WP pierwszym sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic z grona Wydawców

Informacja Prasowa - 10.01.2020
224

Wirtualna Polska pierwszym sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic z grona Wydawców

Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic, zainicjowany przez Grupę Roboczą Programmatic IAB Polska, funkcjonuje na rynku od sierpnia 2019 r. Jego sygnatariuszami mogą być wszyscy uczestnicy rynku, którym zależy na podnoszeniu jakości i standardów programatycznego modelu zakupu reklamy w Polsce. Pierwszym sygnatariuszem z grona Wydawców, kluczowego sektora w tej inicjatywie, jest Wirtualna Polska.

Kodeks zawiera standardy i najlepsze praktyki dla poszczególnych uczestników programatycznego ekosystemu. Dokument zwraca uwagę na te działania, które mają największy wpływ na jakość, bezpieczeństwo oraz przejrzystość kampanii realizowanych w tym modelu.

Od sierpnia 2019 roku Kodeks sygnowało już kilkanaście firm – głównie agencje oraz firmy technologiczne. Wszystkie podmioty biorące udział w programatycznym zakupie i sprzedaży są istotne w realizacji tej wspólnej idei, dlatego przełomowe jest przyłączenie się do tej inicjatywy pierwszego Wydawcy.

– Do grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic dołączyła Grupa Wirtualna Polska znajdująca się na 3 pozycji rankingu TOP 20 wydawców internetowych w Polsce wg badania Gemius/PBI za listopad 2019. To bardzo ważne, aby kolejni właściciele mediów cyfrowych dołączyli do inicjatywy, bo jak pokazuje opublikowany w 2016 roku przez WFA (World Federation of Advertisers) poradnik „Kompendium wiedzy dla inwestorów medialnych dot. fraudów reklamowych” to właśnie wydawcy tracą przychody wskutek obecności w ekosystemie programmatic nieuczciwych i działających niezgodnie ze standardami graczy. Jeśli przyjęlibyśmy, że 4% dostępnej w ekosystemie programmatic powierzchni jest generowana przez firmy stosujące niezgodne z kodeksem praktyki, to bezpośredni dochód uczciwych wydawców jest niższy o 10%, w przypadku 12% takiej powierzchni, spadek dochodu wydawców wynosi prawie 30%. Już teraz istnieją rozwiązania pozwalające niemal całkowicie ograniczyć takie nieetyczne i nieuczciwe praktyki i tym samym lepiej dbać o transparentność i jakość całego łańcucha programmatic. Wszyscy sygnatariusze kodeksu deklarują ich stosowanie i rozwijanie, co stanowi gwarancję jakości dla ich obecnych i potencjalnych kontrahentów. – tłumaczy Elżbieta Kondzioła, Online Sales Director w LOVEMEDIA, szef Grupy Roboczej Programmatic przy IAB Polska.

 

Pozycja lidera wśród polskich wydawców internetowych zobowiązuje nas do szczególnego dbania o jakość serwowanych reklam. Fakt, że dostarczamy również reklamy wydawcom zewnętrznym, powoduje, że ta odpowiedzialność dodatkowo wzrasta. Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic, który współtworzyliśmy, to naturalny krok w kierunku standaryzacji rynku. Musimy dbać o to, by wszystkie reklamy były zgodne z prawem i dobrymi praktykami, dlatego coraz intensywniej audytujemy również reklamy programatyczne, mobilizując naszych partnerów biznesowych do ciągłej pracy nad jakością – dodaje Joanna Pawlak, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Media.

 

Skala oraz tempo rozwoju programatycznego zakupu reklamy cyfrowej są imponujące. Dynamika ta z pewnością będzie napędzała kolejne innowacje, ale również postawi przed branżą kolejne wyzwania związane z przejrzystością i jakością. Dlatego tak ważne jest, by wszystkie firmy, którym zależy na uczciwych i efektywnych transakcjach, same przestrzegały jasnych norm i reguł, ale również oczekiwały tego od pozostałych podmiotów na rynku. Cieszymy się, że Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic cieszy się coraz większym zainteresowaniem i kolejne firmy potwierdzają zgodność swoich działań z jego zapisami – dodaje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Polska wersja Kodeksu powstała na licencji niemieckiej organizacji branżowej BVDW, stanowiącej część globalnej sieci IAB. Code of Conduct Programmatic Advertising od 2016 roku funkcjonuje w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Lokalna wersja dokumentu, opracowana przez przedstawicieli Grupy Roboczej Programmatic IAB Polska, w pełni pokrywa się ze swoim pierwowzorem. W przyszłości Kodeks będzie aktualizowany, aby w jak najlepszy sposób korespondować ze zmianami i potrzebami rynkowymi.

Sygnatariuszami Kodeksu mogą zostać wszyscy uczestnicy łańcucha programmatic, którzy chcą brać udział w podnoszeniu jego jakości i standardów oraz współtworzyć bezpieczny, przejrzysty ekosystem programmatic w Polsce. Poprzez przystąpienie do inicjatywy dołączą oni do grona najważniejszych firm, będących pewnymi partnerami w biznesie oraz pomogą eliminować z rynku podmioty stosujące złe praktyki.

Członkostwo w IAB Polska nie jest wymagane przy podpisywaniu deklaracji. Zainteresowanych przystąpieniem zapraszamy do kontaktu na adres: [email protected].

źródło: iab.org.pl

 

Comments

comments

224
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...