paywall na większą liczbę użytkowników.

Comments

comments

22
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...