Witryny internetowe banków pod lupą ekspertów SEO agencji Up&More

Informacja Prasowa - 03.03.2020
259

Witryny internetowe banków pod lupą ekspertów SEO agencji Up&More

Które banki spośród 26 działających w Polsce najlepiej wykorzystują potencjał pod względem widoczności swoich serwisów www? Które skutecznie pozycjonują się na wybrane frazy „kredyt gotówkowy”  lub „kredyt hipoteczny”? Wszystkie kluczowe wnioski dostępne są w najnowszym RAPORCIE opublikowanym przez zespół agencji Up&More, „Sektor finansowy w wyszukiwarkach. Część 1. Banki”.

Zespół ekspertów Up&More przeanalizował witryny internetowe popularnych banków pod kątem SEO zwracając uwagę na poszczególne parametry takie jak: widoczność w TOP 3 wyników wyszukiwania, widoczność w TOP 10 wyników wyszukiwania, trust flow, Ilość linków przychodzących, aktualną pozycję na najważniejsze i najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe oraz page speed.

– Postanowiliśmy sprawdzić jak podmioty wchodzące w skład kategorii „Your Money, Your Life” radzą sobie z wciąż zmieniającą się rzeczywistością SEO. Kto zyskuje, a kto traci na nowej polityce Google. Szczególnie zastanawiający jest sektor finansowy. Rezultaty i wnioski naszego raportu mogą zaskoczyć lub potwierdzić przekonanie pozostałych ekspertówkomentuje Adrianna Napiórkowska, Senior SEO Specialist w Up&More

Kluczowe wnioski? Zarówno w kontekście widoczności TOP3 oraz TOP 10 znalazły się te same trzy banki. Kolejno PKO BANK POLSKI, mBank, Santander Bank Polska.Ich działania pod kątem strategii pozycjonowania charakteryzują się zatem wyższą skutecznością niż pozostałych podmiotów. Na 26 miejscu odpowiednio znalazły się EnveloBankoraz Raiffeisen Bank International. Jak podkreślają eksperci ostatnie pozycje mogą wynikać z bardzo niskiego współczynnika trust flow, małej ilości linków na tle konkurencji oraz stosunkowo młodej historii domeny. Raiffeisen Bank International posiada najmłodszą ze wszystkich witryn  domenę. W przypadku wspomnianego trust flow, czyli współczynnika zaufania Google do witryny najlepiej wypada PKO BANK POLSKI.

Spośród kolejnej analizy wynika, że najbardziej wartościowe linki posiada Santander Consumer Bank, pomimo, że na pierwszym miejscu pod względem ilości linków przychodzących uplasował się Credit Agricole.

Internauci często poszukują różnych informacji odnośnie kredytów lub pożyczek za pomocą wyszukiwarek poprzez wpisywanie poszczególnych fraz. Które oferty banków prawdopodobnie znaleźliby najszybciej? Jak wynika z Raportu najwyższe pozycje w wynikach organicznych dla frazy „kredyt gotówkowy” zajmują kolejno: mBank, Credit Agricole, Santander Consumer Bank.Jakie banki zajmują najwyższej pozycje pod kątem frazy „kredyt hipoteczny”?

Odpowiedzi należy szukać w RAPORCIE „Sektor finansowy w wyszukiwarkach. Część 1: Banki”.

Wspomniany Raport to również odpowiedzi na pozostałe parametry oraz mini rankingi na poszczególne frazy kluczowe jak „konto osobiste”’, „kredyt na samochód”, „konto dla firm”. Uwzględniono również banki, które znalazły się poza TOP 50.

 

– Branża finansowa jest jedną z najtrudniejszych branż do pozycjonowania. Google regularnie stara się dostarczać najlepsze wyniki dla użytkowników wprowadzając od marca 2018 serię update’ów, po których widoczność wielu serwisów wygląda jak roller coaster. Mimo, że banki z racji ich reputacji i merytoryki powinny być w czołówce w SERP’ach tak się wcale nie dzieje – komentuje Mateusz Kicki, SEO Manager Bankier.pl

 

Jak podają eksperci Up&More wspomniane frazy powinny być kluczowe dla największych banków, jednak z analizy wynika, że ich pozycje są dalekie względem porównywarek, portali finansowych oraz blogerów.

 

– Jest to ciekawy wynik, ze względu na update kategorii finansowej „Your money, Your life”, który promuje strony bankowe ze względu na wysokie zaufanie do nich jako twórców treści. Tymczasem, można wysnuć wniosek, że banki nie skorzystały z pierwszeństwa jakie dało im Google, co zostało wykorzystane przez inne podmioty podają eksperci Raportu. 

RAPORT: https://upmore.eu/Raport_SEO_Banki_2020

Comments

comments

259
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...