Wirtualna Polska podwoiła zysk w trzecim kwartale
Wirtualna Polska podwoiła zysk w trzecim kwartale
Wirtualna Polska Holding S.A. w trzecim kwartale 2021 roku zanotowała prawie 55 mln złotych zysku netto. Oznacza to wzrost o ponad 106% w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku. Zysk EBITDA w tym samym czasie wzrósł o ponad 50%, do poziomu niemal 85 mln złotych.
Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A., w segmentach online i tv, w trzecim kwartale 2021 roku wyniosły 225 mln złotych, a w sumie po trzech kwartałach zamknęły się w kwocie 622 mln złotych. To oznacza wzrosty odpowiednio o 47% i 50% rok do roku. Na wyniki, zarówno
w obszarze mediów, jak i e-commerce, wpłynął m.in. wzrost rynku i luzowanie obostrzeń związanych z Covid-19. Przychody Wakacje.pl, największej spółki holdingu w obszarze e-commerce, były znacznie wyższe niż w 2020 roku i zbliżone do wyników trzeciego kwartału 2019 roku. Wzrost przychodów w obszarze mediów od wielu miesięcy utrzymuje się znacznie powyżej całego rynku.
– Cieszymy się, że tegoroczne inwestycje w redakcję tak szybko przyniosły efekt i Wirtualna Polska już po ośmiu miesiącach osiągnęła pozycję najchętniej cytowanego medium w Polsce. W obszarze sprzedaży reklamy, do wyników przyczynił się m.in. rozwój sieci reklamowej WPartner, która dynamicznie rośnie i po trzech kwartałach dostarcza witrynom w niej zrzeszonym już blisko milion złotych miesięcznie popytu na reklamę z polskich i zagranicznych spółek e-commercowych. To zasługa m.in. narzędzia do samodzielnej obsługi kampanii reklamowych w rozliczeniu za faktyczną sprzedaż ADS.WP.PL, z którego korzysta już 50 klientów – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Jednym z najnowocześniejszych narzędzi reklamowych na rynku jest WP Ads. To platforma, która pozwala na samodzielne planowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem. Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż (ROAS). Po niespełna trzech miesiącach
z platformy korzysta już ponad 50 partnerów biznesowych WP z branż: odzież i obuwie, dom
i ogród, elektronika i media, sport oraz zdrowie i uroda.
Równocześnie spółka rozwija WPartner. To platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację własnych powierzchni reklamowych. Jest to możliwe dzięki unikatowej, autorskiej technologii opartej o model programmatic. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów
z wieloma partnerami biznesowymi. Dzięki WPartner wydawcy w jednym miejscu mają możliwość emitowania reklam z różnych źródeł (domy mediowe, klienci bezpośredni, klienci regionalni, reklama programmatic), przy zachowaniu najefektywniejszego dla nich modelu rozliczania kampanii.
Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego
(w tys. zł) | Trzy miesiące zakończone 30 września 2021 |
Trzy miesiące zakończone 30 września 2020 |
Zmiana | Zmiana % |
Segment ONLINE | ||||
Przychody ze sprzedaży | 219 617 | 146 715 | 72 902 | 49,7% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży | 212 204 | 142 732 | 69 472 | 48,7% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) | 74 714 | 57 195 | 17 519 | 30,6% |
EBITDA (wg. MSSF 16) | 85 708 | 56 329 | 29 379 | 52,2% |
Segment TV | ||||
Przychody ze sprzedaży | 5 487 | 6 283 | (796) | (12,7%) |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży | 5 487 | 6 283 | (796) | (12,7%) |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) | (969) | 17 | (986) | n/d |
EBITDA (wg. MSSF 16) | (969) | 17 | (986) | n/d |
Segmenty łącznie | ||||
Przychody ze sprzedaży | 225 104 | 152 998 | 72 106 | 47,1% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży | 217 691 | 149 015 | 68 676 | 46,1% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) | 73 745 | 57 212 | 16 533 | 28,9% |
EBITDA (wg. MSSF 16) | 84 739 | 56 346 | 28 393 | 50,4% |
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych | (21 414) | (20 326) | (1 088) | 5,4% |
Zysk na działalności operacyjnej | 63 325 | 36 020 | 27 305 | 75,8% |
Wynik na działalności finansowej | 900 | (3 937) | 4 837 | n/d |
Zysk przed opodatkowaniem | 64 225 | 32 083 | 32 142 | 100,2% |
Zysk netto | 54 866 | 26 555 | 28 311 | 106,6% |
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz
e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w październiku 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21 mln Polaków.
Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie https://holding.wp.pl/inwestor.