Wirtualna Polska podwoiła zysk w trzecim kwartale 

Informacja Prasowa - 16.11.2021
257

Wirtualna Polska podwoiła zysk w trzecim kwartale 

Wirtualna Polska podwoiła zysk w trzecim kwartale 

Wirtualna Polska Holding S.A. w trzecim kwartale 2021 roku zanotowała prawie 55 mln złotych zysku netto. Oznacza to wzrost o ponad 106% w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku. Zysk EBITDA w tym samym czasie wzrósł o ponad 50%, do poziomu niemal 85 mln złotych.

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A., w segmentach online i tv, w trzecim kwartale 2021 roku wyniosły 225 mln złotych, a w sumie po trzech kwartałach zamknęły się w kwocie 622 mln złotych. To oznacza wzrosty odpowiednio o 47% i 50% rok do roku. Na wyniki, zarówno
w obszarze mediów, jak i e-commerce, wpłynął m.in. wzrost rynku i luzowanie obostrzeń związanych z Covid-19. Przychody Wakacje.pl, największej spółki holdingu w obszarze e-commerce, były znacznie wyższe niż w 2020 roku i zbliżone do wyników trzeciego kwartału 2019 roku. Wzrost przychodów w obszarze mediów od wielu miesięcy utrzymuje się znacznie powyżej całego rynku.

Cieszymy się, że tegoroczne inwestycje w redakcję tak szybko przyniosły efekt i Wirtualna Polska już po ośmiu miesiącach osiągnęła pozycję najchętniej cytowanego medium w Polsce. W obszarze sprzedaży reklamy, do wyników przyczynił się m.in. rozwój sieci reklamowej WPartner, która dynamicznie rośnie i po trzech kwartałach dostarcza witrynom w niej zrzeszonym już blisko milion złotych miesięcznie popytu na reklamę z polskich i zagranicznych spółek e-commercowych. To zasługa m.in. narzędzia do samodzielnej obsługi kampanii reklamowych w rozliczeniu za faktyczną sprzedaż ADS.WP.PL, z którego korzysta już 50 klientów mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Jednym z najnowocześniejszych narzędzi reklamowych na rynku jest WP Ads. To platforma, która pozwala na samodzielne planowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem. Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż (ROAS). Po niespełna trzech miesiącach
z platformy korzysta już ponad 50 partnerów biznesowych WP z branż: odzież i obuwie, dom
i ogród, elektronika i media, sport oraz zdrowie i uroda.

Równocześnie spółka rozwija WPartner. To platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację własnych powierzchni reklamowych. Jest to możliwe dzięki unikatowej, autorskiej technologii opartej o model programmatic. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów
z wieloma partnerami biznesowymi. Dzięki WPartner wydawcy w jednym miejscu mają możliwość emitowania reklam z różnych źródeł (domy mediowe, klienci bezpośredni, klienci regionalni, reklama programmatic), przy zachowaniu najefektywniejszego dla nich modelu rozliczania kampanii.

 

Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego

(w tys. zł) Trzy miesiące zakończone
30 września 2021
Trzy miesiące zakończone
30 września 2020
Zmiana Zmiana %
Segment ONLINE
Przychody ze sprzedaży 219 617 146 715 72 902 49,7%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 212 204 142 732 69 472 48,7%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 74 714 57 195 17 519 30,6%
EBITDA (wg. MSSF 16) 85 708 56 329 29 379 52,2%
Segment TV
Przychody ze sprzedaży 5 487 6 283  (796) (12,7%)
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 5 487 6 283  (796) (12,7%)
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)  (969) 17  (986) n/d
EBITDA (wg. MSSF 16)  (969) 17  (986) n/d
Segmenty łącznie
Przychody ze sprzedaży 225 104 152 998 72 106 47,1%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 217 691 149 015 68 676 46,1%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 73 745 57 212 16 533 28,9%
EBITDA (wg. MSSF 16) 84 739 56 346 28 393 50,4%
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych  (21 414)  (20 326)  (1 088) 5,4%
Zysk na działalności operacyjnej 63 325 36 020 27 305 75,8%
Wynik na działalności finansowej 900  (3 937) 4 837 n/d
Zysk przed opodatkowaniem 64 225 32 083 32 142 100,2%
Zysk netto 54 866 26 555 28 311 106,6%

 

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz
e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w październiku 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21 mln Polaków.

Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie https://holding.wp.pl/inwestor.

Comments

comments

257
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...